Inlägg från: Cataleya |Visa alla inlägg
  • Cataleya

Juni-barn

Uddabus skrev 2012-05-18 09:09:59 följande:
    Cataleya ja jätte mycket denna gången... En del säger att det är bevisens leder som knakar en del att det är fosterhinnor eller liknande.

Vet bara att med första barnet så knäppte det till o i samband med det gick vattnet...
    Okej, jag har bara haft så en gång. Jag blev jätte rädd att jag typ klämde henne eller något. Men ingen vatten avgång här inte. =) Blir ju tokig på alla lustigheter graviditeten medför,haha. Tur man inte är ensam=)
  • Cataleya

Igår kväll hade jag rejäla värkar, mellan 22-01. Hujedemej så ont jag hade, de kom tätt, men jag tog en panodil och lite mat sedan avtog de. Blev helt ärligt jätte nervös. :D vaknar upp med sådan fruktansvärd halsbränna och känner ett tryck neråt och molvärk, men det är ingenting mot igår, men det finns där hela tiden. Har funderat på hur man ska känna skillnad på värkar, men det gör man!
    Men igår trodde jag verkligen det var på gång, sambon likaså, jag kved mig i sängen, men samtidigt lättad när det avtog, även att jag längtar efter henne, men blev alldeles för nervös. hehe =)
    Men jag har ju faktiskt 11 dagar kvar, och det är mitt första barn, varför skulle jag föda tidigare när de flesta går över med första barnet :D ? 

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-21 06:46:00 följande:
    Jahapp då har kroppen lurats ytterligare en gång.. Fick grymt ont i ljumskarna och ryggen igår som övergick till regelbundna sd. Haft ont inatt och nu känner jag typ ingenting? Åh herregud klarar inte detta mer.. Suck och stön.
    Kan det bero på fullmånen :P ? Hoppas det kommer i gång snart...
  • Cataleya
    gizmolarson skrev 2012-05-21 07:13:24 följande:
    Är det så ? Jobbigt att man inte kan ha kontroll över detta. hehe.
    Jag har 5 vänner som har fått nu sedan början på maj, alla har fått för tidigt, mellan 1-3 veckor för tidigt, så jag måste hålla statistiken, så jag får nog snällt gå över  
    Grattis till ditt senaste söta lilla tillskottHjärta
  • Cataleya
    gizmolarson skrev 2012-05-21 07:22:30 följande:
    Cataleya- tack..

Det kan komma när som helst, har aldrig haft direkta känningar heller med nån, å med första startade det med värkar å 4 timmar senare hade vi fått vår första dotter
    Gick allt bra ? Hur fort gick det, med tanke på att det inte var din första ? :)

Men det känns som att man ska följa boken. ( som alla verkar göra )
    Först slemproppen, vattenavgång sedan föda.Känns som alla går den vägen.
    Därför jag tänker att det inte är igång, för jag tror inte min slempropp släppt  ( inte vad jag sett iaf ) 
    Skönt att höra att någon annan har gått en annan väg... 
  • Cataleya
    MissFörstånd skrev 2012-05-21 12:00:46 följande:
    Cataleya - Dottern föddes 18 dagar för tidigt så du behöver inte gå över
    Hm spännande =) Vi får se vart det lider, har inte haft mer värkar i af, är dålig i magen dock och haft mensvärk hela dagen däremot. Men glad över som sagt att det avtog i går för jag blev så himla nervös, allting man känt innan var en piss i havet om man ska jämföra

Förstår dig angående den frågan, om man inte har fött ännu. Det ser dom ju.
    Med tanke på att alla de som var gravid och i min närhet, vi var planerade nästan runt samma tid. men alla har redan fått, jag är sist ut nu. Och de skriver och frågar varför det inte händer något. JAMEN halllå det är ju faktiskt dryga 2 veckor kvar. Känns nästan som de hånar bara för att man inte är "klar" .  

inväntar våran lilla flicka 1/6/2012 <3
  • Cataleya

Åh Grattis till alla som fått sina bebisar! 

Nu börjar jag  förstå att det verkligen kommer hända mig också snart ( även om det känns långt bort ; ) , bebisar trillar ut hela tiden  

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-05-25 07:38:06 följande:
    Nej jag tyckte inte de blev regelbundna för ens jag var öppen 10 typ. Jag ville ju inte gå in till förlossningen när vi kom in då jag tyckte det avtagit och värkarna inte var så kraftiga. Men var ju öppen 5 då, sedan en promenad senare öppen 8. Trodde jag skulle vara mer påverkad måste jag säga! Håller tummarna för dig! Hur känns det nu?
    Tack alla!
    Är det fullt på förlossningen ? eller fick mannen vara kvar eller hur gjorde ni ?
Svar på tråden Juni-barn