• Dancia

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-03-06 08:18:00 följande:
    Detta är inte sant, jag har blivit förkyld IGEN! Någon mer än jag som har ett värdelöst immunförsvar ? förra grav va jag frisk som en nötkärna. Jag som trodde man inte skulle bli sjuk av att äta vitaminer! Grrr..

Din stackare :(. Tyvärr är det ju dåliga årstider med sånt nu :(. Jag har hagt väldigt dåligt immunförsvar när jag varit gravid de andra gångerna. men denna gången har jag klarat mig väldigt bra *peppar peppar* och jag tror det är tack vare att jag tränade regelbundet innan graviditeten och för att jag dricker proviva som innehåller probiotika varje dag :). Sen är jag också väldigt noga med handhygienen och att inte träffa folk som är sjuka eller precis har varit det. Krya på dig!
  • Dancia

Uddabus: Tänk inte på vad du gjort innan utan var riktigt stolt över att du slutat nu och känn dig stark om du inte börjar igen :). Säger precis som de andra, bättre sent än aldrig :).

• Dancia

Spammar med ett sista inlägg för nu ;). Snart är det dags för mig att bege mig till Malmö på TUL i 3D!!! :D

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-03-06 15:36:59 följande:
    På könsulet var det en grabb som stolt visade upp både snorren och pungen för oss... Läkaren skrattade och sa "ja, det där är ju till 150% en pojke".. Pappa D log så att hade han inte haft öron hade munnen gått runt hela huvudet...
    Grattis!! Visst är det e speciell känsla när man får veta vad det är? :)
  • Dancia

Nu är jag hemma efter en underbar dag nere i Malmö (förutom en del jobbiga sammandragningar). Eftersom moderkakan ligger i bakvägg och jag hade lagom mängd med fostervatten så lyckades hon få en hel del bra 3D bilder :). I början låg hon med ena benet och handen ovanför ansiktet men efter en stund flyttade hon på dem så då fick vi bättre bilder :). Fick helt bekräftat att det är en liten flicka denna gången, lägger upp en könsbild i bildtråden för de som är intresserade :). Kommer även lägga upp lite bilder på ansiktet på min lilla flicka :).

• Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-03-06 19:37:57 följande:
    När tycker ni det börjar bli dags att tvätta upp stl 50-56 kläderna?

Jag kommer göra det sista veckorna :), när man kan hänga ut kläderna efter tvätten och för att det är en enkel och rolig syssla i väntan på förlossningen :). Nu koncentrerar jag mig på inköp, sista veckorna ställa iordning, tvätta och packa BB väska :).
  • Dancia
    Uddabus skrev 2012-03-07 11:33:22 följande:
    Måste bara fråga hur många som tänker amma?

Jag vill verkligen amma. Men kan vara så illa att jag inte kan amma alls på grund av min bröstförminskning. Så jag ser till att ha ersättning och flaska hemma ifall vi behöver använda det från start. Hade varit väldigt tråkigt dock :(.
  • Dancia
    MissFörstånd skrev 2012-03-07 14:59:49 följande:
    Dancia - jag har hört att man inte ska hänga bebisars kläder för att torka ute speciellt på våren och sommaren för allt pollen som finns.

Ok, jag tror inte det är någon fara om man inte hänger det när pollenen är som värst och ingen i min familj eller mina barn har någon som helst allergi mot något. Den enda som har lite problem är min man men hans besvär beror nog mest på en uppväxt med en mamma som rökte inomhus.

Inomhus kan kläderna samla upp massa damm så det går nog jämnt ut, så jag ska hänga ut det och skaka ur det ordentligt innan jag viker ner det :).
  • Dancia

Stjärnfrukt: jag blir faktiskt arg när jag hör hur de behandlar dig :(. En nära vän till mig som var gravid förra året är runt 158 och blev också utskrattad och en himla massa kommentarer om vad de tyckte var en groteskt stor mage. Jag blev riktigt arg för hennes skull och sa till dem att dem inte har rätt att säga så.

Jag får helatiden höra tvärtom " åh vilken liiiten mage", "är du säker på att du äter ordentligt?", "oj är det bara 4 månader kvar, det syns ju inte" o.s.v.

Har fått höra detta varje graviditet och der börjar bli lite tröttsamt. Men folk måste tydligen kommentera just magens storlek och tycker att den antingen är ovanligt liten eller ovanligt Stor, aldrig normal?

Säger som de andra, ta bilder på magen ändå så du inte ångrar dig sen. Jag tycker det är synd att din omgivning ska förstöra din egen syn på din vackra växande mage :).

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-03-09 08:34:07 följande:
    Nästa vecka hämtar vi vår nya (för oss) bil..

Vi bestämde oss till slut för en Toyota Avensis -10... Sambon hade en sån innan han skildes men var tvungen att byta då den vart för dyr. Men nu måste vi ha en för att få plats! Ska bli fantastiskt med en automat igen..

Å då är det den nya modellen avensis? Den är så galet snygg! Jag är riktigt sugen på en sån när det är dags att byta bil :). Automatare har vi nu och jag tycker faktiskt att det är lite tråkigt att köra, och tyvärr lite dyrare i bränsle, men smaken är som baken :).
Svar på tråden Juni-barn