-
Ca. 15 min. tror jag.JennieJ skrev 2012-01-12 18:49:04 följande:En nyfiken fråga till er som gjort RUL hur lång tid tog eran undersökning?
-
Danica: Vad skönt att det inte är några problem för dig att resa iväg!
Kände första buffen men handen igår kväll. Väntar på att maken och barnen också ska få känna snart.
Var sjukt trött när jag för ett par timmar sedan kom hem efter en veckan med heltidsarbete och som grädde på moset matinköp med barnen. Tårarna bara rann och jag somnade på soffan efter att ha satt maten på vår kalla veranda och barnen framför "Postid Per". En timmes sömn gjorde dock det hela lite bättre.
Trevlig helg på er alla! -
Hilma, Alma, Hulda, Agust, Vidar m.m. finns på listan. Syskonen heter Elis & Tyra och vill inte ha ett namn som börjar på E eller T, eller är för lika deras namn.Uddabus skrev 2012-01-13 18:24:00 följande:Har ni börjat fundera på namn ännu?
-
Jag har en pall i duschen att sitta på när jag inte känner mig så pigg. Kanske kan vara ett tips för att få en varm dusch när du har ont och inte kan bada.OHs mamma skrev 2012-01-13 22:05:22 följande:Det hade varit skönt, men har tyvärr inget badkar
Får gå och lägga mig och hoppas att det går över.
-
Åh fy! Hoppas verkligen att allt går bra och att bebisen får stanna kvar några veckor till. KramarPIO skrev 2012-01-14 10:47:52 följande:Usch vilken natt!! Fick åka in till förlossningen inatt. Hade sammandragningar var tionde min, molvärk o värk i ryggen. Nu är ja inlagd o får bricanyl sprutor för att stoppa förlossningen. Får vi se om det lyckas. Ååå gud ja är så rädd!!!!
-
Låter hoppfullt! Hoppas att det fortsätter så.PIO skrev 2012-01-15 12:28:45 följande:Hej på er. Tänkte uppdatera lite om nin situation :)
När ja kom in till förlossningen natten till lördagen va min livmodertapp 2 cm och läkaren kunde se ett tryck emot den. Idag på undersökningen så va livmodertappen minst 3 cm o trycket borta. Känns ju jätte bra :) då går de ju åt rätt håll just nu iaf. Ska fortsätta med bricanyl sprutorna och imorgon ska de göra en ny bedömning. Just nu känns det väldigt skönt iaf :) kram på er alla. Är i v 18+4 idag -
Var också superorolig innan RUL och drömde konstiga drömmar. Innan vi skulle gå in var både jag och maken jättenervösa. Som tur var såg allt bra ut och det kommer det säkert att göra för dig också.JennieJ skrev 2012-01-15 12:19:22 följande:Hej tjejer hoppas ni mår bra alla och att ni som har problem med fogarna liksom jag hittar ett sätt att överleva smärtan? Själv är de bälte som gäller och knappt några längre promenader utan enbart kortare sådana , dom gånger man ska gå lite mer blir de Alvedon och ett varmt bad efter för att ens överleva smärtan. Känner att mina ligement (om de stavas så) kan göra riktigt ont mellan varven! En sak till att imorgon har jag mitt efter längtade RUL och sååå jag sett fram emot detta med glädje och spänning men nu har jag även börja känna rädsla och lite små ångest för TÄNK om de inte ser bra ut? Tänk om de är något fel på den lilla? Sådana mardrömmar jag haft i natt och de känns inte alls lika roligt längre :( Vet att den lilla lever då jag känner h*n men finns så mycket andra fel? Fler som kännt som jag eller börjar jag bli paranoid och dum i huvudet tanke på hur jag innan räknat ner tiden och nu är jag nästan bara rädd?
-
Fikon och dadlar hjälper mig att hålla igång magen, innehåller ju dessutom järn så det blir dubbel effekt.Dancia skrev 2012-01-15 20:05:45 följande:Börjat äta milda järntabletter och är jättehård i magen :(. Får nog bli den där dyra blutsaften denna graviditeten också.
-
Bebisen har varit så lugn i helgen så jag blivit riktigt orolig. Igår kväll när jag lagt mig för att läsa började den dock sparka som aldrig förr. Både maken och sonen fick känna på sparkar och jag låg och kände en lång stund, lycka
! När jag satt på möte på jobbet i eftermiddags var det fullt liv igen, underbart!
-
Finns den bara för iphone?zenoble skrev 2012-01-15 18:00:24 följande:Någon som provat my babys beat' app? gjorde det nyss och hörde små hjärtljud lite ibland :) egentligen från v.30 men man kan höra från v.20 ska lyssna mer ikväll när sonen inte stör. hehe