Juni-barn
Vad roligt att höra om era alla hjärtans dag överraskningar :). Min man lommer hem när som helst så vi får se om han hittat på nåt :).
Vad roligt att höra om era alla hjärtans dag överraskningar :). Min man lommer hem när som helst så vi får se om han hittat på nåt :).
Bara någon minut efter att jag skrev så kom han hem med en jättefin bukett med rosor och videung och en tratt med handgjorda chokladtryfflar :).
Jag har också lite svårt för det där med hur mycket kläder man ska köpa i varje storlek. Har alltid köpt för mycket och jag vill köpa lagom mycket denna gången :).
Det får nog iaf bli fler kortärmade bodysar, vilket jag knappt köpt någon gång eftersom jag aldrig fått på sommaren.
Jag tror helt klart att det hjälper med att smörja. Jag har smort varje graviditet och har inte fått en enda bristning på magen än trots att det är tredje gången nu. Däremot fick jag på höfterna, insidan låren och underaidan av brösten redan första graviditeten. Jag är därför övertygad om att jag hade fått iaf någon bristning på magen om jag inte hade smort den. Sen spelar väl säkert hormoner roll också men inte enbart. Det är ju också självklart att en mjuk och smidig hud töjer sig bättre utan att "spricka" än en torr och stram hud.
På tal om sparkar och liv i magen. Igår låg jag och mannen och mös och lilla hoppsan ville inte vara stilla en stund där inne så jag kunde inte riktigt koncentrera mig på bara oss två. Så vi fick vänta en stund och fortsätta myset när hon lugnat sig i magen ;).
Ja det verkar vara väldigt olika vad de tycker är acceptabelt i hb. Jag hade 117 sist vi kollade och det tyckte både jag och BM var jättebra. men det kanske är för att jag hade fruktansvärt lågt förra graviditeten (86-89). Så i jämförelse med det så är ju 117 jättebra.
Jag har också fått höra det där med att jag är liten alla 3 gångerna. Första barnet föddes liten, men der var på grund av att jag kräkte hela graviditeten. Andra barnet vägde 3480 så hon var mycket större, trots att alla påstog att jag hade en sååå liten mage. Som de andra säger, alla magar ser olika ut och det viktiga är att mamma och barn mår bra :)
Är det någon mer än jag som äter salami / medwurst som varit fryst i tre dagar?
Har pratat med ett par andra gravida som säger att de undvek det helt hela graviditeten. det gjorde jag också med de första 2 barnen men denna gången har jag vågat så länge jag har köpt så nyförpackat som möjligt, fryst i tre dagar och sen ätit upp det på ca tre dagar. Enligt livsmedelsverket så ska det vara ok eftersom toxoplasman dör ut vid frysningen och risken för listeria är liten om man inte äter det nära utgångsdatum. Hur tänker ni? Jag blev bara så osäker och undrar om jag borde undvika det helt ändå?