Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

Juni-barn

Nja det vet jag inte om det är. Är ju JAG och min sambo som ska ha barn. Klart de ställer upp och är vid min sida om de kan. Men nu fyller ju min mor 60 år så att de skulle åka utomlands då är bestämt sen långt innan jag ens blev gravid.. Så i så fall mer bad timing av mig och min sambo.. Haha

• LillSnurr82

Har inte heller beställt vagn än. Har en bärsele och en sulky i värsta fall ifall vagnen inte hinner komma. Ska därimot beställa en bärsjal oxå då jag tycker sele känns så klumpigt. Vill ha båda händerna fria för stora syster i fall liten bara vill bli buren. Men tror den beställs från samma ställe som vagnen för enkelhetens skull.

Måste sortera säcken med bebis kläder någon dag oxå... Känns som inget blir gjort fast jag är i gång hela tiden..
    Helst av allt vill jag sova middag när dottern gör det, men inte ofta jag hinner det :(

• LillSnurr82

Jag är konstant hungrig och sugen på rå potatis och morötter.. Haha!

• LillSnurr82

Så nu har jag vräkt i mig en halv liter jordgubbar.. Gott var det :)

♥ Agnes 20101208 ♥ Bebis 20120617 ♥
  • LillSnurr82
    Zvartaliljan skrev 2012-05-10 20:55:04 följande:
    Godkväll. Nu äntligen är det på väg åt rätt håll här. Lille Emilio slipper nu (förhoppningsvis) sola mer och imorgon blir sista blodtransfusionen, sen är det planerat att vi ska få åka hem med hemsjukvård på lördag!! Gud vad jag längtar! Bara jobbigt att svärföräldrarna och mannens systrar bestämt sig för att komma just på lördag, jag tycker de kan hålla sig borta ett bra tag till men nej se det går inte...kommer börja min hemvistelse med att låsa in mig i sovrummet med Emilio...

Skönt att det går bra och härligt att få komma hem snart..
  • LillSnurr82
    Dancia skrev 2012-05-11 20:07:34 följande:
    Ja på nåt sätt lyckas man trots allt få det att gå ihop :). Själv tycker jag det är väldigt lätt med två barn, däremot kunde det vara lite knepigt i början när sonen bara var 1,5 när lillasyster kom. Nu är de 4 och 2,5 och det känns som att det kommer bli mycket lättare med en bebis denna gången. I den åldern kan de vänta en liten stund om det skulle behövas :).

Åh sög inte så där, min dotter kommer vara 1,5 år när liten kommer.. Hoppas det går bra ändå :) Usch i 2 dagar har magen vart stenhård med en tryckande känsla ner. Hoppas INTE liten tänker komma nu.. Minst en vecka måste hon/han stanna..
  • LillSnurr82

Jag är i vecka 35, går in i vecka 36 på måndag.
    Tack för peppningen :) ska nog gå bra. Min dotter är ett väldigt lätt barn så blir inte nästa barn det så är i alla fall hon det :)

Tror jag kommer föda innan bf men ett par veckor till stannar nog liten tror jag . Dottern kom dagen innan bf!

• LillSnurr82

Min foglossning jag hade tidigare i graviditeten är helt borta. Är ute och går 3 längre promenader/dag med hunden och dottern. Känner då knappt att jag är gravid förutom att jag kan få en del sd.. Men känner mig mycket piggare nu än för ett par veckor sen. :) är inte heller knappt svullen alls denna graviditet. Vid detta laget när jag vänta dottern så var jag helt rund av vatten. Kunde inte ha några skor utan fick köpa de fulaste och bredaste skorna i affären för att kunna ha nåt alls på fötterna (var ju kall vinter då, så nåt var ja tvungen att ha på fötterna) . Nu kan jag fortfarande ha alla mina skor:) Baby1112: hoppas kroppen snart bestämmer sig för något nu då... Nu har jag gjort slag i saken oc beställt en syskonvagn. Orka/våga inte vänta längre på vagnen jag egentligen vill ha ska komma ut i butik. (en del säger maj en del säger augusti.. Har ju bf 17/6 så börja känna mig lite stressad) så nu beställde jag en Britax B-dual 2012 i färgen neon black med syskonsits i samma färg men med en mjuklift i färgen blue atoll. Den får ju att använda som enkel vagn med så dottern kan ju börja använda den redan nu. Sen behöver vi inte byta vagn igen sen när dottern inte vill åka vagn alls. Så det blir nog bra :) Står att den ska komma inom 4 dagar, så i nästa vecka ska den väl komma då.. Spännande:)

• LillSnurr82

Förlåt att det ej blir några mellan slag i mina meddelanden, men min iPad fattar inte när jag för mellan slag... Någon som vet hur man ska göra för att det ska gå, säg gärna till i så fall..

• LillSnurr82

Min slempropp släppte på morgonen dagen då dottern föddes. Då var det som en stor snorig gelé klump med blod strimmor i. Sen blödde jag ju lite när den släppt . Vet ej om jag gjorde det för att den släppt eller om det var för att jag öppna mig samtidigt.

Svar på tråden Juni-barn