Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-25 13:59:42 följande:
    Min foglossning har blivit mycket bättre de senaste dagarna! Är i vecka 30 (29+1) idag :)

Underbart!! Hoppas de håller i sig :)
  • JennieJ
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-25 14:17:51 följande:
    Tack! Dock har magen börjat krångla mer, får oftare sammandragningar och lille Harry bökar runt så det gör riktigt ont emellanåt. Makens mormor som varit sjuk ett tag nu, vaknade aldrig igår. Det har tagit oss båda väldigt hårt. Hon var som min mormor också då jag aldrig träffat min.

Åh beklagar verkligen :( vet hur svårt de är att mista någon som står en nära :(
  • JennieJ

Då gick man in i vecka 30 idag :) med andra ord en milstolpe gjord och med de blir de smörgåstårta och pommac idag ;) nästa milstolpe nu är varje ny vecka man går in i och med lite tur så kanske man kan gå 5 veckor till??

• JennieJ
    gammelmamma skrev 2012-03-26 14:59:22 följande:
    Smörgåstårta varje vecka är inte illa;)

Haha nja de blir de nog bara idag ;) dok hade jag fått välja hade inte varje vecka varit fel ;)
  • JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-03-26 16:04:04 följande:
    Härligt jobbat, v 29 här idag. Har samma filosofi som dig:) Bara jag kommer till v 35 så är det lugnt:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618

Håller tummarna för oss båda att dom små liven väljer att vänta 5-6 veckor till ;)
  • JennieJ
    Lina007 skrev 2012-03-27 02:20:46 följande:
    Bara för att man varit stor i truten och trott att man sluppit undan den detta år så kom den som ett brev på posten för ca 45 min sen; vinterkräkis. :-S hittills är det bara sonen som kräkts så vi får se om det eskalerar... Hoppas innerligt att ingen av oss åker på något då vi ju har tid för tittut-ul nästa måndag. Olägligt!
    Odin 081202 | Lillebror/lillasyster BF 120603 | lina007.blogspot.com

URK!! Trodde oxå säsongen var över men på mail från skolan igår skrev fröken att de var flera fall av vinterkräcksjuka på enheten och att man skulle tänka på att hålla sitt smittade barn hemma minst 48 timmar efter sista symtom och även om någon annan hemma är sjuk. Jag dom trodde de var över för iår men icke som icke
  • JennieJ

Dessa svettningar alltså!! Rinner om mig! Ska på möte i min dotters nya skola hon börjar på till hösten (högstadiet HJÄLP) tänkte göra mig lite i ordning genom lite brunkräm osv men efter ca 20 min hemma var allt bara ett stort klet i ansiktet så de var bara att tvätta bort. Så nu sitter jag här i väntrummet svettig, blek och ser allmänt risig ut :(

• JennieJ

Blir lite smått orolig när ni skriver om snitt! Än har jag inte fått besked om jag kan födda normalt eller inte? Kommer få svar på detta bu på fredag och är grymt rädd att jag kanske måste bli snittad :( Somna efter middagen och hade drömt om godis och cola så jag tvinga iväg gubben nu för handla för suget är så stort efter en stor påse blandad och iskall cola mmmm ska bli så gott!!!

• JennieJ
    PIO skrev 2012-03-28 14:40:28 följande:
    Ringde bm angående min yrsel o svårt med andningen hon sa att ja skulle åka direkt till akuten! Så nu sitter ja i väntrummet på akuten o hoppas snart få träffa läkare. Herregud när ska alla problem ta slut!!!

Lycka till!!! Hoppas de inte är något allvarligt? Känner mig själv yr ofta och kan ha problem me andningen och vet hur äckligt de kan vara!!
  • JennieJ

Jag bara älskar att vara gravid :/ som de inte våre nog med att jag har sd, foglossningar från helvetet, 3 st urinbäckeninflamationer, förkortad tapp och div smärtor fick jag idag veta när jag var på bm att mitt blodtryck var mycket högre än innan (kolla de på måndag igen) så fick jag även veta att i mitt senaste urinprov jag tog förra veckan fanns de höga halter av Steptokocker så de blir ett inbokat möte med mvcläkaren! Imon är de dax för ul igen för att se dels tappen och om moderkakan flyttat sig uppåt eller inte, ber till Gud att den har de för vill inte behöva snittad :/ Som sagt älskar vara gravid

Svar på tråden Juni-barn