Inlägg från: Bumman79 |Visa alla inlägg
  • Bumman79

Juni-barn

Ja man hoppas det när man ställt in sig på en vagnar förlossning ja...hade ingen aning om att det kunde bli såhär..

• Bumman79

Jo det är klart...om de anser att det är bäst med snitt för mig å barnet då lyssnar jag på dem...

• Bumman79
    Havsjungfrun skrev 2012-06-26 17:55:40 följande:
    Oj då, varför går det inte att sätta igång för den sakens skull? Håller tummarna för att tappen mognar!!!
    Nä de olika faktorerna med bla att barnet är stort å jag överviktigt osv plus en omogen tapp då verkade snitt bättre om inte tappen mognar eller jag kommer igång av mig självt...en liten besvikelse men bara barnet mår bra i slutändan så får man ta det.
  • Bumman79
    Elvis Mamma skrev 2012-06-26 18:12:03 följande:
    Va trist Bumman79 men jag lovar att din förlossning kommer bli en fin upplevelse oavsett! Min förlossning slutade i akutsnitt denna gång på grund av misslyckad igångsättning och jag som alltid varit livrädd för snitt är helnöjd med förlossningen! Den blev otroligt fin och jag hade inte velat ha den annorlunda så de kan bli jätte bra även om man inte kan föda vaginalt. Jämför jag denna förlossning med min första som var vaginal så var denna finare på många sätt även om båda två var underbara upplevelser

Ja det känns lite som en besvikelse det jag fick höra idag men när man tänker efter noga så är ju det viktigaste att barnet kommer ut och är friskt...vad bra att höra att det kan vara en positiv upplevelse med snitt ändå :)
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-26 20:15:40 följande:
    I söndags föddes Linnéa  3800 g tung och 50 cm lång :) Förlossningen tog 2,5 timmar, kom in vid fem och vid halv åtta var hon ute. Sååå skönt med en bra förlossning, speciellt då min förra var katastrof :) 
    Grattis till flickan :).
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-06-26 22:10:26 följande:
    Tråkigt att de inte ens försöker :(. Min tapp var väldigt omogen (bakåtlutad, ganska fast och precis öppen för fingret) när jag blev igångsatt med en geldos och förlossningen gick ju väldigt fort och de behövde inte ens ge värkstimulerande dropp eller nånting. Hoppas att din tapp har mognat till torsdag så du kan få en igångsättning då.
    Ja jag hade som sagt ingen aning om att det kunde bli såhär trodde att jag skulle bli igångsatt å föda vaginalt att man alltid gjorde så..men inte under vissa omständigheter tydligen. Men jag kan bara hoppas på att något händer under veckan...
  • Bumman79

Har du tagit Alvedon? Snart dags låter det som...:)

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-06-27 01:29:29 följande:
    Jag har tagit 2 alvedon för tre timmar sen.. Hjälper verkligen noll! Känns som att hela ländrygg och mage ska explodera vilken sekund som helst.. Försöker låta kroppen följa med och göra mig tung och gå in i mig själv, men det är svårt... Det är lättare att spänna sig känner jag..
    Ja det blir väl lätt att man spänner sig när man har en väldig smärta...jag misstänker att du är på danderyds sjukhus nu om det inte var fullbelastat där. Kanske har du redan fått din bebis? Skrattande
    Skönt att det händer något iaf för mig står det still...men det är iof inte många dagar kvar tills man blir igångsatt/snittad...
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-27 10:57:44 följande:
    Jag gick över en vecka och var typ vansinnig, sen blir man ju ännu mer galen när alla frågar om man inte fått än, vad ser det ut som liksom....plus att man sagt 1000 gånger att man säger till när det börjar hända nåt...
    Hoppas det sätter igång för dig iaf. Jag hade inte en enda känning innan, hon var inte fixerad och låg jättehögt upp hela tiden, sen vips så satte det en himla fart.Tur att vi hann komma hem från skärgården, vi har ju världens långsammaste båt ;) 
    Jag blir oxå tooookig ibland (fast jag döljer det väl tror jag) på alla frågor varje dag. VA HAR DU INTE KLÄMT UT UNGEN ÄN??? Från vänner, släktingar, på centrum, på jobbet (mataffären där jag även handlar mest.)
    Man känner sig nästan lite misslyckad när alla andra "lyckas" klämma ut sina ungar före beräknad bf eller så men själv går man med jättekagge över tiden...det är väl därför alla tjatar extra mycket på just mig för att jag är så stor. Då borde jag ha klämt ut den 2 v innan typ...Tungan ute
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-06-27 11:35:33 följande:
    Bumman - trist om du känner dig besviken men jag tror du tänker rätt att om det är bäst för er båda så är det nog så. Jag har ju nu gjort två snitt och det är ändå bra upplevelser med lugn miljö och alla är så snälla.
    Ja det är nog sant skönt att man får höra positiva saker om att få snitt oxå :). Det jag är lite rädd för är att det är en stor bukoperation och att man kan ha extremt ont efteråt i 1 månad...
Svar på tråden Juni-barn