Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Man kanske glömmer bort att man är förkyld om man ligger med förlossningssmärtor ändå?

• Bumman79
    Ensortsmamma skrev 2012-06-25 10:42:55 följande:
    Vet inte hur det är att vara förkyld under förlossning, men jag blev det nu efter med Hampus. Och de är inget kul, amningen har krånglat sen dag ett och nu orkar man knappt med sig själv så ska jag trilskas med honom och amning. Hoppas bara jag inte smittar honom.
    Lycka till alla som är kvar :)
    Ush då hoppas att du blir frisk snart å att inte lillkillen blir sjuk...Tack
  • Bumman79
    Lina007 skrev 2012-06-25 17:33:19 följande:
    Plus att jag var så jävla täppt i näsan och mitt i yrandet när vi skulle åka in så glömde jag så klart nässprayen hemma! Så att andas mellan värkarna var helt uteslutande. Men bm och uskan var snälla att droppa i näsdroppar emellanåt. :-P
    Så om du är täppt, glöm inte nässprayen - packa ner den redan nu! :-P
    Å det lät verkligen tufft...jag var å köpte nässpray nyss å lite halstabletter...känns som att det är väldigt viktigt. Synd när man tappar krafterna sådär..så typiskt att man måste bli sjuk precis innan. Men du klarade det iaf tillslut :)
  • Bumman79
    Lenis21 skrev 2012-06-25 18:32:04 följande:
    Håller med lina007 om att du ska packa ner nässpray redan nu om du är täppt. Det gjorde jag och det är jag så glad över nu.
    Ja jag köpte nässpray efter att ha läst ditt inlägg om det...kanske blir min rädddare i nöden om något startar snart :).
  • Bumman79
    H Karin skrev 2012-06-25 19:53:30 följande:
    Jag är kvar... har bf i morgon. Vattnet har faktiskt börjat sippra ut, så det är nog på g...
    En från min mammagrupp blev igångsatt pga just sipprande vatten...
  • Bumman79
    AAEV skrev 2012-06-25 19:56:32 följande:
    Nu har jag haft värkar med ca 5 min mellanrum i ett par timmar - men det gör inte så ont som det "ska". Hoppas det drar igång inatt... inga större förhoppningar dock, eftersom jag hade det så här med första i flera veckor...
    Oj låter som att det är på G då...jag har inte haft så mycket värkar bara sammandragningar tror jag å absolut inte så ofta...
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-25 20:44:09 följande:
    Hemma i lugnet igen. Känns helt galet att vi är tre stycken nu.... Men det går åt mycket energi så jag har inte ens öppnat locket på datorn. När jag gjort det så ska jag uppdatera lite mer. Lycka till alla som är kvar!
    ÅÅ skönt att vara hemma förstår jag :). Du får berätta mer sen när du orkar :).
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-06-25 21:04:02 följande:
    Fortfarande ingen bebis här... Var hos BM och fick ännu en hinnsvepning idag. Det hade inte hänt NÅT från förra veckan.. Öppen 1 cm med 3 cm livmodertapp kvar... Fick en tid för igångsättning på söndag om det inte hänt nåt innan dess...

Snart dags att gå och lägga sig för att välkomna häääärliga BF+10......
    BF + 9 för mig imorrn...det suger :).
  • Bumman79
    sanna87 skrev 2012-06-25 23:07:15 följande:
    Blixt från klar himmel! Värkar sedan 17-18snåret. kommer mellan 3-7 min o håller på i 1 min. Bebbe på g?!
    Det låter det som! Lycka till Solig
  • Bumman79

9 dar över tiden å med en stor bebis i magen fick jag idag åka på koll till obstetiska mottagningen på Danderyd för att prata igångsättning. Men min tapp var helt omogen så de gör inte det...jag ska på ny koll på torsdag men annars blir det igångsättning på måndag om inte tappen fort e omogen för då blir det snitt...barnet är stort jag rund då är det inte bra att bara sätta igång tydligen. Jag kände fan oxå måste jag snittas nu dumma kropp...

Svar på tråden Juni-barn