Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-22 10:04:45 följande:
    Ja jag dricker ju inte överdrivet mycket vatten, typ 2 lite om dagen blir det väl. Nä inte kolat grav.diabetes. trodde man bara fick det om man var överviktig, eller åt dålig kost vilket jag inte är/gör, eller har jag fel????
    Graviditetsdiabetes har varken med vikt eller kost att göra.
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-01-22 10:53:52 följande:
    Fast man har större risk för grav diabetes om man är överviktig. Är ju därför de som är överviktiga alltid får göra de testerna.
    Glukosbelastning gör man utifrån hur blodsockret ligger eller vid socker i urinen oavsett vikt. I vissa landsting glukosbelastas alla.
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-23 11:40:36 följande:
    Nyligen hemkommen från KK. Vaknade inatt med värsta sammandragningarna, nästan värre än förlossningsvärkar! Det gick dock över med Alvedon och en lång varm dusch, men när jag vaknade igen var hela magen öm och gjorde ont och fick fler mindre sammandragningar under frukosten. Men som tur var såg allt bra ut och Harry mådde bra och inget var påverkat, så då är det bara att stå ut!
    Vilken tur att allt såg bra ut!!! Kram
  • Havsjungfrun
    ja88 skrev 2012-01-24 18:41:01 följande:
    Är det någon som har erfarenhet av lågt sittande moderkaka? För det hade jag visst, den var lite låg och i framvägg sist också men då kunde de iaf se tydligt att den slutade innan inre livmodermunnen... men hon vågade inte lova det denna gång så jag ska få göra ett ultraljud till ca vecka 33 för bedömning av det. Men hon sa att oftast är det ingen fara så jag försöker att inte ta för allvarligt på det...
    Har en komips som hade förliggande moderkaka med yngste sonen. Upptäcktes när hon fick en störtblödning. Hon fick ligga inlagd och stilla och skulle så bli fram till förlossningen, var då ca. 2 månader kvar till bf. Fick dock komma hem efter ett par veckor men vara i stillhet och åka superakut in om hon skulle börja blöda igen. Hon snittades 2-3 v. före bf. Hoppas att den växer med upp för dig! Bra att de håller koll på den.
  • Havsjungfrun
    Binkelibana skrev 2012-01-26 12:18:30 följande:
    Det såg inte så bra ut, den nya bm kunde inte heller se skiljeväggen. Ska träffa en läkaren på sjukhuset imorgon, får se vad han säger. Bm ville inte säga nåt alls om vad det kan vara eller hur man går vidare... Så ledsen nu!

Sorry om jag drar ner stämningen eller smittar med oro.
    Håller tummarna för ert lilla pyre! Kram
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-01-26 14:13:23 följande:
    Lite rolig tröja jag hittade på nätet, massa fina mammakläder. Men jag har ju som sagt shoppat klart för denna månad Förvånad!!!!

Tur att det snart är ny månad då ;)
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-01-27 10:28:13 följande:

JAg håller tummarna för att huset blir ert. Bra då vet jag att signaturen syns. Det var någon som skrivit att den svarat anonym på ett inlägg om oro över uteblivna sparkar. Jag gjorde ett sånt inlägg för ett tag sen men då var det nog någon mer som gjort det;) 

Alla signaturer är för tillfället dolda så det kan mycket väl ha varit ditt svar.

Är hemma med sjuka barn idag. Idag har de i alla fall bara lite förhöjd temp och även hostan är bättre så jag hoppas att de snart är på benen igen. Lite skönt med en extra hemmadag i alla fall för en trött mamma. Resten av veckan har svärföräldrarna och maken tagit hand om dem så idag är det min tur. 

• Havsjungfrun

Gisses vad Lill-Skrutt rumsterar runt i magen just nu! Måste slå kullerbyttor Glad

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-27 14:12:07 följande:
    Suck då har man blivit sjuk! Feber, näsan rinner, ont i halsen och en hemsk huvudvärk! Anledningen är att igår blev jag stående i över 1 å en halv timme i flera minus grader väntande på pendeltåget! Inställda tåg och 2 fullproppade som man inte fick plats på! Så trött på västtrafik för varje gång de blir lite snö och minusgrader lamslås trafiken helt och tacken för de riktigt dålig nu! Har 38,2 i feber är de något att oroa sig för, Tanke på bebisen?
    Under 39 grader är inte farligt med får du högre ska du ta febernedsättande. Krya på dig!
  • Havsjungfrun
    Tre Flickor skrev 2012-01-27 19:07:50 följande:
    Hur har det gått för dig idag? 
    Har tänkt på dig och hållit tummarna och hoppats att läkaren lyckats hitta skiljeväggen!
    Har också tänkt på er hela dagen och undrat hur det gått...
Svar på tråden Juni-barn