• Dancia

Juni-barn

Lillsnurr: min text kom inte med i förra inlägget :). Ok, min man gjorde sin utbildning i Revinge.

• Dancia
    Nangijala skrev 2012-02-28 10:33:22 följande:
    ringde sjukupplysningen och de ville att jag skulle ringa min vct, så det gjorde jag men de hade inga tider idag utan jag skulle ringa kl 08 imorgon istället, men då jobbar jag.. hade varit skönt att få det kollat idag innan jag börjar jobba! Kan väl inte ringa förlossningen för det? Har haft massor med sd de senaste dagarna men inte idag!

Du kan ringa gynakuten så de kan kolla din urin idag :)
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-02-28 10:37:46 följande:
    Du kan ringa gynakuten så de kan kolla din urin idag :)

Vilken svenska jag har idag :P. Menar ju så klart "ditt" urin och inte "din" ;).
  • Dancia
    Ensortsmamma skrev 2012-02-28 15:03:56 följande:
    Nu har vi kommit hem ifrån förlossningen. Det gick bra men de va sjuk jobbigt att vara där, alla besöksrummen va upptagna och hon som visa oss vägen va på vippen att leda in oss i de rummet som vi var i sist, men då sa Sambon stop. Så efter lite tårar så kunde de börja undersöka mig. Allt såg bra ut och tappen va opåverkad. (skönt) Hon sa att med tanke på att jag är omföderska och hade så mycket sammandragningar förra gången med så var de inte alls konstigt art jag hade så mycket Sd nu med. Dock ska de inte göra ont. Så blir de värre måste jag höra av mig igen. Skönt att vart där, skönt att den lever, skönt att allt var normalt. Tusen tack för alla fina kommentarer, de hjälpte mig mycket! Jag gjorde som ni sa och försökte att fokusera på detta barnet.

Såg återigen ett par som precis blivit lyckliga föräldrar, och bredvid dem stod champagnen och... Flaggan. De kom en tår till men sambon (som sett de samma som mina ögon gjort) la armen om mig och sa att nästa gång är de vår tur.

Förstår inte varför jag har fastnat så för flaggan, men de va väl just för att vi inte fick någon..

Vad skönt att ni är hemma och att allt var bra :). Tur att din sambo sa ifrån så ni inte behövde gå in i samma förlossningssal. Ja dom sagt tänk på att detta är ett annat barn och det är kanske positivt att ni fick åka in dit en liten runda nu för att bearbeta alla jobbiga känslor. För om några få månader ska ni dit igen och föda det barn ni väntar nu och det ska ju bli en så trevlig upplevelse som möjligt :). Jag tror jag förstår vad som känns speciellt med flaggan, det känns nog lite som en symbol för att ni inte fick behålla er dotter förra gången och fick ingen flagga, det känns kanske som att flaggan är en symbol för att man fött ett levande barn och att man sen ska få åka hem med bebisen?. Jag längtar till vi alla börjar närma oss BF för det kommer bli extra speciellt att få höra om er förlossning där ni får flagga och allt :). Jag kommer nog själv uppskatta och lägga märke till flaggan mycket mer denna gången än de andra gångerna efter att jag hört er berättelse.
  • Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-29 11:26:29 följande:
    Nu sitter jag på Emmakliniken och med spänning inväntar min tur :) måste säga att de är verkligen en kanon fin klinik och trevlig personal :))

Vad spännande! Hoppas vi får se lite bilder sen :). Var är det, Malmö eller Göteborg? Själv ska jag också på 3D UL på Emmakliniken på tisdag nästa vecka. Längtar som en tok :).
  • Dancia
    emma78 skrev 2012-02-29 17:04:37 följande:
    jag är oxå sjukskriven 50% pga foglossning....men har dock inte fått det "godkänt" av fk än.....är jättenervös!!skrev typ ett långt brev om hur min arbetsdag ser ut och vad jag har för arbetsuppgifter( restaurangchef med servering som huvudsakliga uppgift)Som tur är har jag världens bästa chef som kommer att göra allt han kan för att jag ska ha det bra:)) Han kommer oxå att hjälpa mig med allt han kan för att jag ska få igenom min havandeskapspenning....men vi vet oxå att det inte är han som bestämmer i slutänden:(( På tal om fk så fick min make ett samtal ifrån dom igår.....när vi hade sportlov här så skulle våran 11 (snart 12) åring vara hemma själv ett par timma när vi jobbade.Han går inte på fritids i vanliga fall heller.Men han fick vad vi då trodde magsjukan! min make åkte hem från jobbet för att vara med honom.Anmälde vab.Igår ringde dom och ifrågasatte vad sonen annars skulle ha varit eftersom han hade lov och menade på att min man inte hade rätt till vab eftersom det var lov och sonen inte går på fritids! men herregud,ska vi lämna honom ensam hemma med magsjuka!!(som visade sig vara förstoppning)blir tokig på detta!! nu är det inte ens en heldag det handlar om så det är inte så mycket pengar men av ren princip!

oj vad långt det blev.....

men man blir ju skogstokig!!  

Men gud vad de är petiga. Det är ju STOR skillnad på att vara hemma själv frisk när man är 11-12. Än att vara hemma sjuk, då vill man ju ha sin mamma eller pappa hemma. Tycker det är riktigt dåligt av fk att tjaffsa om nåt sånt.
  • Dancia

Jag tror att hungern just nu slår till för att bebisen behöver lägga på sig mycket vikt de.närmsta veckorna. Tänk på att om några veckor när bebis tar ännu mer plats i magen så kommer vi bli mätta mycket fortare igen så bebisen behöver nog ett par veckor nu då mamma äter massor :).

• Dancia

Tre flickor: Jag säger inte som alla andra att bebisen tar vad den behöver för det är inte helt säkert. Jag tror att den tar exakt vad den behöver första halvan av graviditeten, men att det därefter inte är säkert om man inte går upp i vikt. Mycket beror nog dock på hur mycket man har att ta av. Första graviditeten gick jag ner 10 kg, och gick sen upp 3,5 av de 10 innan förlossningen. Inte mycket mao och sonen vägde bara 2755 gr fullgången. Andra graviditeten gick jag ner 8 kg i början och gick sen upp 10 kg innan förlossningen och dottern vägde 3480 gr fullgången. Så dottern lade på sig bra mycket mer än sin storebror eftersom jag ökade bättre i vikt med henne.

Eftersom BM verkar vilja ha lite koll på din vikt så kanske hon kan boka in en tid för tillväxtUL om du inte går upp i vikt? Det är ju det bästa sättet att veta om bebisen får vad den behöver och växer som den ska :).

• Dancia
    gizmolarson skrev 2012-03-02 00:02:35 följande:
    Har den som mellan benen , som kudde mm

Äh så billigt att köpa en på Ullared.. Dom är bäst..

Vad kostar den på ullared? Ska dit den 22 och ska köpa en om det är bra pris :). Vill helst inte lägga 400-500 som de kostar i babyaffärerna.
  • Dancia

Grattis till husköpet Pepita! Det är verkligen en speciell känsla med eget hus :).

Svar på tråden Juni-barn