Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Bumman79 skrev 2012-04-23 23:37:50 följande:
    Men fy vad läskigt jag har varit svimfärdig innan å trott att jag skulle svimma men klarat mig...det var precis det jag var rädd för att ramla på magen. Tur att det gick bra iaf..

Tack :) ja ush de var riktigt obehagligt. Hoppas du klarar dig ifrån
  • JennieJ

Klockan 3 i natt börja Theodor visa dom första livstecknen och de med råge ;) efter att inte rört sig på 12 timmar hade han disco inne i magen och först klockan 6 så börja han varva nerv och jag kände sådan lättnad av att känna honom! Visst trött idag men de är de värt verkligen. Inga mer fall på mage nu tack! Så nu iväg till soc och skriva faderspappar och efter de träffa läkaren angående diabetesen så fullspäckat :)

• JennieJ
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-04-24 10:15:59 följande:
    Mår också illa ibland nu, tror det är trycket på magsäcken. Inge kul alls. Och nu efter magsjukan så könns det ju lagom mysigt att må illa. Min mini e fullständigt galen i magen. Det e jätte obehaglig ibland när han sparkar mot naveln och ut mot höger sida samtidigt känns som magen ska spricka. Hur har ni det med bristningar???? Jag har klarat mig hittills, har två svaga strimmor från min andra grav som jag ser men dom e ju vita, visst e dom lixom röda dom man får nya??? Gammelmamma: Beklagar så din pappas bortgång  . JennieJ: Volken obehaglig upplevelse, tur att allt gick bra. Var det pga graviditeten du svimmade? Jag har nämligen också kännt mig himla yr nu. Det kanske beror på magen och trycket mot alla organ. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618

Har varit yr och haft yrsel attacker ett tag och de visa sig att jag har graviditetsdiabets så tror de är den största boven här! Hoppas du aldrig behöver svimma! Tur jag hade både barn och man hemma iaf
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-04-24 19:39:17 följande:
    Idag kl.13.55 föddes Emilio

Grattis till sonen och krya på dig!!
  • JennieJ
    Baby1112 skrev 2012-04-25 08:15:41 följande:
    Har just druckit upp den vidriga socker lösningen och ligger nu och väntar... Två timmar är lång tid! :/ Dock har jag fått ett eget rum att vara i med en stor soffa jag kan ligga i. Bättre än förra gången, då fick jag sitta i väntrummet i två timmar...

Hoppas de går bra för dig? Själv gjorde jag samma sak förra veckan och fick då veta att jag har graviditetsdiabets och idag börja jag sticka mig själv i fingret :/ satt och vela i ca 5 min innan jag våga trycka till *fegis är jag* men nu efter första provet var de inte så farligt :)
  • JennieJ
    Baby1112 skrev 2012-04-25 10:10:09 följande:
    JennieJ: fy vad läskigt att sticka själv. Hade nog aldrig klarat... Hade velat minst en kvart! :D Men hur ofta måste du sticka?

Ja obehagligt va de allt!! Nu 3 första dagarna ska jag sticka mig 7 gånger och de är innan måltid och 90 min efter måltiden och detta då vid 3 måltider om dagen och även vid sängdax. Efter dessa 3 dagar ska jag göra samma procedur var 3e dag! Sen om ca 2 veckor ska läkaren kolla på detta och se om min nya kost fungerat ( går på speciell kost just nu) och skulle inte nya kosten fungera blir de insulin sprutor :/ och dom är ja rädd för :(((
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 11:49:57 följande:
    Hej hej. Nu börjar jag så sakta vakna till liv ett dygn efter snittet...har fått massvis med morfin och andra smärtstillande men ändå mått förjävligt och dessutom kräkts hela natten. Så nu har jag inte sovit och ätit på nästan två dygn...usch jag känner att jag nog inte ska skriva mer m hur jag mår så jag inte skrämmer upp er som ha det framför sig :-/ dock är jag ju inte "normal" så att samma sak skulle hända er under ett snitt är knappast troligt...det var/är min sjukdom som ställde till det. Lille Emilio ligger nu o solar och får blodtransfusioner då hans värden var så dåliga men han andas själv iaf o sondmatningen går bra.

Hur stor är lille killen? Hoppas ni båda snart mår bättre!! Och grattis igen
  • JennieJ
    Zvartaliljan skrev 2012-04-25 12:20:38 följande:
    44cm och 2045g. Är glad att han var över 2kg-strecket iaf

Åh underbart!!! Får hålla oss uppdaterade så man vet hur de går för er ;)
  • JennieJ
    Havsjungfrun skrev 2012-04-25 21:45:52 följande:
    Idag var jag på återbesök hos diabetssköterskan efter att ha tagit blodsockerkurvor i en dryg vecka hemma. Det såg överlag bra ut, bara ett par värden som var lite högre och då har jag eg, inte gjort några direkta förändringar i kosten. Nu ska jag "bara" ta blodsockerkurvor 6 dagar tills jag ska tillbaka om två veckor.

Får jag fråga va ditt blodsocker ligger på i snitt innan och efter måltid? Börja med mina tester idag nämligen
  • JennieJ
    Cataleya skrev 2012-04-25 22:54:53 följande:
    När ska man oroa sig angående fosterrörelser? Kände henne i morse och lite under dagen nu när jag lagt mig brukar hon alltid komma i gång, men inget! Har puffat och druckit is vatten vet inte varför men något säger mig bara att något är fel?

Ramla i veckan och slog i magen och kände inte en rörelse på 12 timmar och va så orolig men efter de var det fullfart så hoppas desamma för dig!
Svar på tråden Juni-barn