Juni-barn
Lillsnurr: min text kom inte med i förra inlägget :). Ok, min man gjorde sin utbildning i Revinge.
Lillsnurr: min text kom inte med i förra inlägget :). Ok, min man gjorde sin utbildning i Revinge.
Jag tror att hungern just nu slår till för att bebisen behöver lägga på sig mycket vikt de.närmsta veckorna. Tänk på att om några veckor när bebis tar ännu mer plats i magen så kommer vi bli mätta mycket fortare igen så bebisen behöver nog ett par veckor nu då mamma äter massor :).
Tre flickor: Jag säger inte som alla andra att bebisen tar vad den behöver för det är inte helt säkert. Jag tror att den tar exakt vad den behöver första halvan av graviditeten, men att det därefter inte är säkert om man inte går upp i vikt. Mycket beror nog dock på hur mycket man har att ta av. Första graviditeten gick jag ner 10 kg, och gick sen upp 3,5 av de 10 innan förlossningen. Inte mycket mao och sonen vägde bara 2755 gr fullgången. Andra graviditeten gick jag ner 8 kg i början och gick sen upp 10 kg innan förlossningen och dottern vägde 3480 gr fullgången. Så dottern lade på sig bra mycket mer än sin storebror eftersom jag ökade bättre i vikt med henne.
Eftersom BM verkar vilja ha lite koll på din vikt så kanske hon kan boka in en tid för tillväxtUL om du inte går upp i vikt? Det är ju det bästa sättet att veta om bebisen får vad den behöver och växer som den ska :).
Grattis till husköpet Pepita! Det är verkligen en speciell känsla med eget hus :).