Inlägg från: JennieJ |Visa alla inlägg
  • JennieJ

Juni-barn

Håller tummarna för er två som ligger inne och säger som flera andra här inne att jag hoppas era små väljer stanna ett tag till!! Ta hand om er och mina tankar ligger hos er! Angående svaren jag fått om glukosbelastningen jag ska göra imon så ska jag göra mitt yttersta att inte dricka något vatten men känner jag mig helt snustorr i halsen kanske jag tar ett halvt glas vatten men inget mer och jag tar inget med mig att äta då jag lär bli galen att sitta med de i handväskan och inte få ta de direkt men de ligger ett fik jämte vårdcentralen som jag direkt kommer besöka när de är klart :)

• JennieJ
    fyrklöver81 skrev 2012-04-18 20:42:26 följande:
    Jennie! Jag skulle rekommendera att ta med några smörgåsar och något sött att dricka typ drickyoughurt, nyponsoppa etc.  Jag hade ett b glukos på 4,2 efter glukostestet vilket är lågt och jag var riktigt yr och skulle inte kunna gå från barnmorskan utan få i mig lite kolhydrater... Även att fiket ligger när så.... 

Kanske ska ta med något då :/ låter inget trevligt de där
  • JennieJ

Hej tjejer nu är testet klart och vid första blodtagningen hade jag 5,6 och 5,7 och efter 2 timmar låg de på 11 så jag har fått graviditets diabetes men lätt sådan! Va som nu händer vet jag inte än?

• JennieJ
    Dancia skrev 2012-04-19 10:28:19 följande:
    Nej vad tråkigt :(. Men skönt att det inte är en allvarlig sådan iaf. Jag har ingen aning om hur de behandlr graviditetsdiabetes, men jag har för mig att de brukar göra fler TUL för att hålla koll på bebisens storlek och kanske ger kostråd? Vet inte om det ges någon medicinering. Fick du ingen info om det direkt?

Prata med bm nu på telefon och nu till en början ska jag träffa en sköterska på vårdcentralen för kolla kosten och lära mig sticka i fingret för jag måste kolla blodet innan och efter jag äter! Funkar inte detta med kosten utan mitt socker fortsätta skena iväg så kommer jAg skickas till speciallist mödravården för massa koller på barnet och lära mig ta insulin sprutor
  • JennieJ
    Ginny skrev 2012-04-21 11:54:55 följande:
    Idag tvättar jag bebiskläder och sängkläder. Frågan har säkert varit uppe tidigare i tråden, men jag frågar ändå. Hur har ni det med namn? Är det många som vet precis vad er son/dotter ska heta? Jag och min man vet varken vad det är för kön på plutten eller vad hon/han ska heta, men vi har en liten "topplista". Oskar Vilhelm Isabelle Livia/Olivia Ellen/Ella Sara Blir det en pojke kommer han att få heta Karl eller Axel, men inte som tilltalsnamn. Dessa är släktnamn på både min och makens sida.

Isabelle gillar jag ;) och de beror så klart att min dotter heter detta men hon hennes namn stavas Izabelle! Med 99,9% säkerhet kommer min gosse i magen få namnet Theodor ;)
  • JennieJ

PIO och zl... Hur går de för er på sjukhuset? Tänker på er och håller tummarna att dom små fortfarande inte kommit ut!!

• JennieJ
    MissFörstånd skrev 2012-04-22 13:49:03 följande:
    Frågar igen, ni som inte är gifta. Har ni kontaktat socialtjänsten om faderskapsintyg? Jag tänkte ringa till veckan som kommer, så är det över sen.

Just de!!! Hur funkar de me detta? Vi skulle gift oss innan lillen men de är ju flyttat till efter födelsen! Måste kollas upp
  • JennieJ

Här har man åkt på stans förkylning IGEN och känner mig helt matt i kroppen och imon har jag mitt första kost möte och även dax lära mig stick i fingret på mig själv :( klart man skulle åka på graviditets diabetes *varför inte* men iaf så är jag nu i vecka 34 och gått 232 dagar av 280 och gjort 82,9% av denna graviditet

• JennieJ

Äntligen hemma efter ett besök på spec förlossningen! Svimma av och ramla rätt på magen så efter 3 timmar utan rörelser och värk i magen så åkte jag in. Men efter "hjärtkurva" och ultraljud såg allt bra ut men känner fortfarande inga rörelser men han lever iaf där inne så jag kan andas ut och vila som läkaren ordinerade! Så nu ligger jag här med kraftigt stukad handled och med öm mage och ska försöka sova! Men va rädd jag blev tidigare

Svar på tråden Juni-barn