Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Ensortsmamma skrev 2012-05-21 10:37:00 följande:
    Någon mer som är extremt pollen allergisk ? Jag har vart de hela mitt liv och i ungdomen tog jag sprutor mot detta. Jag blir gaaaalen nu, får inte sova på nätterna men inte pga av att jag är höggravid utan pga av pollen! Jag nyser fräser, de kliar i ögonen i halsen , i öronen?! Blir tokig! Jag vill också vara ute och njuta, men då blir de ännu värre.
    Har fått tavegyl utskrivet men de hjälper inte så mycket mer än att jag blir jättetrött!
    Är ockå allergisk och tog kortisonsprutor förr. Tar nu Kestine, Nasonex nässpray, Blox4 (oljeemolusion som lägger sig som en hinna på nässlemhinnan och hindrar därigenom pollenet att komma in i kroppen, tas ej upp av kroppen) och Lecrolyn ögondr. Har klarat mig riktigt bra i år, men så kan det ofta vara när man är gravid. Du måste testa något annat för så kan du ju inte ha det! Har fått dessa läkemedel okejade av både gynekologer och allmänläkare under mina tre graviditeter.
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-21 12:59:48 följande:
    Haha eller som i solsidan... "Jo, barnet har kommit för länge sen. Det är bara moderkakan kvar här inne, men om du hämtar ett rostfritt kärl så kanske den kommer ut...."
    Cool
  • Havsjungfrun
    MarieG81 skrev 2012-05-21 14:20:21 följande:
    Tror att bebisen har fått hicka :)
    Det har min ganska så ofta och det hade sonen med. Känns så mysigt!
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-05-21 21:08:16 följande:
    Jag och mannen har hamnat i en diskussion, någon som kan hjälpa till?
    För 22 år sedan när vi fick vårt första barn fick man automatiskt lavemang när man kom till förlossningen. Numer få rman ju inte det, någon som vet varför? Har för mig att bm har sagt att det är för att det är nyttigt för barnet att få bajs på sig för immunförsvaret och mannen tycker att det låter helknäppt. Mycket tacksam för svar;) 
    Stämmer! Ska stärka bebisens immunförsvar. Min erfarenhet är dessutom att kroppen brukar fixa det utmärkt själv Flört
    fyrklöver81 skrev 2012-05-21 20:19:25 följande:
    trist om det med fixering stämmer, min dotter fixerade sig någon dag innan förlossning och den här parveln är inte fixerad än =)

;) 
    Och för de flesta omföderskor fixarerar sig ju inte bebisen förren under förlossningen. Sonen, som är nr.1 här, fixerade sig också bara ett par dagar innan fl.

• Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-21 22:21:30 följande:
    Ska man fortsätta med folsyra-tabletterna när man ammar oxå? Tycker att de är jobbiga att svälja...men är det bra för barnet så får man väl fortsätta..
    Men äter du inte multivitamintabletter, i dem ingår ju folsyra? Nej, det behövs inte när du ammar.
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-21 22:38:17 följande:
    Nej jag äter folsyra och sen B vitaminer...
    Då är mitt tips att byta till en multivitamintablett så får du i dig båda plus lite järn och annat smått och gott i en och samma tablett.

Här är en liten rackare som riktigt lever rövare i magen just nu Baby. Träffade en liten tjej på 13 dagar ikväll. Kändes helt ofattbart att vi snart har en egen liten goding Tungan ute 
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-22 06:40:19 följande:
    Igår kväll trodde jag nästan att vattnet gick...satt på toa och gjorde nr 2 och när jag tryckte på kom det två omgångar med rätt mycket vätska som typ sa splash i toaletten. Men blev så extremt osäker och hade ingen lust att åka in heller, så jag avvaktade. Natten har varit lugn och jag har inte direkt känt något.

Nu på morgonen spänner magen och det moler och svider i den längst ner och magen är rätt hård. Men om det var vatten som kom borde det väl fortsätta komma ut?!
    Känns som att värkarna är på g, eller så försvinner den känslan snart...återstår att se!
    Jag har läst att efter vattnet gått så kan det vara så att huvudet täpper till så att det i princip inte kommer ut något vatten. Låter ju onekligen som om det var vattnet som gått. Håller tummarna!
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-22 08:36:08 följande:

Ah okej...men då borde man få värkar rätt snart om det skulle vara så eller?
    Kan ju ta tid. Vore nog bra om du blev kollad!
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-22 09:02:36 följande:
    Var hos BM igår och hon bokade in mig nästa gång om 2 veckor. Jag trodde att man skulle gå dit varje vecka nu på slutet?
    Hon trodde iaf INTE att jag skulle ha fött tills dess (4 juni) har bf 17 juni. Kände lite fan oxå hur vet du det? :P.

Håller på å läser för fullt om förlossningen lite småläskigt. :P. "Att föda" av Gudrun Abascal (stavning?) och senare ska jag läsa "Att möta förlossningssmärtan" av samma författare.
    Kanske ger en lite mer information och kunskap inför det stora som väntar :).
    Har en kompis som gnäller lite om att man inte ska läsa på så mycket osv men jag vill ju vara förberedd
    och veta hur det går till och vad jag kan välja på när det gäller olika saker.

Tex förlossningsställningar jag har alltid trott att jag skulle vilja ligga ner på rygg under krystvärkarna men igår läste jag om alla fördelar med att vara mer upprätt och det var ju inte lite.
    Bla att många kvinnor mår mindre illa å spyr i mindre utsträckning om när de inte ligger på rygg. Och kan andas bättre bara det...

Har ni tänkt ut vilken förlossningsställning ni vill köra på? (Ni som föder vaginalt såklart ;)). Man kanske får pröva sig fram svårt att bestämma om det är första barnet första förlossningen känner jag iaf...
    Men den 4:e är du ju precis fullgången så förhoppningsvis är bebisen kvar då även om jga förstår om du väntar. Kom på förut att vi alla vill ha ut våra bebisar nu men det bästa för de flesta av dem är ju faktiskt att få ligga kvar tiden ut även om vi är otåliga...

Jag vill absolut vara så upprätt som möjligt under förlossningen. Vill inte hamna på rygg då det inte gagnar förloppet om det inte är så att bebisen behöver övervakas. 
  • Havsjungfrun

Tessi: Grattis till er lille kille Baby!

NinnaBus: Åh, vad spännande! Lycka till!

Idag har jag varit hos bm. Allt såg jättebra ut. Bebisen är fortfarande rörlig och det kommer den nog vara tills det blir dax. Fick en lyck till-kram när jag gick för nästa gång är inte förren på BF och då hoppas både hon och jag att det ska vara klart.

Ang. sen avnavling så är det rutin här på NÄL också numera så det behövde jag inte skriva som ett önskemål.

Laddar inför kvällen då dottern ska ha avslutning med sin förskoleavdelning i skogen. Går tydligen magsjuka där nu. Pratade med en kompis i morse vars son spydde på sin dagisavd. igår morse och hon var sur över att brodern inte fick vara på dagis idag. Kan tillägga att hon är distriktssk... Då dottern bara har en dag kvar den här veckan har maken och jag bestämt att hon ska vara hemma då för att undvika att få hem en magsjuka, verkligen inget man drömmer om just nu.     

Svar på tråden Juni-barn