Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Självklart gör det ont , fast jag gillar förlossnings smärtan:) längtar tills jag är där igen :) jag älskar att föda barn , men jag hatar att vara gravid!

Kommer vara hemma så länge som möjligt denna gång. Förra förlossningen tog lång tid men som sagt, svårt att veta som först föderska. Dessutom hade jag/vi ju komplikationer som gjorde att det drog ut på tiden.
    Hoppas dock inte att jag får en snabb förlossning heller för vill helst att min sambo som befinner sig i Göteborg ska hinna hem(Linköping). Mamma kommer vara med under förlossningen så jag behöver ju ej vara ensam men helst vill jag ju ha sambon där oxå :)

• LillSnurr82

Jag är med less på att vara gravid , speciellt nu när man är gräsänka med en dotter på 1 år som behöver sin uppmärksamhet , en hund som måste ut flera ggr/dag och minst en lång promenad/dag plus en katt och en häst.. Suck! Känns i min kropp att jag rör på mig lite för mycket vill jag lova :/

Skulle till bm i dag vid 14.00 på v35 kontroll. Men är som sagt ensam , det är precis den tid vi äter och jag hitta ingen barnvakt. Tror inte min dotter har ro att sitta still i vagnen under tiden. Hon har vart med en gång men då var sambon med och bara det var bökigt. Så jag ringde och avboka tiden.. Ska ju dit igen om 2 veckor.

Nu blir det ut i solen och njuta hela dagen i stället :)

• LillSnurr82

Uddabus: åh jag längtar med efter att rida! Vill att bebis ska komma så jag kan sätta igång med inridningen eller ialla fall förbereda min 2-åring för inridning. Planen är att hänga/sitta in honom innan jul för att sen fortsätta med inridningen efter nyår. Vill vara med på 3-års testet som brukar vara i början på våren.

• LillSnurr82

Ett halvblod, egen uppfödning. Ägde mamman som jag tyvärr fick ta bort strax innan jul. Min syster har även en halvbror till min ( samma mamma) som oxå är egen uppfödning han är 8 år . Sen har vi en shettis oxå :)

• LillSnurr82

Min får sommarlov fr.o.m. I dag då han får gå ut på sommarbete. Tills nu har jag hunnit tränsa honom , longera i alla gångarter och haft jord på honom. Så fort bebis kommit blir det att börja tömköra och vänja honom vid sadeln osv. Har tänkt börja rida lektion på ridskolan så fort jag känner mig redo så man kommer upp på hästryggen snarast. Har inte ridit sen typ förra sommaren innan min gammeltant blev dålig igen.. :(

• LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-05-08 19:09:46 följande:
    Våra ska ut på bete i början på juni,  då är det ju bara 2 veckor kvar innan bebis kommer så då kommer man väl inte ha någon superenergi direkt. Spännande med inridning och sånt, vad är det för ras? hur gammal är hon eller han? Min slyngel är nyligen fyllda 7 år, han har mest gått på lösdrift och inte gjort så jättemycke förrän jag fick honom :) Det är så roligt med unghästar men man är ju lite mesig med ridningen när man är van vid gammelhästen som är en klippa. Det kan ju slå ner en bomb bakom honom utan att han hoppar till. slyngeln hoppar för lite av varje han ;)

En halvblods valack på 2 år. Red in syrrans häst (som är halvbror till min, samma mamma.. Mitt gamla sto alltså) som är 8år i år. Älskar att rida in och till hästar.. Annars är det hoppning som gäller för min del. Var det jag tävla med mamma hästen..
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-05-08 20:08:16 följande:
    Det får vi göra, inte så bra om någon får för sig att flika in en hästbild i en bebistråd, ve och fasa :)

Hi hi! Kan just nu ändå inte lägga upp bilder på familjeliv då ja endast har tillgång till iPad och iPhone. Men du kanske har Facebook ? Där kan jag och har jag lagt upp bilder på hästarna..
  • LillSnurr82
    emersson75 skrev 2012-05-08 20:36:44 följande:
    Facebook har jag,  kan skicka pm med mitt namn, vet inte om jag lagt upp så många bilder på hästar men min första bild är iaf på hästarna,  Min vanliga dator är trasig så jag har bara en tråkdator nu och där finns det inte en endaste bild tyvärr, men jag kika gärna på dina bilder på fb, hästar är ett gift, man kan aldrig se sig mätt på dem :D För att skriva lite barnrelaterat så kan jag tillägga att jag ska till Bm i morgon, ska bli mysigt att höra hjärtljuden och mindre mysigt att prata om den kommande förlossningen ;)

Låter bra :) Skulle ha vart hos bm i dag. Men eftersom jag är gräsänka och tiden jag skulle vara där var precis när lillan sover middag och vi sen äter.. Så jag avboka. Hitta ingen barnvakt heller. Men men.. Är ju inte långt kvar tills nästa möte om 2 veckor, så är nog ingen fara.. :)
  • LillSnurr82
    Uddabus skrev 2012-05-08 21:09:31 följande:
    Jag la in på min fölunge så ni är inte först ;)

• LillSnurr82

I morgon åker mina föräldrar till Mallis, sambon jobbar som sagt i Göteborg. Så hoppas inte bebis bestämmer sig för att komma inom den närmsta veckan. Då kan det bli knepigt , behöver både hundvakt och barnvakt och gärna nån som "håller" mig i hande på förlossningen :) Jag är oxå ute efter en bra och rymlig skötväska. Ska få plats blöjor och allt till två barn.

Svar på tråden Juni-barn