Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

fyrklöver81 skrev 2012-02-03 09:59:59 följande:
    Fler än jag som har moderkakan i framvägg? Jag känner knappt något trots en mycket livlig bebis. =)

Jag har också moderkakan i framvägg. Tycker att det tog lång tid innan jag började känna ordentliga rörelser. De senaste 2-3 v. har jag kännt jättemycket men inte lika lätt alltid att känna med handen. Min moderkaka satt rätt så högt upp sa bm på RUL och jag kan helt klart både känna i själv och med handen mest längre ner i magen och på sidorn. Ibland högst upp i livmodern.
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-02-04 00:50:56 följande:

Ja prova vetekudde, det är riktigt skönt med värme när man har ont :). Tens skulle jag vilja prova. Hur får man tag på en sån?
    På vissa ställen kostar det att hyra den hos sjukgymnasten och på andra är det gratis. Jag köpte en på Claes Ohlsson när jag väntade dottern.

Alla ni som har stora problem foglossning: Har ni testat akupunktur? Läste om en tjej som det hade hjälpt jättebra för men det är ju förståss väldigt olika. Allt som kan hjälpa är ju i alla fall värt att testa när man har så stora problem...  Har en kompis som nu, 8 månader efter förlossning nr. 3 fortfarande har jätteproblem med sin foglossning och det är ju inte alls roligt.
  • Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-02-04 19:53:25 följande:
    Usch, jag kanade av vägen idag och rakt ner i diket o en telefonstolpe! Jag och min bonusdotter satt i bilen, vi mår båda bra men vad jag grät när jag kom hem. Som tur var så blev det ingen stor smäll så jag är inte orolig för bebisen men visst funderar man några extra gånger på vad som kunde ha hänt.

Kör försiktigt på de hala vägarna!!!
    Åh fy, vilken tur att det gock bra för er!
    JennieJ skrev 2012-02-04 20:09:17 följande:
    Är nu hemma från ytterligare ett besök på gynakuten och detta besök tog nästan 10 timmar!!!!! Åkte in kl 6 i morse för då orka jag inte längre. Väl där var jag på väg att vända å åka hem för de var överfullt i väntrummet pga den enda läkaren som jobba fått massa akut grejer under kvällen å natten som varit! Men tur jag vänta för nu går jag på en ny dunder kur med penicillin eftersom jag åkt på njurbäckeninflammation men ingen effekt på tappen (tack gode Gud) men fick ordinerat sänglägge tills måndag då jag måste kontakta bm för hade väldigt dåligt hb, socker och högt blodtryck * suck*
    Tur att du stannade! Hoppas att du snart mår bra igen.

• Havsjungfrun

Drömmer också mycket. Inatt drömde jag om ormar igen, och jag gillar verkligen inte dem. Var i Indien och det fanns gott om dem överallt på marken. Drömde något liknande för någon vecka sedan också.

• Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-02-05 17:32:33 följande:
    Någon mer som har galet mycket flytningar? Jag får ibland för mig att det är vatten som läckte vilket det förhoppningsvis inte är. Ni som har barn sedan innan, hur ofta ska ni till MVC? Jag var på inskrivningen tidigt i vecka 7 å har nu inte tid förens jag är i vecka 26, känns som ett så stort glapp. Vet ju att jag har järnbrist så skulle tex. vilja kolla det
    Mycket flytningar här också...
    Var på sen inskrivning och nästa gång är 24 fulla veckor. Självklart ska du ringa om du får problem däremellan.
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-02-05 20:44:50 följande:
    Pojkarnasmamma - när min dotter fick penicillin förut så var det enda som funkade men en sån plastspruta så man kan spruta medicinen mot kinden så det rinner ner i halsen direkt utan att vara för mycket på tungan. Kanske värt att prova?

