Juni-barn
Grattis Tesssi och ett stort lycka till till dig, NinnaBus!
Har här ni i alla fall en som kommer föda i juni, det är rena rama lugna gatan här.
Grattis Tesssi och ett stort lycka till till dig, NinnaBus!
Har här ni i alla fall en som kommer föda i juni, det är rena rama lugna gatan här.
BM-besök v. 39 (38+1)
Blodtryck: 130/85
Hjärtljud: 135/min
Blodvärde: 133
Blodsocker: 6.1
SF-mått: 36 (vuxit ytterligare 3 cm sen sist)
Läge: väldigt långt ner och ytterst lite ruckbar, så mer eller mindre fixerad och det var väl det jag kände häromveckan.
Fick åka tillbaka till vc efter ungefär 1,5 timme för att träffa läkaren då BM ville att jag skulle ta några prover då jag de senaste tre dagarna varit väldigt matt, orkeslös och hjärtat har rusat iväg stundtals. Men värdena såg jättebra ut och jag hade en "förkylningssänka". 150 kr rätt i sjön för något jag önskat BM hade kunnat berätta för mig istället... :-S Hoppas bara att det släpper, åtminstone den här jobbiga rethostan, tills det väl är dags!
Jag har de senaste nätterna sovit på soffan för att jag vaknar av minsta rörelse när jag sover i sängen och har så jävla ont i ryggen sen när jag vaknar.
Under natten som var så har jag vaknat ett flertal gånger av att jag trott att vattnet har gått, men gissa vad snopen jag blev när jag insåg att jag "bara" svettades sjukt mycket om benen...
Kan vätskan som jag samlat på mig, mestadels i benen, bidra till dessa svettningar? :-P Ibland kan jag vakna och vara dyblöt från knäna och neråt, inget mer.
Sitter här och är lite sentimental. Igår så tog jag fan vid hornen och bestämde att det var dags för sonen att sluta med tutten.
Vi hade bestämt att han skulle sluta med den i julas men då backade sambon ur och det var sååå många som började lägga sig i när, hur och var och då fick det vara för jag vägrade ta den "kampen" själv. Och sen några månader tillbaka har vi haft att han bara får ha den då han ska vila/sova och det har gått jättebra.
Sen tog jag upp det med sambon igen förra veckan att jag verkligen tyckte det var dags, men det tyckte inte han minsann. :-P Men så igår kände jag att nu fick det vara nog och att jag tror vi gör en för stor sak av det hela och det har gått så himla bra utan och likaså nu på morgonen - skönt! Men nu blir han ju ännu större, mammas pojke!
Är det bara jag som får sammandragning, på sammandragning, på sammandragning?! Den ena hinner knappt lägga sig och jag andas igenom den förrän det är dags igen!
Ni som har barn sedan tidigare, har ni mått illa inför någon av era tidigare förlossningar? Jag vet inte om mitt illamående som jag haft (och fortfarande har) idag beror på hostmedicinen (Cocillana) jag måste ta innan läggdags eller om det beror på alla sd och att kroppen håller på att göra sig redo inför vad som komma skall.
Nu har jag legat på rygg på golvet inne på toaletten, minuter efter jag skrev mitt inlägg så bokstavligen forsade vattnet ut och vi ska åka in till förlossningen på en koll nu.
Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.
Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
Grattis till pojken zenoble!!
Grattis Fia87!