Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

LillSnurr82 skrev 2012-06-19 20:21:24 följande:
    Ser ju nu att du skrivit hela namnet.. Haha! Snacka om att man är snurrig:)
    De säger ju att man får lite hjärndimma som nybliven mamma med sömnbrist å amning å allt :).
  • Bumman79
    LillSnurr82 skrev 2012-06-19 20:58:11 följande:
    Haha jo tack.. Amnings hjärna..
    Hehe snurrig kan man ju vara annars oxå ;). Men jag har märkt på mina kompisar när de fått barn att de är lite mer förvirrade än vanligt...eller kunder de glömmer ofta saker i kassan när de har nyfödda i vagnen :).
    Snart är man själv där :P. Men det får man ta hehe..
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-19 21:30:06 följande:
    Grattis till alla som fått!

Här har det fortfarande inte hänt nåt, har haft rejält ont i ryggslutet hela dagen, ringde och rådfrågade och vi fick komma in på kontroll. Fortfarande lite kvar av  tappen (som visserligen var helt mjuk och redo) och smärtan var bara meningslösa förvärkar Obestämd Så det enda som hände var en extremt hårdhänt hinnsvepning. Och sen dess har jag blödit. Sjukt less... På torsdag har jag tid för igångsättning men även den läkaren jag träffade idag trodde att det skulle starta själv innan dess. Nu har flera olika läkare + bm sagt det i snart en vecka så jag tror inte på nån av dom längre... Jag räknar med att det blir igångsättning på torsdag är och är sjukt besviken på min kropp som inte startar. Suck, stön och gnäll...
    Trist men skönt att du snart blir igångsatt iaf väl? Bara imorgon kvar sen borde det ju hända grejjer å kanske har du bebisen redan på torsdag alt fredag :).
    Men vi håller tummarna för att det startar inatt/imorrn av sig självt..men förstår att det känns hopplöst...tiden börjar ju att rinna ut nu.
    Lycka till på torsdag annars!
  • Bumman79
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    GRATTIS!!!
    Å shit vad stor bebbe min kanske kommer att vara lika stor...vad skönt att du inte sprack något men du har ju fött barn sedan tidigare oxå...
    Skönt att det är över för dig nu..efter så många dagar över tiden...
  • Bumman79

Porlantis: jag har oxå väldigt ont i blygdbenet, ljumskarna å låren som jag haft förut men det har blivit ännu värre de senaste dagarna..är stel kan knappt vända mig i sängen...känner mig halvt invalido nu
    .
    Igår orkade jag inte ens gå å handla med killen utan vilade mest...var sjuukt trött. (Iof åkte jag in till stan fram å tillbaka 2-3 timmars restid på morgonen)

• Bumman79

Ingen Rocketqueen här idag? Kanske är du inne på BB? Skrattande

• Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-06-21 09:55:19 följande:
    Radiant och Bumman: skönt att höra, eller hur jag nu ska säga, att ni också har mer och mer ont. Blir ju lite oroad när det blir värre hela tiden liksonm...men jag hoppas det snart ska vara över för oss alla tre! Snacka om att inte göra många knop längre... Tycker dagarna blir så sjukt långa när man inte gör ngt! Har fått fatt på six feet under som jag roar mig med när jag blir som mest uttråkad!

BF idag...inga känningar alls. Igår fick jag en...E N värk, suck... 
    Ja precis det är kanske vanligt att man får ondare när det börjar närma sig...igår tror jag att jag hade en-två värkar som gjorde jävligt ont vet inte om det var det för jag var även förstoppad igår men jag tror det iaf...för det var som en mensvärk långt ner i magen som gjorde ont och sen började det även ila mellan benen igen...jag var tvungen att lägga mig ner.
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-20 23:45:02 följande:
    Nej jag är fortfarande hemma Men inte länge till nu, imorgon eftermiddag åker vi in till Sös för vräkning!
    Lycka till idag kanske pluppar den ut senare idag då...
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-06-22 06:07:54 följande:
    Igår klockan 10.49 kom lillkillen till slut. En timme innan planerad igångsättning. Allt gick superbra men väldigt fort när han väl bestämde sig. Det har inte blivit många timmar sömn senaste dygnen så nu ska jag försöka vila lite. Berättelse kommer när energin kommer tillbaka
    YEÝ Grattis äntligen!
    Hur många dagar över tiden gick du? Vad skönt att du slapp igångsättning du ville ju av förståeliga skäl slippa det...jag har fått höra av släktingar att om man får en tid för en igångsättning så föder man ofta typ dagen innan det är något psykologiskt tydligen :p.

Jag ska in på tisdag morgon och diskutera frågan om igångsättning men det är absolut inte säkert att de kommer att göra en på mig...det beror på hur mogen jag är tydligen. Anledningen till att jag ska in för en koll är just för att bebisen är stor på ultraljudet beräknades den vara omkring 4,6 kg redan i måndags å den kan ju ligga på mer i värsta fall :P. Jag vill oxå att det sätter igång naturligt typ NU även om jag är lite skraj så att jag slipper igångsättning då många säger att det är det bästa för både mamman å barnet och att det kan göra mer ont att bli igångsatt...
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-23 15:14:46 följande:
    Här började slemproppen lossna igår.. När jag var upp på toa vid sextiden och torkade mig så hade jag en brunröd slemmig flytning på pappret och sen dess har det kommit brunt slem varje gång jag vart på toa i varierande storlekar.. Molvärk har jag också av och till, men inget mer...

BF+4 idag!
    Härligt att det händer något för dig! Här är det bara lite mer sammandragningar men annars verkar det lugnt...BF+6 idag...känns skönt att man inte är helt ensam om att gå över tiden iaf :).
Svar på tråden Juni-barn