Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya

Juni-barn

Elvis Mamma skrev 2012-02-14 23:17:45 följande:
    Någon mer som har en bebis som reagerar när ni äter? Min lilla tjej är ganska lugn å ger en buff då å då men varje gång jag äter nått då blir hon galen å sätter igång å sparkar som aldrig förr Börjar också se ett mönster, hon verkar sova när jag sover å vaknar alltid på morgonen innan jag kliver upp å så verkar hon va vaken mycket eftermiddag å kväll
    Min tös är också ganska lugn av sig, men när jag äter och efter jag ätit klart blir hon skogtokig. haha :)

• Cataleya
    gammelmamma skrev 2012-03-10 08:27:49 följande:
    Då var det min tur att ta en sväng till förlossningen. Säkert ingen fara men sammandragningar som jag är tvungen att andas mig igenom. Troligtvis en infektion i underlivet. Eftersom mannen är på brandövning hela dagen kan jag inte få tag på honom. Måste fixa barnvakt och lite så
    Lycka till! 
  • Cataleya
    gammelmamma skrev 2012-03-10 09:02:49 följande:
    Tack, det är säkert ingen fara men de ville kolla upp tappen så den inte är påverkad. JAg brukar ha mycket förvärkad. Jag vill också ha maj juni NUUUU 
    Nej det är säkert ingen fara, men det är alltid skönt att kolla en extra gång om man känner sig orolig! Har du hittat barnvakt ?
  • Cataleya
    JennieJ skrev 2012-03-10 09:21:56 följande:
    Hej måste bara fråga en sak? Är de fler än jag som alltid är väldigt öm i magen ca 1 timma efter ni vaknat? Haft de så nu ett tag varje morgon
    Jag är öm mest hela tiden. Fast precis över naveln till höger över den, så har jag en punkt som är som en fingerspetts, som gör ömmar mer än magen. Vet inte varför det är så
  • Cataleya
    PIO skrev 2012-03-11 17:10:56 följande:
    Åååå va jag vill boa!!! O packa bb väska. Men de känns lite tidigt. :) men ja känner så för att pyssla o göra iordning för lilla bebisen. Är i v 26+4 idag. Gud så ja längtar till juni.
    jag ska också ha i juni, 1:a juni, längtar ihjäl mig :) 
  • Cataleya
    Cataleya skrev 2012-03-11 17:14:46 följande:
    jag ska också ha i juni, 1:a juni, längtar ihjäl mig :) 
    haha virrpanna ! JAg alltså, jag trodde jag var  ett annat forum, HAHA
  • Cataleya
    Ensortsmamma skrev 2012-03-18 09:42:00 följande:
    Vi är påväg in till förlossningen nu. Har fortfarande inte känt något. Men de är säkert som du säger att man jagar upp sig så och då känner bebis de. Både jag och sambon har hjärtat i halsgropen nu, detta kan inte hända oss två gånger!
    Det är säkert ingen fara! jag tror som du säger, när ni väl kopplat på ctg:n så börjas de leva rövare där inne! :) 
    Fick också så, kände inget en hel morgon, åkt in kl 12 på förlossningen, så fort hon satt bältet runt magen så sparkade hon som bara den, då skämdes jag nästan lite, men bm tyckte jag gjorde alldeles rätt som kom in. 
    Lycka till iaf :) 
  • Cataleya
    jag vill men skrev 2012-03-22 19:56:49 följande:
    Har en liten fråga, mest nyfiken... Jag har sökt graviditetspenning men fått avslag... Min fråga är: ni som fått beviljad graviditetspenning, vad jobbar ni med??
    Du kan ju överklaga! :) 
    jag fick godkänt, jobbar på city gross, frukt & grönt avdelningen där, alltså är den rätt så stor, och väldigt tungt.
    Även att jag kunde sitta i kassan så anser min arbetsgivare att det är tungt, då vi sitter vända åt "fel" håll ( med kunden i ryggen) eftersom vi säljer så mkt, möbler och stora och tunga grejer som vi själva ibland måste lyfta och vända på för att hitta streckkoden. Men min chef skrev väldigt bra intyg till försäkringskassan, som var mkt till min fördel och väldigt utförligt om varför jag inte skulle klara min arbetssituation de sista veckorna. 
Svar på tråden Juni-barn