Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya
    JennieJ skrev 2012-06-08 04:10:48 följande:
    Efter en intensiv förlossning är han nu här ;) älskade Theodor föddes igår 18:16 och vägde 3980 g och var 52 cm! Bild och förlossnings berättelse kommer när jag är hemma från bb ;)
    Grattis
  • Cataleya

Med handen på hjärtat är det nog min tur inom kort Jag har klockat värkar sedan igår. Det började här om dagen, med att jag inte kunde gå ihop med benen ordentligt, vaknade igår med samma och värre känsla, hade bara 1 värk i timmen, vilket ledde till 2 i timmen på kvällen hade jag 10 minuter mellan varje värk, och även så hela natten, så jag har "sovit" 1 timme i natt. 10 minuter är ju fortfarande väldigt länge mellan, men förhoppningsvis mot natten eller i morgon. Jag ska ringa till förlossningen strax, och höra om de iaf kan ge mig något som jag kan sova på. Är ganska trött....
    Duschade, tog 1 g panodil och körde med vetekudden, men inget hjälpte.  
    Försökte även känna efter tappen idag, men jag känner den inte längre. 

Hoppas... BF + 7 idag! 

• Cataleya
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-06-09 08:11:58 följande:
    Hoppas verkligen det är dags för dig!! Lycka till!
    Hoppas jag också, så himla mkt! Om det bara kunde dra igång ordentligt för dig också så du snart får må bra!
    Men snart så.. jag vet, man är otålig, och det gör inte saken bättre. Hjärta 
  • Cataleya

Slemproppen släppte och värkarna blir tätare och gör fan bara mer och mer ont. Inget hjälper, så nu är det bara att vänta

• Cataleya
    Tänkte ge ett livstecken från mig iaf. 
    I Torsdags morse började jag få värkar, bara 1 i timmen fram till ungefär 18, sedan 2 i timmen, under natten kom de med 20 minuters mellanrum, men gick fortfarande att hantera. Fredagen, blev värre hade värkar hela dagen allt från 7-15 minuters mellan rum, kunde inte sitta, stå eller ligga och var verkligen tvungen att andas igenom dessa. På kvällen var det fortfarande samma, och smärtan började även sätta sig i ryggen, men värkarna blev inte täta. Natten mellan fredag och lördag sov jag ingenting, lördagen var det samma visa med värkarna och ryggen känns bokstavligen som den ska gå av i samband med värkarna, och jag kvider mig mest. Kontakta förlossningen på morgonen vid 9, hon sa åt mig att duscha, äta panodil och ha mkt värme ( vilket jag redan prövat, men inget hjälper ) fram till kvällen fanns det alternativ som jag kunde få för att kunna sova.  . Men sa okej. Vid halv 11 kom slemproppen, ringde tillbaka förlossningen igen, hon sa att jag var tvungen att försöka sova, för att spara krafterna. Lördagen gick i samma mönster som tidigare, och sova var inte att tänka. Vid 23 igår, var jag gråtfärdig, ringde förlossningen igen fick åka in, just för att få något att sova på. Fick bricanyl, morfin och 2 panodil. Hon undersökte bara med fingrarna, och kände inte tappen. vad det nu menas ? jag var alldeles för trött för att bry mig.
    Blodtrycket var lite högt, men antagligen mest för jag inte kunnat sova på 2 dygn. Ctgt var också precis som det skulle.  Efter dosen igår, kunde jag äntligen sova, somnade ganska fort när väl morfinen började hjälpa, upplevde att värkarna avtog lite, blev mer dov smärta men ändå att jag vaknade 2 ggr, men mest för det värkte i ryggen. vaknade halv 7, och var  skakig och dan, men det är väl morfinet kan jag tro, är väl lite för mesig för sånna starka grejer ;P 
    Men känner nu hur värkarna börjar smyga sig på IGEN! Men sitter fortfarande mer i ryggen, men ju fler timmar det går känner jag hur det ändrar karaktär och blir mer kraftigt.

Så ja, vi får väl se! Kort och gott, jag har det skit jobbigt! Vet inte hur jag ska klara detta, och sedan en förlossning på detta. Har tid hos bm i morgon, så vi får väl se vad hon säger. Just nu vill jag bara sätta mig i ett hörn och dra i håret och gråta! 
  • Cataleya

Uddabus, hur var din förlossning, eller hur började det ? Om du vill berätta .

Jag vet att det låter löjligt att säga, jag orkar inte! Men faktiskt, detta är jätte jobbigt. Jag vet ju detta är som bortblåst när hon väl kommer ut,  Och jag längtar efter henne som bara den, men förstår inte hur man ska hitta orken att gå såhär i flera dagar, och sedan föda fram henne också! 
    Så säger barnmorskan, försök nu att tänka positivt, så du inte får en dålig upplevelse ´. Självklart försöker jag tänka positivt, men hur lätt är det?  

• Cataleya

Uddabus, Fy det lät inte heller roligt. Men så skönt för dig att du fick vara på plats. Det låter ju precis så som jag känner, här är spyan inte heller långt bort. 
    De verkade vara förstående iaf, måste varit lite lugnande, även att jag kan tänka mig du var allt ifrån lugn just då!
    Kom värkarna först ? Hade din slempropp släppt innan eller i samband med värkarna, eller du kanske inte såg den alls ?

barnmorskan sa, att har jag otur så kan jag få ha det såhär i flera dagar.
    Men hon sa också att eftersom jag fick bricanyl, så var det förlossningen som var i gång, så kommer värkarna inte att försvinna, men är det bara för värkar så gör de det. Och det ser jag väl lite som ett ljus, eftersom värkarna inte försvunnit, utan bara ändrat karaktär i några timmar, men i detta nu känner jag hela tiden att det blir bara värre !
    Så dosen med tabletter, underlättade iaf, under 6-7 timmar. Tog dom vid 23.30 igår, somnade kanske 00, upp vid halv 7, och nästan precis när jag vaknade så började det igen, dock svagare men som sagt det ökar. 

• Cataleya

usch låter väldigt tufft!  Tur du hade din syster där då, var han inte med på förlossningen alls ? 

Svar på tråden Juni-barn