• Dancia

Juni-barn

Ensortsmamma: Jag läste en del av din blogg när du började skriva den och jag måste bara säga att det är otroligt starkt att kunna skriva om det och det är nog bra att du gjort det för att kunna bearbeta det. Jag blev otroligt gripen och är nog alldeles röd under ögonen nu av alla tårar. Jag blev speciellt gripen av det du berättade om flaggan, det gav en speciell insikt i hur du kännt/känner.

Den här gången ska du få uppleva den där lyckan och få en flagga :).

Förresten ska du inte känna dig alls ful med den superfina gravidmagen du har :). Jag förstår dock känslan, men du är jättefin :).

• Dancia

Gammelmamma: grattis! Vad skönt att de mår bra trots akutsnitt :). Njut nu av att sniffa bebis :).

Ensortsmamma: känns skönt att höra att våra ord ger dig ljus :). Ta hand om dig och jag längtar till den dagen vi får höra att du fött ditt lilla barn som skrek när den kom ut och att ni fick njuta av en grattisfika tillsammans med flagga och allt :).

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-02-10 13:09:51 följande:
    Ett jätte grattis till barnbarnet :) Idag har jag grymt ont i blygbenet *aj aj* kan inte ens ta mig fram för benen skaver mot varandra känns de som :( dumma foglossningar!!!
    Usch, vet precis hur det känns, ajajaj :(
  • Dancia
    PIO skrev 2012-02-11 11:21:06 följande:
    Fy tusan vilka hemska dagar vi haft här hemma. Sonen åkte på magsjuka tidigt i onsdags morgon o höll på tills igår!!! Fick tillslut åka till akuten med honom då han va sååå medtagen! Allt gick bra o han har fått vätskeersättning att dricka. Idag är han mycket piggare o har ätit lite lite youghurt o smörgås o än sålänge fått behålla det. Fy har aldrig varit med om någon som blivit så kraftigt magsjuk, jag o mannen har bara haft dåliga magar de här dagarna så de verkar som att sonen fick magsjuka för hela familjen. Nu hoppas ja att den är påväg här ifrån och att vi får piggna till igen. Är livrädd att ja ska behöva börja spy nu när ja e gravid.

Gammelmamma: Graaattis till barnbarnet!! Skönt att allt gick bra tillslut!!

Men fyy vilka jobbiga dagar ni haft och stackars sonen som varit så dålig :(. Skönt att det äntligen är bättre och jag hoppas och tror ni slipper bli sämre eftersom ni redan har varit dåliga i magen.
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-11 14:44:49 följande:
    Exakt så har jag me. Det gör så galet ont. Tog en alvedon i går för jag höll på att börja grina när jag lagade mat. Satt på en stol framför spisen som värsta mongot....och idag var vi ute och åkte pulka....inte en bra ide. Nu ligger jag i soffan å kan inte röra mig. Kan inte sätta ner en fot i taget när jag skall resa mig utan måste lixom klistra ihop benen. Stå på ett ben å ta på sig strumpor va helt omöjligt.

Nån som vet om ett stödbälte hjälper om man bara har ont i fogarna fram? Har inte ont i ryggen eller nått bara i blygdbenet. 

På mig hjälper det lite om jag sätter bältet tillräkligt lågt och hårt, annars hjälper det bara rygg och lite höft.
  • Dancia
    zenoble skrev 2012-02-12 19:19:34 följande:
    Måste bara skriva att jag HAR mjölk i tuttarna :) haha helt överlycklig för det men visste inte om det skulle produceras något p.g.a operationen. Skönt :)

Grattis :) måste jag säga för jag vet precis hur det känns att gå och vänta och inte veta om det kommer kunna komma nån mjölk eller inte. Min kompis som gjort samma op som mig fick mjölk först i v.30 så jag har ju några veckor till på mig innan det kanske känns "kört".
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-13 09:28:44 följande:
    Jag har inte märkt av mjölk mer än om jag klämmer fram det. Detta är mitt femte barn och har haft likadant varje gång. Det har kommit mjölk sen. Det som är största boven är om man tänker på det för mycket, då kan det låsa sig . (har ingen aning om hur det är vid bröstförminskning)

Bara blutsaft funkar för mig, men jag har inte jättedåligt blodvärde. Kan inte ta järntabletter. 

Ja att det kommer mjölk är absolut ingen garanti att amningen funkar. Men barnet får iaf de där viktiga första dropparna så länge där är lite råmjölk. Jag är mest orolig för att det inte ska kunna komma en enda droppe eftersom det inte är säkert att jag har några mjölkgångar kvar eller att de når fram till bröstvårtan.
  • Dancia
    Sweet life skrev 2012-02-13 10:07:28 följande:
    Sitter här och funderar på bebisens basgarderob... Vilken storlek ska man köpa på mössor till en nyfödd? Jag är ju totalt ny på sånt här!!

Jag har köpt storlek 50 till mina och de har passat bra. dock inte 50 i mösstorlek utan i klädstorlek :). De brukar inte ha mösstorlek på de minsta.
  • Dancia
    Dancia skrev 2012-02-13 10:15:44 följande:
    Ja att det kommer mjölk är absolut ingen garanti att amningen funkar. Men barnet får iaf de där viktiga första dropparna så länge där är lite råmjölk. Jag är mest orolig för att det inte ska kunna komma en enda droppe eftersom det inte är säkert att jag har några mjölkgångar kvar eller att de når fram till bröstvårtan.

Detta var även ett svar till missförstånd :). Blir lite rörigt med mobilen ibland.
  • Dancia
    gammelmamma skrev 2012-02-13 10:25:57 följande:
    Dancia: Jag förstår det:) Men jag tänkte mest på de som inte fått barn förut, eller gjort op. Det är lätt att stressa upp sig. För några veckor sedan när alla här "pratade" om första sparkarna blev jag jättenervös, fast det är femte. Jag kände inget och tyckte det var jättejobbigt att läsa om alla sparkar. Ändå kan man ju inte låta bli att läsa;) Allt är ju så olika  från person till person och från gång till gång. Sen är det ju jättehärligt att det finns sådana här forum.

Ja, det var därför jag skrev att jag tänker på det på grund av operationen, för annars är det ju väldigt ovanligt att det inte kommer mjölk alls. För många, speciellt försrföderskor så kommer ju inte mjölken förrän barnet har börjat suga.
    RocketQueen skrev 2012-02-13 11:18:56 följande:
    Även om det inte skulle funka med mjölken så är det ju ändå inget jag skulle kunna påverka så jag sparar det orosmomentet tills jag har min bebis här. Finns så mycket annat man kan oroa sig för innan dess

Jag kan tyvärr inte låta bli att tänka på det och det är väl mest för att jag vet att min kirurg inte behövde ta hänsyn till mina mjölkgångar eftersom jag då trodde att jag inte skulle ha fler barn. Nu när jag väntar tredje och sista barnet så vill jag kunna njuta så mycket som möjligt av bebistiden och där hör till amningen :). Alla känner inte likadant men för mig så är amningen jätteviktig iaf de första dagarna.
Svar på tråden Juni-barn