Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya

Juni-barn

zenoble skrev 2012-05-03 20:27:50 följande:
    Sitter här å väntar för att se om det var vattnet som började gå för en timme sen. Det liksom rann ut när jag skulle gå på toa, blev helt blöt på byxorna sedan. Hon på förlossningen sa att jag skulle avvakta och se om bindan fylldes. Inte än iaf så kanske bara är en supervattnig flytning? jobbigt att inte veta, suck..
    Hur går det för dig ?? NU har du vart borta ett tag... Kram
  • Cataleya

Någon som upplevt att de svider/bränner där nere? Jag vill kissa hela tiden men de kommer inget. Det känns inte som urinvägsinfektion för då svider de väl när man ska kissa? Utan de svider och trycker hela tiden sedan jag klev upp i morse och även när jag vaknade i natt.

• Cataleya

Ja88, tack snälla! Jag håller på att bli tokig här hemma, vill kissa flera liter känns de som, men de kommer inget :)
    Då kan det alltså vara det, ska ta mig lite citronvatten 9-10 liter ) och se om de rensar lite! :)

• Cataleya

Nej jag ska inte dricka så mkt, överdrev lite :) jag ska iaf in och lämna urinprov om ett par timmar :) så får vi se

• Cataleya

Fick lov att åka in till förlossningen idag, hela morgonen gick och jag kunde inte kissa. Kändes som jag skulle sprängas. Urinprovet visade inga bakterier däremot blod, läkarn sa de kunde vara njursten eller grus men eftersom jag inte haft ont i ryggen så sa hon det kunde vara uvi och i vissa fall kunde man bara se de när som skickat iväg de på analys, så nu är de gjort, sedan skulle de höra av sig. Men fick antibiotika utskrivet iaf, för att vara på den säkra sidan eftersom jag verkligen lider och läkarn tyckte inte jag skulle behöva vänta. Blev uppkopplad på ctg fick göra ul/vul och hon mår så bra där inne och fostervatten så det räcker, och de är huvudsaken, jag får stå ut med mitt lidande så länge hon mår bra! under dagen blev det något bättre men allt kom tillbaka i kväll, har så ont och springer på toa hela tiden utan att det kommer något och nu börjar de göra ont i magen på riktigt. Vet inte om hon känner av att jag blir stressad, för hon är hel tokig i magen. Kan inte sova vet inte vart jag ska ta vägen, så frustrerande!!! Har iaf hamnat i soffan nu, så får jag hoppas jag kan somna iaf en liten stund .

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-16 09:35:48 följande:
    samma här.. Ilar till så fruktansvärt i ljumskarna ibland så jag bara får vika mig, kan se lite kul ut kan jag tänka mig ;)
    Jag har också bm besök idag, känns inte som om vi har så mycket att kolla, men skulle hemskt gärna vilja ha en hinnsvepning eller iaf kolla om tappen är mogen och om man öppnat sig nåt..
    Av ren nyfikenhet, känner din bm på tappen som rutin ? Det gör inte min ? :D
  • Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-16 10:44:29 följande:
    nej det gör hon verkligen inte men bara för att jag är så himla nyfiken på om man är redo eller inte, känns ju så! Får väl se sen :) har du haft några känningar än? Jag tycker jag får falska förhoppningar hela tiden :(
    Okej, Ja du har ju känt mkt ett tag, hoppas att det är på gång ? Var det vatten du läckte sist, eller var det bara flytningar ? 
    Jag var inne på förlossningen i måndags, var hos bm på morgonen, pga minskade rörelser skickade hon mig till förlossningen, fick sitta där uppe i 4 timmar, det var kaos! Men det var ingen fara med lillan.  De gjorde tyvärr ingen vaginal undersökning, så fick aldrig veta om tappen var påverkad. Men visst känner jag, de två senaste dagarna har jag haft sådana sammandragningar så jag vart tvungen att koncentrera mig på att andas, tillsammans med sammandragningarna har jag fått som kramp attacker i höger höft/ben. Skit skumt! :) Magen är sten hård. Men slemproppen har inte gått än, har bara riktigt mkt vita flytningar, så vet inte om den släpper lite i taget eller om det bara är flytningar. .
  • Cataleya

84maria, nja... Har bf den 1:juni, men det känns som alla andra får utan jag själv! 5 vänner till mig har fått sina bebisar alla för tidigt i rimlig tid. En tjej och jag hade samma bf, hon fick 1 maj :d så det är mer att jag känner mig efter haha men just nu känns det som man kommer vara gravid livet ut :D

Svar på tråden Juni-barn