Inlägg från: Pinkflower880 |Visa alla inlägg
  • Pinkflower880

Juni-barn

Angående drömmar så drömmer jag hur mycket som helst. Gjorde det under förra graviditeten med. Jobbigt ibland, då man knappt känner sig utvilad eftersom man drömt hela natten och har så mycket att "gå igenom" när man vaknar...

Har inskrivning imon. Känns inte jätteviktigt, känns som jag gjorde det nyss... Men det ska bli kul att veta vad vågen står på och hur sockret ligger. Låg precis på gränsen för grav. diabetes med dottern och med tanke på illamåendet så kommer jag nog att småäta typ lika mycket denna gång...

Har dock fått mina lergigan, dom är underbara...

Sådär ja
  • Pinkflower880

Lina007: Kan du inte bara fylla i det BF-datumet istället för sista mens? Tex här på fl kan man ju välja att utgå från BF istället.

• Pinkflower880
    Tre Flickor skrev 2011-10-30 21:36:11 följande:
    Jag kan berätta att också jag drömmer mer intensivt när jag är gravid. Drömmarna är ofta väldigt känslomässiga och jag kan vakna av att jag gråter tex. Oftast så är det mardrömmar där någon jag älskar lämnar mig, drömmar om att jag festat och druckit alkohol en hel helg när jag vetat att jag varit gravid osv. Saker som jag normalt aldrig någonsin skulle kunna göra gör jag i drömmarna. I natt drömde jag tex att jag hade fått mitt barn men glömt bort att amma barnet på tre dagar så att barnet dog. Det tog två timmar innan jag kunde somna om igen.
    Det har varit likadant under mina tidigare graviditeter också!
    Håller med! Tre gånger under förra graviditeten vaknade jag av att jag grät, alltså storgrät så tårarna sprutade. Har drömt att jag börjat röka igen och precis som du, festat en hel helg. Har också drömt att barnet dött efter att det fötts. Varför är det så?

Det är sjukt obehagligt och tar lång tid att återhämta sig i natten...
    Sådär ja
  • Pinkflower880

Sockersöt: Har du bett om att få lergigan utskrivet? Jag har sånt illamående som du denna grav men även förra. Då hjälpte inte lergiganen men nu gör den sitt jobb. Sen hjälper det lite att konstant tugga på nåt. ð???

• Pinkflower880

Hej bäbisstorken, välkommen och grattis! Vad spännande att se om det blir fler än en. Vad säger känslan?

• Pinkflower880

Var på inskrivning igår och fick en jättemysig BM, dock inte samma som sist. Men bi gick igenom det mesta, var ju inte så länge sedan. Vägde mig, 56 kilo. Vägde 53 förra året vid inskrivning, och 54 på efterkollen. Gick upp tolv kilo sist, har tänkt landa på det igen, typ. Har fått tid för KUB den 5 december och det är superlänge kvar tycker jag idag. Illamåendet är på sin plats och tröttheten likaså. Blä!

• Pinkflower880

Smultron: gjorde VUL för att kolla hur långt gången jag egentligen var då jag inte haft alls regelbunden mens.

Annars gör man väl VUL av rädsla för mf, man vill ju se att allt är okej.

• Pinkflower880

Jag blev också flyttad vid VUL. Har ju iofs oregelbunden mens, men borde ändå vara längre fram än dom tyckte på VUL. Ska bli kul att se på KUBen i december om det blir ett annat datum då...

Känner att jag inte riktigt litar på mätningarna, stämde inte alls med dottern ( då skulle jag blivit gravid två dagar innan jag plussade..) och min känsla säger att jag är längre gången nu än vad VULet sa.

Alltid knepigt det där... Även om det tar tid för ägget att fästa borde man ju inte kunna bli flyttad en vecka eller mer väl? Så länge lever väl inte allt runt innan det fastnar liksom??? 

Sådär ja
  • Pinkflower880

En lång dag i Ullared avklarad. Men många fina fynd till dottern och mig själv. Inga problem att göra åt pengar där...
    Hoppas ni oroliga bara drabbats av hormoner och att allt står rätt till.
    Så skönt för dig stjärnfrukt att allt stod rätt till! Är en underbar känsla.

• Pinkflower880

Fortfarande sängläge. Frukost nummer två fick liksom frukost ett stanna i typ tre minuter. Nä, idag är verkligen ingen bra dag. Tur att sambon är helt underbar då.

Svar på tråden Juni-barn