Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya

Juni-barn

gizmolarson skrev 2012-04-25 23:40:13 följande:
    Cataleya- det börja blir rätt trångt i magen nu å man kan börja känna mindre rörelser eftersom den inte har mycket att röra sig i..
    Jo det vet jag ju, känner inga direkta sparkar längre utan som RocketQueen säger bara bökade, men vad jag förstått det som ska de heller inte vara avvikande i sina mönster.
    Jag lyckades få till lite stök i går, mkt svagare. Kändes som trötta rörelser om man ska jämföra hur jag brukar känna. Hon brukar alltid vara exakt och varit det ett tag. Men jag ska ringa in nu på morgonen och se vad de tycker. Det var den där dumma känslan jag fick, har inte tänkt så efter v 12, den där oroliga känslan.
  • Cataleya
    Tre Flickor skrev 2012-04-26 18:41:15 följande:
    Hur har det gått? Ringde du in?
    Hoppas att det bara var något tillfälligt! 
    Det gick bra, tack för du frågar! Åkte in och gicetvis direkt när jag fick ctg uppkopplat så vaknade hon till som bara den. Så himla typiskt. Men var ändå skönt att få det kollat! :) 
  • Cataleya
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:11:53 följande:
    Cataleya: Skönt att allt såg bar ut. Busig bebbe å skrämmas så. Bra att du åkte in och kollade.
    Ja, det är väl för hon ska se så mammsen är på sin vakt. Haha. :)

Jag börjar också bli nervös inför förlossningen, varje dag när jag tänker på hur dagarna sjunker så pirrar det i magen. Haha! Men ut ska dom ju.. =)
    Men du har ju gjort det för, så du vet ju vad du har att vänta. ( skönt det, eller kanske inte ? : )

35 dagar kvar
  • Cataleya
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-27 09:20:40 följande:
    JO men det känns bra men ändå så har man lixom glömt bort. Men när första riktiga värken kommer så vet jag att allt kommer tillbaka. Bara man får bar barnmorskor så kommer det gå fin fint. Det är ju en sjukt härlig upplevelse och visst känns det men det magiska är att så fort bebis är ute så försvinner ju all smärta. Visst är man öm och så men det är ju ingenting när man håller i sin bebis.
    Du beskriver det så magiskt! Jag är inte speciellt rädd för förlossningen, utan bara fjärilar i magen av vad vi har att vänta oss, att bli 3.  Kvinnan är ju ändå gjord för att kunna föda barn, och det är ju inte alla som har den förmånen att kunna, så det är ju en riktigt gåva :)
  • Cataleya
    zenoble skrev 2012-04-30 06:33:20 följande:
    Ja vi chansar på det nu.. Ja ring du och fråga, bättre det i alla fall så de kanske vill ta en koll. Jag vaknade med för nån timme sen med världens mensvärk typ, så gick på toa och där gick nog en bit av slemmisen för mig med. Känns obehagligt i magen nu :(
    Jag har ingen sten koll, men jag har en vän som också är hemma på graviditetspenning, och dom fick ingen ersättningen när pappan stannade hemma med deras son när hon var hemma. Vågar inte lova, men tror t.om hon var sjukskriven. Hon var sängliggandes och kom inte ens upp. Så  det fanns ju inte så mkt att välja på, men ersättningen blev dom utan. Men alla på fs gör/säger ju olika, så det kan ju gå igenom iaf. Krya på er ! :)
  • Cataleya
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-30 07:55:08 följande:
    Tack! Det har tilltagit i styrka nu och det kommer små sammandragningar. Ska bara invänta maken och barnvakt.
    Lycka till! :) 
  • Cataleya

Här försöker de stoppa allt innan v 36, sen stoppar de inget efter v 36 ( Kalmar län )
    Så tokigt att det är så olika i alla landsting ! :) 

• Cataleya

Haha! Nämen, på våran föräldrar grupp gav som oss den informationen! Som sagt vem man än har med att göra så säger alla olika! Undra om de ens själva vet vad som gäller :)

• Cataleya

Jag frågade min bm i måndags, hon nämde också nässprayen att det var den enda hon visste, men att de borde veta på Apoteket! Har vi sådan otur att man bara får använda det, blir spännande!

Jag har ont i magen, konstigt ont! Ömmar, värker och hugger till ibland, ska det vara så? På sidorna och under naveln.

Svar på tråden Juni-barn