Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Smotly skrev 2011-10-24 20:36:10 följande:
    Usch... jag är jätte orolig :S Jag gjorde ett gravtest förra veckan och plussade. Enligt räknare här så gick jag in i vecka 6 nu... Men jag känner inga vidare symptom förutom liknande mensvärk och ömmade bröst, men inget illamående eller nått :S Jag tycker det är jätte konstigt och blir orolig att något är fel eller är jag bara nojjig?
    Var glad om du inte känner illamående, du kan få låna lite av mitt!!! :)

Nä, men alla känner ju av olika. Dessutom är det avnligt att illamåendet just kommer längre fram. Jag fick mitt, med besked, förra veckan och då var jag i vecka 8.

Sen har jag kompisar som varit gravida utan att må illa en sekund... *avis*

Så jag skulle inte oroa mig i onödan om jag var du! Tänk på härligt det är att vara gravid istället! :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880
    Sweet life skrev 2011-10-24 20:40:35 följande:
    Ja, den lilla räkan i mig är en spiralbebis...
    Tycker det är taskigt att regera som han gör ändå!

Har man sex kan det bli konsekvenser... Även om man skyddar sig...

Det borde han veta!!! Han borde definitivt ta hänsyn till dig och dina känslor iaf...
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Dessutom brukar jag, som gillar att tro på ödet, försöka se det positiva i när något sådant händer.

Blir man gravid trots skydd, ja då borde det väl verkligen va meningen...

Sådär ja
  • Pinkflower880
    Jätten gluff gluff skrev 2011-10-25 09:13:57 följande:
    Hej!
    Jag hoppar med här jag också om det är OK?
    Plussade för en vecka sen & BF verkar bli runt månadsskiftet Juni/Juli! Det är vårt andra, har en liten tjej också som är nio månader. Hade inte räknat med att lyckas riktigt så snart tror jag, fast det var planerat.
    är det nån mer som får sina barn såpass tätt?

Jag är lite orolig för att jag inte känner några symtom än, men man kanske bara ska vara nöjd? Inga ömma bröst, inget illamående, liiite tröttare än vanligt, men det kan ju lika gärna bero på att Lillan är sjuk & inte sover så bra... Har/hade ni många symtom de första veckorna?
    Hej! Grattis!

Jag kommer att ha 13 månader mellan mina, ungefär. Ska på VUL på torsdag för att se hur långt gången jag är. Men fick en dotter i slutet på april i år och mini borde komma någon gång i början på juni om jag inte räknat helt galet!
    Vi hade dock inte planerat, skulle precis sätta in spiral. Men ja, naturen hann före... ;)

Har haft och har mycket symptom. Borde vara i vecka nio nu och förra veckan kom illamåendet med full kraft. Sen dess hänger det kvar. En klar utmaning att vara gravid och ta hand om en bebis... :)
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Grattis Gullgrodan!

Sådär ja
  • Pinkflower880
    Jätten gluff gluff skrev 2011-10-25 19:56:06 följande:
    Tack.
    Oj, ja då kommer du ha tätare mellan dina! Det är nog jobbigt, men jag tror att det finns många fördelar med att ha barn så tätt också.

Jag har haft två små blödningar, med bara några dagars mellanrum. Eftersom det inte gjorde ont eller blödde så mycket så har jag inte oroat mig så värst just för dem... däremot så nojjar jag över att det kanske var två olika ägg som fäste & att jag därför väntar tvillingar...! Men jag försöker sluta noja! Jag önskar jag fick lite ömma bröst eller nåt.. men nä. Lite molverk har jag, det är allt!
    Jag ställer in mig på att första året blir jobbigt, sen hoppas jag att dom kommer ha glädje av varandra eftersom dom är så nära i ålder, även om det säkert blir anledning att bråka uppåt i åren. Speciellt om det blir en tjej till.

Blödning tidigt är ju normalt säger dom, så du behöver nog inte oroa dig. Själv har jag haft molvärk och "hugg" i magen, men eftersom jag inte blöder så försöker jag att inte oroa mig över smärtan utan tänker att mini bygger bo... :)

Både jag och min sambo har haft funderingar sedan plusset kom om att det skulle kunna vara tvillingar. Finns inga i släkten, utan det var bara en känsla som kom över oss båda. Då skulle det verkligen bli fullt ös.

Ska på VUL på torsdag, då lär jag ju få veta svaret. Längtar... Vill se att allt är okej...

Har inte heller ömma bröst, det var starkaste tecknet förra gången. Dock har jag illamående så det räcker och blir över... :/
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Sweet life: Tråkigt med tentan. Beundrar dig dock för att du ens tog dig dit. Det hade jag knappt klarat...

Gullgrodan: Kul med positivt besked, om än lite negativt på ett hörn. Men tror det kommer att gå superbra.

Tunrida: Såvida ni inte är gifta så blir han inte automatiskt pappa utan du och han måste skriva på papper att han är fader. Då får du också välja om du vill ge honom delad vårdnad eller inte. Är du ogift och föder barn har du nämligen ensam vårdnad om barnet tills du väljer att ge pappan delad. Tror inte han kan kräva det, än mindre när ni inte ens är ihop. Mitt tips, behåll vårdnad och ge honom umgängesrätt.

Dancia: Kaviar, så äckligt. ;) Klart du blir illamående... :)

Fipochi: Kul att du fått sen din pärla... :)

PIO & IdaElin: Mirakelbebisar dom räddar tidigt. Tycker det är helt fantastiskt!
     Hoppas verkligen att era små stannar kvar längre denna gång dock!

Imon VUL. Längtar. Tiden sniglar sig fram...

Sådär ja
  • Pinkflower880

Liljan och loppan: Fy vad tråkigt! Hoppas det ser bättre ut nästa VUL ändå...

Fick inga bristningar alls med första och hoppas slippa med andra nu också...

Var på VUL idag och fick ett BF datum; 14 juni. Så enligt henne var jag 7+1 idag... Men skriver man in här på FL blir det "bara" 6+6. Hade hoppats vara längre fram. Men får väl stå ut med illamående ett bra tag till... Fick se en söt liten böna och ett pickande hjärta...

Sådär ja
  • Pinkflower880
    virvel skrev 2011-10-28 11:57:03 följande:
    Ja, det låter ju som en bra idé men hon var pessimistisk. men jag var på gyn i söndags och då mäte den 5 mm.
    Men den växer ju!!! Vilken superpessimist till läkare... Begär ny tid om nån vecka eller två...

Du kanske bara inte är så långt gången som du tror... Var på VUL igår och då sa hon att jag var 7+1. Jag hade räknat på 8+4. Har iofs inte koll riktigt på sista mens... Men ändå...

Nä, be dom göra om och göra rätt!!!
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Nån mer som har problem att äta... Att ingenting smakar???

Känner mig som han kaptenen på Svarta pärlan i Pirates, när han förklarar hur sugen han är på äpple och allt bara smakar aska typ... 

Inget smakar! Men är superhungrig... :( 

Sådär ja
Svar på tråden Juni-barn