Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Vecka 32 idag :) är så glad för varje vecka som går och lillen väljer stanna kvar!! Så 3 veckor till hoppas jag på ;)

• JennieJ

Tänkte skit vad jag svettas! Insåg dok efter 2 sekunder att nä Jennie du svettas inte, du läcker bröstmjölk!! Ja men va kul att de börja nu 7 veckor innan man är beräknad!! Läcker genom skydden nu till och med :( råmjölken kan väl inte ta slut? Tänkte just att den första mjölken är ju så viktig?

• JennieJ

Varit på 33 veckors besöket hos bm idag! Resultatet: VIKT: sedan inskrivning +14,5 kg / sedan pluset 6 okt +23,2 kg (oj då)  SF-MÅTT: 33 cm  SOCKER: 10,1 (på nästan tom mage, gränsen går vid 8 så glukosbelastning på torsdag) BLODTRYCK: 125/80 ( kanon) HJÄRTLJUD: 150 slag per min

• JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 10:42:21 följande:
    Det var mer igår jag hade lite molvärk, men idag har jag inte känt något så jag avvaktar. JennieJ - Har du legat högt i socker förut också?    
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ

Var första gången! Legat någonstans 5-6 tror jag
  • JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-04-17 11:18:55 följande:
    Hoppas det bara var idag och att glukosbelastningen inte visar på någonting.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ

Tack för omtanken :) får hoppas de är tillfälligt absolut vet inte va som händer annars. Känner dok inte ett dugg för varit för mycket negativa besked så har på nått sätt stängt av!
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-17 18:57:02 följande:
    Var hos diabetsskk idag då jag låg på gränsen på glukosbelastningen. Hon sa att insulinbehovet ökar fram till ca. v. 35 och sedan går det ner igen. Du är inte förkyld eller så? En infektion ökar sockerkänsligheten. Hoppas att din glukosbelastning går bra!

Nej är faktiskt helt frisk i övrigt om man bortser från dessa åkommor ja dragit på mig pga graviditeten. Förhoppningsvis var de bara en tillfällighet :/
  • JennieJ

Hej tjejer ! Har en undran och de är att imon bitti ska jag göra glukosbelastning så från och med 22 ikväll får man varken dricka eller äta! Detta gör mig panikslagen då jag dricker minst 1 liter vatten varje natt, så jag undrar hur ni gjort? Är de verkligen hela världen om man dricker 1 el 2 glas vatten?

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-04-18 14:28:41 följande:
    Ett halvt till ett glas vatten borde du kunna dricka, kroppen byter ju ut fostervatten helatiden och jag hade nog faktiskt heller inte klarat att inte dricka nånting alls :(. Vatten innehåller ju heller inget socker eller kolhydrater så det borde inte påverka din glukosbelastning att du dricker lite på natten.

Havsjungfrun skrev 2012-04-18 14:42:31 följande:
    Du ska inte dricka något för det späder ut men det går bra att skölja eller gutgla. Tycker att det är sjukt jobbigt att inte få äta på morgonen eftersom jag mår så illa, kan ju inte ens ta min Lergigan comp mot illamåendet. Jag ät en tallrik gröt vid 21-tiden med förhoppning om att stå mig längre.

Tack för svaret! Får göra mitt bästa genom att gurgla men kanske tar ett par droppar :/ kommer känna mig svimfärdig utan vätska och mat i mig! Gillar inte att behöva göra detta så sent i graviditeten för man är verkligen beroende att få i sig något jämt och ständigt! Men kl 10 imon bitti är de över då jag ska vara där och de blir att fira med en jätte frukost ;)
  • JennieJ
    gizmolarson skrev 2012-04-18 15:35:30 följande:
    JennieJ- det gör inte så mycket om du dricker vatten bara du inte äter nåt... Så sa dom till mig iaf..

Tack de gillas att höra ;)))
Svar på tråden Juni-barn