Juni-barn
På tal om vikten så har jag nu gått ner 5 kilo och det märks mest på rumpa och lår då mina leggings sitter lite säckigt. Hoppas att det blir runt 8 eller 10 kg plus som det blev med dottern.
På tal om vikten så har jag nu gått ner 5 kilo och det märks mest på rumpa och lår då mina leggings sitter lite säckigt. Hoppas att det blir runt 8 eller 10 kg plus som det blev med dottern.
Imorgon går jag in i v.14 :). Tycker att denna graviditeten går oförskämt fort. Men känns ändå som att det är långt kvar till RUL då många av er verkar ha det i början av Januari och jag inte fått tid än men misstänker att det blir i slutet av Januari eller kanske till och med så sent som i början av Februari, men det går ju ändå fort :).
Kul med vagnprat :). Jag har surfat runder och kollat allt möjligt. Har ganska mycket krav på att den måste vara snygg, det ska kunna vara plant liggläge i sittdelen och lättkörd med ändå rejäla hjul så man kan köra i alla underlag. Dessutom är priset en stor fråga då min man tycker att man lika gärna kan köpa en vagn för tusenlappen på blocket.
Själv blev jag helt kär i Hartan VIP XL som har den enda nackdelen att det är små framhjul, men i övrigt verkar den helt perfekt för mina behov, men tror inte att min man går med på priset.
Just nu lutar det mest åt en Britax B-smart 3. Jag gillar trehjulingar och den är nätt och smidig samtidigt som den ändå har en tillräkligt stor suflett och fullt liggläge, och möjlighet att ha sittdelen både fram och bakåtvänd. Dessutom passar britax baby plus babyskydd till den och med både sittvagn, liggdel, bayskydd och basenhet till bayskyddet kan jag få för 5300 kr. Riktigt bra pris tycker jag :). Ska iväg och känna på vagnen imorgon och hoppas att den lever upp till mina förväntningar.
Har aldrig köpt en helt ny vagn innan förutom en sittvagn till dottern och eftersom detta e sista barnet så vill jag gärna passa på. Kommer kanske isf beställa den efter RUL eftersom det är 6 veckors väntetid innan leverans + leveranstid eftersom allt inte ligger i lager. Allt skickas ju i ett paket så jag vill vara säker på att det kommer innan förlossningen. Vagnen hade inte varit så farligt om den dröjt en vecka men babyskyddet måste jag ju ha innan :).
IdaElin: Vad roligt att få veta könet redan nu, och grattis att allt såg så fint ut :)
Jag börjar bli lite orolig för att mitt illamående kommer sitta i lika länge som med första barnet :(. Trodde för en vecka sen att det började släppa men nu har det börjat bli värre och värre igen. Är i v.14 och då var illamåendet väldigt milt när jag väntade andra barnet och sen försvann det helt. Nu känns det som att det kommer sitta kvar i många veckor till :(.
Men jag får glädjas över det lilla livet som växer i mig :). Livmodern har verkligen exploderat i storlek känns det som. Är i v.14 och jag kan känna livmoderkanten bara någon cm nedanför naveln redan.
Undrar om det blir något CUB för mig denna gången. Har inte fått något svar från sjukhuset än och det här är sista veckan att kunna göra det om jag förstått det rätt.
Mammaemma: Men den barnmorskan har faktiskt begått ett stort tjänstefel. Hon är skyldig att ta dig på allvar och att kolla upp tappen borde vara en självklarhet när du var öppen 2 cm redan i v. 20 förra gången. Nej jag tycker du ska byta BM, kanske till spec.mvc? Och känner du för det så skicka klagomål mot din nonchalanta BM.