Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Sweet life skrev 2012-05-23 19:45:14 följande:
    Hormonell som få just nu!!

Skulle ner till centrum och hämta ett paket. Tänkte att, vi då skulle passa på att äta en glass (världens godaste gelato)... När vi kliver in i centrum inser jag att klockan är 18.57 och glassstället stänger 19.00.. Jag började stortjuta där och då! Så alla utanför ICA fick sig en vacker syn, en gravid kvinna som står och storbölar, en trettonåring som bara skakar på huvudet och en karl som inte vet vad han ska göra för att ordna till det hela...

Det var bara droppen efter incidenten med FK idag....
    Ja så kan man vara oxå...jobbigt att det hände på centrum men jag har oxå börjat grina hemma iaf över mindre viktiga saker..hehe :P.
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-05-23 19:46:31 följande:
    UCH!

Jag förstår dig verkligen, jag körde bilen häromdagen och en kvinna bara cyklade rakt ut i en korsning, hon antog väl att hon hade företräde för att cykelbanan korsade korsningen.. Jag fick tvärnita och blev sittande ett bra tag efteråt och hyperventilerade. Så då bestämde jag att nu har jag kört bil klart under den här graviditeten!
    Ush ja läskigt med cyklar ;). Jag cyklar själv men försiktigt jag väntar hellre vid övergångsställen osv än att ta risker...
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-23 20:09:28 följande:
    Har alla varit nära olyckor i närmaste... En stor mjölkbil körde rätt ut framför mig idag så jag fick bromsa o köra över på andra vägbanan...
    Ja shit värsta olycksdagen...fast tur att ingen skadades...folk verkar ha fått solsting alla är uppe i sina egna tankar ute i trafiken :P.
  • Bumman79

En fråga: imorse när jag vaknade å var kissnödig typ varannan timme så kändes det som att magen var hård å öm är det sammandragningar man har då? :P. Å blåsan gör ont...trots att man kissat ofta hela natten...

När jag gick på stan igår en kort bit fick jag som mensvärk långt ner i magen och det kändes som att det låste sig lite när jag gick så jag fick gå i snigelfart...och sätta mig och vila ofta. Är det oxå SD när det händer? Känns som att jag är den enda som inte har koll på det där med SD...

• Bumman79
    Tess1979 skrev 2012-05-23 20:50:27 följande:
    Japp det är sammandragningar
    Kanske är bra att man har lite SD så att livmodern vänjer sig inför förlossningen :).
  • Bumman79

Någon mer som nästan får panik av trycket nedtill att det trycker på å att man är konstant kissnödig? Man kan ju inte stå upp eller gå utan att det trycker på hjääälp...:P.
    Man kan bara sitta ner för att få bort det ibland hjälper ju knappt det men trycket blir mindre iaf...

• Bumman79
    Elskling123 skrev 2012-05-23 22:49:06 följande:
    Ser att det börjar hända grejer för många här redan! Va spännande :)
    Någon som kan det här med sd?   Har inte haft mycke sammandragningar hittills i graviditeten, bar då och då så jag knappt tänkt på det... Men från igårkväll och hela dagen idag har ja haft det med jämna mellanrum runt 30min - 1 timma emellan... kommer det bli tätare o tätare framöver eller kan det minska ändå??
    Jag är ju inte beräknad förrän 9:de men trycket är enormt neråt o nu märker ja av sd hela tiden :(
    känner mig verkligen okunnig i det här :s  
    Som mig då...vet inte vad sammandragningar är knappt även om man misstänker å sen det där med förvärkar oxå :P.
  • Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-05-23 23:06:39 följande:
    Ni som inte vet vad det är med sammandragningar och förvärkar: de allra flesta förstår när det är på gång...Ursäkta om jag låter tyken men det är bara i välmening, slappna av ni vet när det är dags;)
    Fast när jag beskrev vad jag har känt var den någon som trodde att det vad SD här i tråden ovanför...
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-05-24 07:26:02 följande:
    Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.

Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
    Oj det gick rätt fort va? :) Grattis!
  • Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-05-24 08:11:11 följande:
    Sammandragning=magen blir hård, utan smärta
    Förvärk=magen blir hård med smärta, ofta som mensvärk

Lite knepigt att blåsan gör ont dock, du har inte åkt på en urinvägsinflektion?
    Kommer inte heller ihåg riktigt men skulle snarare tro att de "vilat sig i form"...

Oki då kanske det är lite förvärkar man har ibland då när man anstränger sig för mycket...har ofta tryck neråt och kan få jätteont i blåsan men jag lämnade urinprov bara för någon vecka sedan å hade inte UVI...skumt men så var det nästa så att man tyckte att det var synd för då kunde man ju fått bort obehaget...:P
Svar på tråden Juni-barn