Jag tycker det är konstigt med glesare bm besök. För mig var det ändå fyra år sedan och man kanske har ännu fler frågor nu för att man har lite mer koll på vad som kan hända. Jag vet inte, men det är lite konstigt.
    Instämmer i båda två ärendena.
    zenoble skrev 2012-02-05 19:35:21 följande:
    JA! igår var en fruktansvärd dag, började gräla med mannen och kunde sedan inte sluta gråta på hela dagen. kan inte ens bli arg för ens jag börjar gråta.. skit jobbigt! Ska man ha detta 16 veckor till alltså? Orkar inte det :(

Är så fruktansvärt trött också nu när jag börjat jobba. Både fysiskt och i huvudet, plus att sonen börjat sova dåligt på nätterna. Nej fy är inte alls så glad som man borde vara nu i mitten av graviditeten :(
    Tårarna kommer för ingenting och man tänder ju till på alla cylindrarna ganska så snabbt. Blir ju förståss värre nör man är trött också...
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-02-06 21:41:46 följande:
    Någon mer med halsbränna? Jag får hemsk halsbränna varje kväll å samarin hjälper inte längre, någon som har tips på nått som funkar? Jag har tyvärr svårt för att dricka saker å vad jag förstår är dom mest effektiva i flytande form :-/
    Wischyvatten tycker jag funkar bra. Har också mycket halsbränna. Har ätit Gaviscon med de andra två men denna gången går det bara inte ner.
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-02-07 09:43:59 följande:
    Uch vad livet är orättvist...

Här ligger jag i soffan med en buffande bebis i magen och några kilometer bort på sjukhuset ligger min bästa kompis efter en katastrofal förlossning i vecka 32 utan ett levande barn... Önskar bara jag kunde trolla och göra allt bra!
    Vad fruktansvärt!!!
  • Havsjungfrun
    conda skrev 2012-02-08 09:31:36 följande:
    Tänkte bara uppdatera lite. Har påbörjat min slutpraktik på högstadiet nu så jag åker hemifrån 7 och är hemma vid 17, fullt upp med andra ord. Eftersom jag står upp i princip hela tiden så har jag fått ont av ichiasnerven, börjar i ryggen och går över rumpan ner i knät, lite segt faktiskt....

Beställde vagn förra veckan, känns lite olustigt att köpa hem den så tidigt men jag vill ju ha en ny vagn så då måste man ju vara ute i god tid. Vet ju att det inte finns några garantier men samtidigt måste man våga hoppas på att allt går bra. Sockret svänger mycket nu när jag jobbar, oftast så hinner vi inte äta ta någon paus innan lunchen vilket gör att jag inte få i mig mitt mellanmål. Detta gör att sockret sticker iväg vid middagen vilket inte alls är bra. Fick erbjudande om att bli sjukskriven men det går inte då jag gör min slutpraktik och inte kan ta igen denna efter våren...

Idag är jag hemma med sonen som inte mår bra alls i magen, misstänker gluten och ska på läkarkontroll idag. Han vaknade vid 23 igår och var vaken en gång i timmen hela natten, stackarn...
    Trodde också att jag fått besvär med ischias men när jag läste om ischiasbesvär och graviditet visade det sig att de flesta fall med ischiassymtom beror på foglossning. Stämmer i och för sig med när det gör ont på mig när jag tänker efter. Testa ett stödbälte. Brukar sitta på katedern med fötterna på papperskorgen när jag har genomgångar för att avlasta ryggen.
    Du måste planera in så att du kan få något i dig något under förmiddagen så att du mår bra. Förklara situationen för din handledare. Förstår att du vill göra klar din slutpraktik...
  • Havsjungfrun

Passde på att följa med och simma nu när jag är sjukskriven 25 % och barnen skulle på simskola. Åkte längdskidor lite i söndags och det kändes jättebra när jag åkte men efteråt fick jag såå ont i ena ischiasnerven, kunder knappt resa mig upp eller gå. När jag läste om ischiasbesvär och graviditet visade det sig att de flesta fall med ischiassymtom beror på foglossning. Stämmer i och för sig med när det gör ont på mig när jag tänker efter. Har läst att bröstsim inte är bra vis problem med fogarna så jag varvade med varannan längd ryggsim. Kände att nästan varje bentag nöp till i skinkan på mig när jag simmade bröstsim. Skönt att få röra på sig i alla fall. Får se hur det känns imorgon...

Svar på tråden Juni-barn