Juni-barn
Då var man på väg till förlossningen :/ min tapp har minskat 3 cm och kraftiga sd så läkaren sa åt mig att direkt åka ditt!! Får se vad som nu händer?
Då var man på väg till förlossningen :/ min tapp har minskat 3 cm och kraftiga sd så läkaren sa åt mig att direkt åka ditt!! Får se vad som nu händer?
Hej tjejer
Tusen och tusen tack för eran omtanke
Nu är jag hemma och kom hem för ca 1 timme sedan efter 2 nätter på FL
Och idag fyller jag även 32 så de e gott att slippa fira denna dag på sjukhuset =)
Första natten var riktigt hemsk och som jag skrev innan hade jag kraftiga sammandragningar och mvcläkaren mätte att tappen minskat 3 cm från 5 som den var från början.
Allt detta berodde på en ny urinbäckeninflammation
Så inne på FL satte dom dosan på magen för att mätta sammadragningarna och även kolla upp tappen som var 2 cm och dom sa att det var ett kraftigt tryck på den.
Fick även antibiotika direktverkande via drópp pga urinbäckeninflammationen
Fick även Bricanylspruta var 6 timme och till en början blev det bättre och jag skulle redan dagen efter få åka hem men eftersom jag fick massa hjärtklappning och även ojämna hjärtslag på Theodor när dom lyssna på hjärtat fick jag stanna och få en annan medicin som hete Tract eller liknade (minns inte nu) och den funka mycket bättre =)
Så nu är tappen enbart knappa 2 cm men inget tryck och sammandragningarna gör inte ont längre även om dom kommer titt som tätt.
Är ordinerad vila och skulle de göra ont igen skulle jag inte tveka utan åka direkt in för nästa gång berätta dom att dom kanske inte kan bromsa de och då måste jag hinna helst få 2 st Kortison behandlingar på 12 timmar för lungorna om de sker innan vecka 33 om de är efter vecka 33 kommer dom inte försöka stoppa de alls utan då sker de bara.
Nästan samma då :) är 28+4 och jag bara ber till Gud att jag passerar vecka 35 även om de nu ser mörkt ut :( Tack förresten ;) glad att slippa fira på sjukhuset utan får ta emot folk från soffan istället
Hej tjejer tack för alla gratulationer och peppande ord! Idag har allt varit ganska okej men är ganska öm i magen och framför allt trött både psykiskt och fysiskt! Nu vill jag tiden till maj ska komma snabbt och då gärna till typ den 20 el liknade för då är de helt okej om lilla gossen tittar ut ;) Men har på känn att april månad kommer bli väldigt seg och frustrerande lång!!!
Sicket underbart väder! Synd man knappt kan njuta av de bara :( Ligger i soffan och kollar tv medans mannen, barnen å hund drog till skogen med engångsgrill och gott å äta! Känns så ledsamt att man inte kan hänga på :(