Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

LillaGrynet skrev 2012-05-24 16:02:57 följande:
    Uddabus: tack för tipset! Ska provas då det är löjligt lite kiss som kommer varje gång jag är på toa..
    För mig med...det trycker på det gör ont jag måste nästan stanna upp när jag går..sen när man väl ska kissa kommer det typ 5 droppar :P. Å ändå ingen UVI.
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-05-25 17:52:10 följande:
    Jag har inte ens packat väskan än i jag har bf om en vecka... Borde kanske oxå göra det då :)
    Oj jag har inte heller packat fast jag har 23 dagar kvar :)...men det börjar väl bli dags nu känner jag...
  • Bumman79
    MarieG81 skrev 2012-05-25 18:32:59 följande:
    Grattis till alla bebisar! Så kul att börja dagen med att kolla om det har fötts någon bebis under sista dygnet :) Själv har jag 32 dagar kvar, känns väääldigt länge just nu men den som väntar på nått gott :)
    Jag gör samma sak loggar in på morgonen för att kolla om det fötts någon ny bebis å de senaste dagarna har det ju gjort det kul :).
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-05-25 23:08:40 följande:
    Jag och två tjejkompisar från vår gamla föräldragrupp var ute på restaurang ikväll och bara hade det mysigt! Energiboost till tusen verkligen och jag känner mig riktigt glad! Lite egentid med goda vänner behövdes verkligen! Sitter ute på altanen i bara morgonrock och det är varmt fortfarande! Myyser!
    Härligt :).
  • Bumman79

Gud så söt han är Alfons jag älskar namnet oxå :).

• Bumman79
    LillaGrynet skrev 2012-05-26 09:28:44 följande:
    Idag tänkte vi bege oss till Djurparken för att se om det kan ha nån verkan:-P Får ju gärna sätta igång.. Trots att jag är livrädd för det som komma skall.. Haha hade en jätte bra förlossning sist blev o blev igångsatt.. Så
    Vet inte vad som skrämmer mig.. Smärtan kanske
    Känner likadant vill ha bebis och att allt ska vara över men jag vill inte in å föda...:P.
  • Bumman79
    JennieJ skrev 2012-05-26 15:57:26 följande:
    Får jag fråga en nyfiken fråga? Och de är hur mycket har ni alla ökat i vikt? Själv har vägde jag mig i onsdags och har ökat från 64 kilo till 99 kilo så "underbara" 35 kilo extra på kroppen :/ kan lova de känns i lederna nu när de är så varmt
    Oj vilken tur att du var normalviktig innan då :).

Jag har "bara" gått upp 7 kg flera av de kilona har satt sig efter v 30 innan dess hade jag kanske bara gått upp 3 kg.
    Men jag var kraftigt överviktig redan innan så det är ren tur att jag inte gått upp mer...min BM sa att jag inte bör gå upp mer än 6 kg pga mitt bmi men det har jag ju sprängt nu :P.

Men ja snart ska ju bebisarna ut iaf...Vissa går ju ner 10 kg direkt på förlossningen sen när de ammar rasar kilona vi får hoppas att det blir så för oss me ;). Jag skulle VERKLIGEN behöva gå ner i vikt för det känns tungt att gå nu och ska man kånka på ett barn så blir det ju ännu mer vikt :P.
  • Bumman79

Igår hade jag en molande smärta i nedre delen av magen samtidigt som det gjorde ont i ryggslutet under stora delen av dagen...inte skönt alls...fick svårt att koncentrera mig på annat (satt å käkade på restaurang tex det förstörde ju lite :P.) Men idag har jag inte alls haft lika mycket smärta lite i ryggslutet några ggr bara.
    Är det förvärkar?

• Bumman79

Fan vad taskigt när folk ska lägga såna elaka kommentarer om hur folk ser ut....jag har själv blivit lite irriterad på att folk stirrar på mig när jag visar mig ute..som att de aldrig sett någon gravidmage förr.
    Ett par höll på att tappa ögonen å vände sig om efter mig.

Min kille märker oxå att folk glor på mig men säger att jag ska skita i det. De som känner igen mig å börjar prata frågar alltid när det är dags å blir chockade när man säger att det är 3 v kvar Å HERREGUD säger de då...de hade väl trott att jag redan gått 2 v på övertid. (Kunder från jobbet osv.) Å många frågar hur många bebisar det ligger därinne :P.

En lite rolig grej när jag var å handlade i mataffären var att en unge stirrade på mig häromdagen å pekade å sa:titta...å pappan tittade generat på mig...sen sa hon: hon ska nog ha en bebis snart...jaa sa han å gick snabbt iväg å jag bara tittade mot dem å skrattade...:P. Ungar säger ju som det är men när vuxna stirrar och man inte vet riktigt vad de tänker då blir man ju lite fundersam....

• Bumman79
    lycka 4 skrev 2012-05-27 23:17:36 följande:
    Jag har sån smärta när hon rör sig i magen , sen när hon borrar med huvudet  ajaja
    Jag tycker ibland att det hugger till i underlivet ibland å även i blåsan...
Svar på tråden Juni-barn