Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-03-12 21:40:37 följande:
    ja det är ju sant. Akupunktur hjälper inte på mig. Det är så konstigt för det hjälper mot migrän och så så jag borde vara mottaglig. JAg tycker bältet hjälper lite, men det är ju bara om man ska stå eller gå, vilket man oftast inte kan. Fram är värre på det sättet tycker jag. Fast jag blir mer handikappad av bakfogarna

Åh jobbigt att de inte funkar :( själv varit där en gång bara än så länge så imon är de dax igen och efter de var 3-4 dag och sammanlagt 6 behandlingar till och börja med. Och hoppas verkligen de hjälper mig för kan knappt gå :(
  • JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-12 21:49:38 följande:
    Jag håller tummarna för att det funkar för dig. Det har inte funkat på någon av mina graviditeter:(

Tackar :) hoppas du hittar någon lösning?
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-03-15 11:28:37 följande:
    Underbarapojke, vad härligt! Lyxigt med så lite folk :). Jag ska dit om en vecka och hoppas också att det är lite folk bara. Men det är precis efter barnbidraget så det lär ju vara en hel del folk tror jag. Köpte du någon amningskudde? Undrar nämnligen vad det finns för färger och pris på dessa :). Såg du om det fanns spjälsängsskydd och skötbädd i starka färger eller var det bara vitt och neutrala färger?

Var i Ullared för några månader sedan och köpte spjälskydd och sängkläder och de fanns ganska mycket olika färger och även mönster :)
  • JennieJ

Jaha slapp inte trotts allt! Insåg att jag fått flera bristningar på sidan av magen och ovanför navlen :( trodde mitt dumma fån jag skulle slippa de efter alla bristningar jag fick med pojken innan men shiiii fick jag och med 11 veckor kvar vill jag inte veta hur jag ser ut i juni :( dessa måste kommit på ett par dagar bara vilket förvånar mig hur snabbt som "bara" kom? Även fått jätte problem med halsbränna och har börjat spy av dom eller mer som sura uppstötningar så har du några bra tips för att motverka uppskattas de stort?

• JennieJ

Själv har man 85 dagar kvar till beräknad bf men då jag än inte vet om de blir snitt eller inte så kan de bli tidigare? Tror dok att chansen att gå hela tiden ut är minimal och är glad om jag passerar vecka 35 men första milstolpen är att passera vecka 30 och gör jag de kommer jag fira med smörgåstårta och pommac :)

• JennieJ

Hej alla! Måste fråga en sak? Är så att jag inte riktigt än vet om de blir planerat snitt eller inte? Men om de nu är så att jag kan födda vaginalt hur kan man då gå tillväga för att få planerat igångsättning? Detta pga 2 orsaker och de ena är att jag kommer aldrig orka gå hela vägen pga smärta och andra pga de praktiska då jag har panik vem som kan ta hand om mina barn å hund under förlossning och bb vistelse och de är så att dom som kan hjälpa till bor så pass långt bort?? Känner mer och mer panik inför de praktiska och vet faaan inte vilken fot jag ska stå på och är rädd att jag måste lämna mannen hemma med barn och hund och måste födda själv :(

• JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-19 17:12:21 följande:
    JAg har pratat med min bm och hon i sin tur har bokat en tid åt mig. Jag ska på samtal på onsdag, då får jag veta ett datum som jag ska komma in på bedömning. Man får vara ganska påstridig och envis, i alla fall på KSS dit jag ska. Med min dotter som är 17 år var det inga problem men då hade jag gått till bf men slapp gå över som jag gjorde med de två första. Lycka till, själklart kan du ju inte gå och vara rädd för dessa saker.

Ska ta upp detta vid nästa besök och hoppas dom förstår mig. Haft 2 jätte snabba förlossningar och blir de så igen kommer jag aldrig hinna in om jag måste vänta på barnvakten :/
  • JennieJ
    tomisamat skrev 2012-03-19 18:36:39 följande:
    Hoppas inte att det är akis för dig då. Där kan det vara ganska svårt att få en igång sättning. Jag har fått det den här gången pga att jag förra gången mådde så psykiskt dåligt ( fått ett dödfött barn) att de fick sätta igång mig. Men de drog på det in i det längsta för barnets bästa. Men stå på dig. Förklara din rädsla och vad den bidrar till i vardagen. Tex sömnproblem eller liknande,

Åh beklagar för detta med ditt barn :( Ska verkligen kämpa att få genom detta och hoppas turen är med mig?
  • JennieJ

Åh inte lite avis man är nu!! Fick mms av en vän att hon födde sin lille son idag kl 14:10 och han var verkligen hur söt som helst!! Åh vill oxå ha ut min lille gosse så jag kan pussa och gosa med honom!! Längtan är enorm verkligen! Och om någon vecka bara ska min kusin ha sin lille pojke/flicka oxå och hur ska jag kunna träffa dom utan att dö av saknad efter min lille prins? På tal om annat var jag i kontakt med min bm idag och ska imon träffa mvc läkaren för att igen mätta tappen och är faktiskt smått orolig efter all sd man åter fått. Fick även veta att jag ska göra "belastning" va sjutton heter de nu igen när dom ska kolla sockret? Ja ja vilket fall som helst ska jag göra de någon gång nästa vecka och de beror på att min son var så stor. Hon berätta att har man fött ett barn som vägde över 4500 gram så vill dom gärna kolla upp detta med sockret nästa graviditet! Jag som trodde jag slapp då mitt socker sett bra ut men shii fick jag! Nä nu ska jag lägga mig och saknar järnet efter lillen i magen som sparkar på som sjutton

Svar på tråden Juni-barn