Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

zenoble skrev 2012-01-16 18:46:50 följande:
    My babys beat heter den 28kr. Vet faktiskt inte? prova att söka :) är ganska svårt att hitta men har också hört hjärtljuden väldigt långt ner i magen. Tänk på att ha hörlurar som inte har headset, då funkar det inte, måste vara sånna man bara lyssnar i. men det står ju också :)

Grattis jjohansson :)

busbus- läste också om att det är drakens år i år vilket ska vara lyckosamt enligt alla kineser, många som väntat tills i år Glad
    På deras hemsidan hittar jag bara att det står om iphone...
  • Havsjungfrun
    Tre Flickor skrev 2012-01-16 23:02:48 följande:

Buhuuu nu är jag inne på andra veckan med järntabletter och därmed även andra veckan utan längre toalettbesök. Min mage är helt hopplös. Det var precis samma sak förra året när jag var gravid och åt de där hemska järntabletterna. Någon som har några tips?

Tycker att dadlar och fikon hjälper, innerhåller ju dessutom järn de med.
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-01-17 17:49:41 följande:
    Hej tjejer!
    Nu är jag hemma igen. Ska äta bricanyl tabletter för sd så de inte kommer så ofta. Allt är lugnt nu o bebisen mår bra. Ska in på kontroll om en vecka igen. Läkarna bestämde att inte sätta cerclage utan att vi ska vänta. Jag känner mej mycket lugnare nu o de e skönt att vara hemma igen. Nu e de bara att vila o hoppas på att bebisen stannar kvar i magen några månader till :)
    Gott att höra att du är hemma igen. Sköt om dig!
  • Havsjungfrun
    PIO skrev 2012-01-17 20:26:56 följande:
    En liten fråga... Imorgon ska ja till min bm o ja skulle ta med ett morgon urinprov ska vara där kl 13 hur förvarar ja urinet. Fick ett sånt där rör ja ska kissa i o sen då?? Ska ja bara lägga de på toa så länge lr?? Haha skulle hu ha frågat idag innan ja blev utskriven från sjukhuset men glömde bort o kom på de nu.
    Som Tili skrev så ska du förvara det kylskåpskallt annars finns risk för bakterietillväxt och då blir provet missvisande.
  • Havsjungfrun

V. 20+0 idag. Halvvägs tills vi får träffa Lill-Skrutt Baby

• Havsjungfrun

AgnesGN: Grattis till tvillingarna!

Elvis mamma: Klart att du ska vara kvar här hos oss!!!  

• Havsjungfrun

Födde sonen v. 35+6 och tror inte att kroppen var redo då. Det tog lång tid och inget hände trots fruktansvärd smärta. Tillslut fick jag en epidural och då kunder jag slappna av och jag öppnade mig. Eftersom jag var medtagen och sonen började syremättnad började gå ner sattes sugklocka. Jag klipptes i förebyggande syfte och slapp att spricka. Med dottern som kom på bf klarade jag mig med lustgas. Sprack lite, 4 stygn, men hade inga problem direkt av det efteråt.

Amningen har jag haft otrolig tur med, har funkat i princip smärtfritt med båda. Med sonen började jag att pumpa ganska så direkt eftersom han behövde tillmatning och var trött. Kom ihåg ordentligt på 4-5:e dygnet. Ammade fullt i 6 månader med båda och sedan tills de var dryga året. Hoppas på att det ska gå smidigt nu också.

emma78 skrev 2012-01-20 17:01:46 följande:
    God eftermiddag alla fina mammor!

Idag har vi varit på RUL.....ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad lycklig man är nu!!!
    Den var så fin min "lilla böna" <3 helt perfekt! All min oro är borta nu.... fick veta att livmodern ligger i framvägg och att det är därför jag inte känner några tydliga sparkar! eller är det bakvägg??Blev helt förvirrad nu.....
    Moderkakan ligger i framvägg då, det gör den på mig också den här gången.
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-20 22:11:36 följande:
    Ja, jag blir mer och mer inne på att ha en syskonvagn. Speciellt med tanke på när maken går tillbaka till jobbet och jag själv ska ta mig ut med båda barnen. Men det är inte bara att lägga ut typ 6000kr....speciellt inte nu när jag redan är sjukskriven.
    Finns många fina och nästan oanvända vagnar att köpa på Blocket...
    RocketQueen skrev 2012-01-21 09:31:28 följande:
    Godmorgon allihop. Sitter och äter frukost och försöker hitta energi, ska jobba idag efter att ha vari ledig i nio dagar... Inte så sugen... Och fogarna gör tväront, de senaste nätterna har jag till och med vaknat fyra fem gånger för att det gör ont när jag vänder mig i sängen. Suck... Och jag jobbar 12.30-23.00 idag. Men jag ska träffa läkaren på MVC på måndag får se vad hon säger om ryggen och höfterna, får väl se hur länge jag ska jobba heltid.
    Det känns ju smartare att gå ner till halvtid och orka jobba fler månader till än att slita ut sig på heltid och sen gå hemma för att man inte orkar jobba alls. Eller hur tänker ni?
    Absolut är det så! Och hellre kortare pass än färre och lika långa. Hoppas att din läkare tänker likadant.
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-01-21 14:52:50 följande:
    Ser att en del skriver namn som ni planerat att ha till ern lilla :) själv har vi ett par st alt att välja på och dom är Elias, Casper och Robin och just nu vet jag inte mer ön att barnen vill ha Robin. Vilket hade du valt (bara nyfiket)
    Då hade det fått bli en Casper eftersom vi redan har en Elis.
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2012-01-21 20:35:10 följande:
    Är det normalt att ha flytningar som gör att man blir sjöblöt i trosorna?
    Samma här. Inte så trevligt. Hade dessutom nyss en svampinfektion och är orolig för att trosskydden ska göra att jag får det igen.
Svar på tråden Juni-barn