Juni-barn
Grattis jjohansson :)
busbus- läste också om att det är drakens år i år vilket ska vara lyckosamt enligt alla kineser, många som väntat tills i år

Buhuuu nu är jag inne på andra veckan med järntabletter och därmed även andra veckan utan längre toalettbesök. Min mage är helt hopplös. Det var precis samma sak förra året när jag var gravid och åt de där hemska järntabletterna. Någon som har några tips?
V. 20+0 idag. Halvvägs tills vi får träffa Lill-Skrutt
AgnesGN: Grattis till tvillingarna!
Elvis mamma: Klart att du ska vara kvar här hos oss!!!
Födde sonen v. 35+6 och tror inte att kroppen var redo då. Det tog lång tid och inget hände trots fruktansvärd smärta. Tillslut fick jag en epidural och då kunder jag slappna av och jag öppnade mig. Eftersom jag var medtagen och sonen började syremättnad började gå ner sattes sugklocka. Jag klipptes i förebyggande syfte och slapp att spricka. Med dottern som kom på bf klarade jag mig med lustgas. Sprack lite, 4 stygn, men hade inga problem direkt av det efteråt.
Amningen har jag haft otrolig tur med, har funkat i princip smärtfritt med båda. Med sonen började jag att pumpa ganska så direkt eftersom han behövde tillmatning och var trött. Kom ihåg ordentligt på 4-5:e dygnet. Ammade fullt i 6 månader med båda och sedan tills de var dryga året. Hoppas på att det ska gå smidigt nu också.