LillSnurr82 skrev 2012-02-28 08:23:51 följande:
Brandmans utbildningen görs bara på 2 ställen i Sverige. Min sambo gjorde sin 3-åriga utbildning uppe i Kramfors. Sen finns det en skola till som jag nu inte minns vart den ligger.
Ja jag sätter med barnen där det passar oss. De gånger jag vart med om krock så är det att bil kör in i förarsidan (typ när man kör ut från korsning osv) , alltså sätter jag mina barn på vänster sida, sen mitten. Fram går inte i vår bil då airbag inte ens går att koppla ut på verkstad :/
Ensortsmamma skrev 2012-02-28 09:40:32 följande:
Ringde Mvc och de ville att jag skulle ringa förlossningen, så nu sitter vi i bilen påväg dit och jag lipar som en tok! Vill inte dit igen, har fortfarande för färska minnen! Jag vet precis vad de gör när jag kommer dit så de är jag inte orolig över. De är bara känslan att behöva gå innanför de dörrarna igen, ge mig styrka någon!
Jag förstår att det känns jättejobbigt :(. Men försök tänka på att din lilla bebis i magen lever och du ska bara in på en kontroll. Det är väldigt vanligt med sd, speciellt när man är omföderska. Kanske kan du ha åkt på en urinvägsinfektion och det kommer de kolla på förlossningen. Du kommer nog få ligga med ctg en stund också och då kommer ni få höra hjärtljuden, vilket också är en skillnad från förra gången. Skickar styrkekramar för jag förstår verkligen att det blir väldigt många jobbiga känslor när ni kommer in där <3