• Dancia

Juni-barn

På tal om vikten så har jag nu gått ner 5 kilo och det märks mest på rumpa och lår då mina leggings sitter lite säckigt. Hoppas att det blir runt 8 eller 10 kg plus som det blev med dottern.

• Dancia
    zenoble skrev 2011-12-17 12:37:40 följande:
    Jag har sd ganska ofta, gör nästan ont.. Är inte alls kul, kände inte av en enda sd förra gången för ens värkarna satte igång! så det är lite ovant.

Har tid för rul den 11/1 då jag är i v.19+2, vi är lite veliga med hurvida vi ska ta reda på könet eller inte men lutar åt att inte göra det  Tänker mest på vilken färg vi ska ha på vagnen men jag vill ha vit och med en kille passar det ju bättre med svart, svårt!

Nej sammandragningar är inte skönt alls :(.

En vit vagn blir ju jättesnyggt till både pojkar och flickor :). Det är så snyggt att ha starka färger som blå, lila, grön, röd eller rosa

på filt, sittdyna eller åkpåse till en vit vagn :).
  • Dancia

Imorgon går jag in i v.14 :). Tycker att denna graviditeten går oförskämt fort. Men känns ändå som att det är långt kvar till RUL då många av er verkar ha det i början av Januari och jag inte fått tid än men misstänker att det blir i slutet av Januari eller kanske till och med så sent som i början av Februari, men det går ju ändå fort :).

• Dancia

Kul med vagnprat :). Jag har surfat runder och kollat allt möjligt. Har ganska mycket krav på att den måste vara snygg, det ska kunna vara plant liggläge i sittdelen och lättkörd med ändå rejäla hjul så man kan köra i alla underlag. Dessutom är priset en stor fråga då min man tycker att man lika gärna kan köpa en vagn för tusenlappen på blocket.

Själv blev jag helt kär i Hartan VIP XL som har den enda nackdelen att det är små framhjul, men i övrigt verkar den helt perfekt för mina behov, men tror inte att min man går med på priset.

Just nu lutar det mest åt en Britax B-smart 3. Jag gillar trehjulingar och den är nätt och smidig samtidigt som den ändå har en tillräkligt stor suflett och fullt liggläge, och möjlighet att ha sittdelen både fram och bakåtvänd. Dessutom passar britax baby plus babyskydd till den och med både sittvagn, liggdel, bayskydd och basenhet till bayskyddet kan jag få för 5300 kr. Riktigt bra pris tycker jag :). Ska iväg och känna på vagnen imorgon och hoppas att den lever upp till mina förväntningar.

Har aldrig köpt en helt ny vagn innan förutom en sittvagn till dottern och eftersom detta e sista barnet så vill jag gärna passa på. Kommer kanske isf beställa den efter RUL eftersom det är 6 veckors väntetid innan leverans + leveranstid eftersom allt inte ligger i lager. Allt skickas ju i ett paket så jag vill vara säker på att det kommer innan förlossningen. Vagnen hade inte varit så farligt om den dröjt en vecka men babyskyddet måste jag ju ha innan :).

• Dancia

IdaElin: Vad roligt att få veta könet redan nu, och grattis att allt såg så fint ut :)

• Dancia
    Aikotakara skrev 2011-12-19 16:42:21 följande:
    Igår och idag har jag känt en massa konstigt i magen. Längst ner i magen ungefär på samma ställe .. det känns som muskelryckningar och pockar och pickar.. Vet inte vad det kan vara. Jag har ALDRIG känt sådär förut, så inte kan det vara tarmarna som lever om? Någon som känner samma? Kan det vara bebisen? Tarmarna? Muskelryckningar eller något annat?

Gått hela 14 veckor idag och jag mår väldigt bra måste jag säga. Lite trött i ryggslutet, men det kanske beror på annat? och lätt lätt illamående på morgonen som är så milt just nu så det inte känns som ett problem längre.
    Det låter som att det är bebisen du känner :)
  • Dancia

Jag börjar bli lite orolig för att mitt illamående kommer sitta i lika länge som med första barnet :(. Trodde för en vecka sen att det började släppa men nu har det börjat bli värre och värre igen. Är i v.14 och då var illamåendet väldigt milt när jag väntade andra barnet och sen försvann det helt. Nu känns det som att det kommer sitta kvar i många veckor till :(.

Men jag får glädjas över det lilla livet som växer i mig :). Livmodern har verkligen exploderat i storlek känns det som. Är i v.14 och jag kan känna livmoderkanten bara någon cm nedanför naveln redan.
    Undrar om det blir något CUB för mig denna gången. Har inte fått något svar från sjukhuset än och det här är sista veckan att kunna göra det om jag förstått det rätt.

• Dancia
    Elvis Mamma skrev 2011-12-19 23:26:28 följande:
    Idag kom äntligen min tid för RUL, 18/1 är de dags. Hoppas att tiden går fort!
    Vad roligt! Det är så skönt när man har ett datum att se fram emot :). Det skiljer bara 2 dagar på vårt BF-datum så jag hoppas att min UL-tid också dimper ner i brevlådan snart :D.
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-20 08:11:44 följande:
    Vad har du sen innan flicka/pojke??? Jag mådde riktigt dåligt alla min tre grav. ända till v 20 det var mycket bättre efter v14-15 men det satt ändå i nån skum bakiskänsla....ala tre blev tjejer, men denna gång har jag mått så mycket bättre...ha kunnat dricka kaffe som jag skulle spytt av och mitt luktsinne förändrades inte alls och nu e det ju en pojke...tänkte att det kanske va nått sånnt för dig??Jobbigt i alla fall.

Jag har en pojke och en flicka, om illamåendet blir detsamma som med pojken så är det en pojke jag väntar om teorin stämmer, men jag har en känsla av att det är en flicka. Men man vet aldrig :). Hoppas att jag får veta på RUL.

Med sonen så spydde jag fram till v.32, hoppas verkligen att det inte blir så denna gången, dels för att det är jobbigt och dels för att jag gärna vill gå upp lite i vikt för barnets skull. Kan bli så svårt med amning och annat om h*n föds för liten som sonen gjorde.
  • Dancia

Mammaemma: Men den barnmorskan har faktiskt begått ett stort tjänstefel. Hon är skyldig att ta dig på allvar och att kolla upp tappen borde vara en självklarhet när du var öppen 2 cm redan i v. 20 förra gången. Nej jag tycker du ska byta BM, kanske till spec.mvc? Och känner du för det så skicka klagomål mot din nonchalanta BM.

Svar på tråden Juni-barn