gammelmamma skrev 2012-02-13 10:25:57 följande:
Dancia: Jag förstår det:) Men jag tänkte mest på de som inte fått barn förut, eller gjort op. Det är lätt att stressa upp sig. För några veckor sedan när alla här "pratade" om första sparkarna blev jag jättenervös, fast det är femte. Jag kände inget och tyckte det var jättejobbigt att läsa om alla sparkar. Ändå kan man ju inte låta bli att läsa;) Allt är ju så olika från person till person och från gång till gång. Sen är det ju jättehärligt att det finns sådana här forum.
Ja, det var därför jag skrev att jag tänker på det på grund av operationen, för annars är det ju väldigt ovanligt att det inte kommer mjölk alls. För många, speciellt försrföderskor så kommer ju inte mjölken förrän barnet har börjat suga.
RocketQueen skrev 2012-02-13 11:18:56 följande:
Även om det inte skulle funka med mjölken så är det ju ändå inget jag skulle kunna påverka så jag sparar det orosmomentet tills jag har min bebis här. Finns så mycket annat man kan oroa sig för innan dess
Jag kan tyvärr inte låta bli att tänka på det och det är väl mest för att jag vet att min kirurg inte behövde ta hänsyn till mina mjölkgångar eftersom jag då trodde att jag inte skulle ha fler barn. Nu när jag väntar tredje och sista barnet så vill jag kunna njuta så mycket som möjligt av bebistiden och där hör till amningen :). Alla känner inte likadant men för mig så är amningen jätteviktig iaf de första dagarna.