Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Binkelibana skrev 2012-01-27 22:59:38 följande:
    Det visade sig att ena kammaren är för liten och utan flöde. Vi har ställts inför valet att behålla barnet, göra fostervattenprov (risk för ytterligare kromosomskador föreligger) och att göra minst tre omfattande hjärtoperationer under barnets första tre levnadsår.

Vi känner att det vore orättvist mot storebror att hamna så i skuggan med föräldrar och syskon in och ut på sjukhus i långa perioder, orättvist mot bebisen att utstå så mycket operationer utan några garantier, och påfrestande för oss som par. Så vi har i stort sett bestämt oss att avbryta graviditeten. Jag tror också att det är lättare att avbryta nu, än att förlora ett barn som är kanske ett år...

Detta fel är som tur är inget ärftligt, och jag är fortfarande ung. Det som tröstar mig är att vi faktiskt redan har ett barn, och även om det aldrig skulle bli fler så gör det hela skillnaden mellan noll och ett barn, snarare än mellan ett och två. Dessutom är jag tacksam att det är barnet i magen som jag ännu inte känner som det drabbat, än att det hade varit storebror som jag kännt och älskat i fem år.

Så jag lämnar er nu. Stort lycka till med era små, från djupet av mitt hjärta! Tack för att ni frågande, det värmde! Kramar
    Stora stora kramar till er oavsett vad ni tillsist beslutar er för att göra! Önskar er stort lycka till!
  • Havsjungfrun

Vaknade på sennatten av att bebisen levde rövare i magen. När den väl började kännas ordentligt så är det full rulle vissa stunder på dagen, så mysigt Glad
    Här är det allmänt förkylt och trött. Barnen har varit sjuka i en vecka nu och jag själv låg på soffan hela dagen igår. Vill kunna njuta av vintervädret! 

• Havsjungfrun

Astrött här också. Har åkt på barnens förkylning så det beror ju delvis därför. Har varit hemma med barnen idag.

• Havsjungfrun

Kul att det fortfarande droppar in nya. Välkomna!

• Havsjungfrun

Jisses vilka tuttar ni har tjejer! Här är en som har och har alltid haft B-kupa oavsett graviditet, amning eller normaltillstånd. Först denna graviditeten kan jag tycka att de växt lite och kanske ev. skulle kunna behöva en större bh.

Ang. magen så har jag under tidigare graviditeter använt Gaviscon och tyckt att det funkat bra. Denna gången går de bara inte ner utan tycker att Vishyvatten är det knep som funkar bäst. Sitter och sippar lite nu då jag haft en stressig dag på jobbet så att jag trodde att jag skulle spy i klassrummet flera gånger. Fr.o.m. imorgon är jag dock sjukskriven 25 %, har dock inte fått göra upp med min rektor om hur de ska fördelas ännu...

Någon som såg på Vetenskapens värld igår? Handlade om graviditeter med en massa innifrån-bilder. Mycket faschinerande att det verkligen kan fungera och bli så perfekt!
    V. 23 idag Glad  

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-31 17:50:03 följande:

Åh typiskt att jag alltid ska missa sådana program :) vad det " livets mirakel" som dokumentären hete?
    "Människan sedd inifrån" hette den. Även i SVT2 3/2 och SVT2 4/2.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-01-31 22:19:53 följande:
    Måste bara tipsa er om mamma-trosor från H
    Hipsters?
  • Havsjungfrun
    LillaGrynet skrev 2012-02-02 09:49:04 följande:
    Ok, men någon som vet vart man ringer och tar reda på vad som gäller.. Är det kommunen eller försäkringskassan? Tänker inte fråga på dagis för då kommer jag få svaret att ha honom hemma Dem har just nu 22-24 barn på min sons avdelning.. Så han kommer få gå 8.00-11.00 efter sommaren.. Vilket jag tycker är värdelösa tider.. Får komma till dagis efter frukost o hämtas precis innan lunch.. Tycker det systemet är sjukt.. Vet många barn som vart ledsna för att inte få äta ihop med kompisarna när dem känner matlukten å allt.. På vissa dagis får man ha sina barn 5 Tim å 3 dagar i veckan när man går 15 Tim tycker det verkar mkt mkt bättre...
    Ring handläggaren på kommunen. 
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-02-02 10:59:58 följande:
    Måste bara få skriva av mig lite av ren lycka..

Som ni kanske läst har jag och sambon haft väldiga problem sen jag vart gravid. Han ville inte ha barnet och inte mig heller. Sen gjorde han helt om några gånger för att sen till nyår verkligen fatta vad det här handlar om och bestämma sig för att vi kör...

Veckorna som gått har bara blivit bättre och bättre. Han är kärleksfull, myser med magen och fick igår känna för första gången när miniräkan hade karateträning där inne... Jag är såååå lycklig och känner att det här kommer bli bra nu!
    Glad
  • Havsjungfrun
    AAEV skrev 2012-02-03 12:19:40 följande:
    Folk får inte ta på min mage! Precis som att jag inte får ta på andras magar.

När jag var höggravid med första barnet kom det fram en främmande kvinna i affären, greppade min mage med båda händerna - höll så några sekunder och sa sen "Det är en pojke". Jag blev så förbannad så jag tog tag i hennes mage och sa "och det här är för många kanelbullar"

I vanliga fall är jag jättetrevlig mot folk men hon gick över gränsen. Sen om min bästa vänninna eller min syster vill ta på magen, men då FRÅGAR man först...

Märkte att det där var ett känsligt ämne för mig ;) 
    Bra gjort! Gillar inte heller när främmande folk tar på min mage men har lite svårt att säga ifrån om man känner dem lite. Vill i och för sig bli tillfrågad alltid om det inte är maken eller barnen.
Svar på tråden Juni-barn