Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

stjärnfrukt skrev 2012-05-24 10:09:46 följande:
    Själv går jag in i v.38 idag (36+6) och jag tycker att nu är det inte långt kvar alls! Jag njuter av magen, som jag vant mig vid, känner att jag njuter av att vara gravid trots illamående & huvudvärk (Någon mer som fortfarande mår sjukt illa och spyr ibland fortfarande?!??!)
    Mår illa och äter fortfarande Lergigan Comp men spyr bara väldigt sällan.
  • Havsjungfrun
    Memso skrev 2012-05-24 11:13:55 följande:
    Ni som har bebisar som är fixerade, känns det? Har ett annorlunda och konstant tryck neråt som jag inte haft tidigare.. Tycker nog att det även att kissblåsan ligger under ständigt tryck! Kan det vara fixering tro eller vad?
    Så är det nog för oss som är omföderskor och har bebisar som troligtvis inte kommer att fixera sig förren det är dax att komma ut också. Det klämmer på som bara den på urinblåsan och ilar till av trycket. Är man förstföderska kanske det är symtom på fixering...
  • Havsjungfrun
    zenoble skrev 2012-05-24 15:27:02 följande:
    Var öppen 5 nu när vi kom in då jag tycker det avtagit lite.. Fick order att gå promenader här på sjukhuset, kul! Detta hade jag inte väntat mig som omföderska. Tänk så fel man kan ha :)
    Lycka till!!!
  • Havsjungfrun

10 dagar kvar till BF...

Zenoble: Stort grattis till er kille Baby!
    Nu kommer det säkert att komma ett par bebisar/dygn fär nu är vi ju sååå nära! 

Ringde VC nu på morgonen då jag tagit ut det sista på mitt Levaxinrecept. Då kollade hon mina provsvar och då visade det sig att mina ämnesomsättningsprover legat för lågt när jag tog proverna för två veckor sedan och att läkaren ordinerat nya prover i måndags. Synd bara att ingen informerat mig om det... Idag går proverna iväg kl. 11.30 och då ska jag hämta sonen i skolan och hinner/orkar inte flänga fram och tillbaka så jag får ta proverna på måndag.

• Havsjungfrun
    FiaA87 skrev 2012-05-25 10:28:34 följande:
    Nu har världens finaste lilla kille kommit till världen, efter 27 timmars Kämpande och två timmars sömn sen i onsdags! Men Guud vad lykliga Vi är! 3930 vägde han och är 51 cm lång:) det var det värsta och det bästa jag någonsin varit med om:) vattnet och Slemproppen gick på samma gång och 20 min efter det satte verkarna igång.. Lycka till nu alla ni som fortfarande väntar på era guld klimpar:)
    Grattis till er kille Baby!
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-05-25 10:41:07 följande:
    Är lite nyfiken på hur det känns när vattnet går? Mitt vatten har ju gått vid en värk inne på förlossningen vid bägge av mina tidigare förlossningar. Startat med värkar bägge gångerna & hade tyckt det vart häftigt om denna förlossning hade startat med vattenavgång så man får uppleva bägge sätten Skrattande
    Har hört att det knäpper till stämmer det? Hur mådde ni innan vattnet gick? Några som helst förvarningar el sa det bara splasch hahaha

Med första barnet gick vattnet när jag reste mig från toaletten och det var absolut inget knäppande. Mådde som vanligt men var trött och vilade hela kvällen i soffan efter arbetsdagen.

Sweet life skrev 2012-05-25 11:24:46 följande:
    Haha det här med sex är ett kapitel för sig. Vi har båda vääääldigt stor lust, men det är inte så kul just nu! Allt sex är likadant för det är bara en ställning som funkar.. Enformigt är bara förnamnet. Men, det blir väl bättre sen när krabaten är ute och man har läkt ordentligt..

Sambon skojade idag och sa att renovering av vardagsrum får bli hans sommarprojekt, för det blir ju ändå inget sex i sommare..
    Man får vara lite uppfinningsrik.  Förspelet kan ju varieras. Ett tips är att sängkanten är bra för då kommer maken åt bra Flört
  • Havsjungfrun
    nenne87 skrev 2012-05-26 08:17:44 följande:
    Värkarna har satt i gång. Dock oregelbundna. Men en fråga till er som haft vattenavgång innan. Kan det komma blod oxå? Å ljusrosa vätska? Ska i vilket Fall försöka hålla ut tills kl 12
    Lycka till!!!
  • Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2012-05-26 15:57:26 följande:
    Får jag fråga en nyfiken fråga? Och de är hur mycket har ni alla ökat i vikt? Själv har vägde jag mig i onsdags och har ökat från 64 kilo till 99 kilo så "underbara" 35 kilo extra på kroppen :/ kan lova de känns i lederna nu när de är så varmt
    7,5 kg. och det är jag väldigt nöjd med med tanke på att jag vägde ganska så mycket mer när jag blev gravid den här gången än med de andra barnen. Med de andra gick jag upp ca. 14-15 kg.
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-05-26 16:28:48 följande:
    En sak till! Ni som fött barn, tidigare eller nu, man läser mycket att kroppen liksom rensar sig själv innan en förlossning och att det är vanligt att man är dålig i magen innan det startat. Har ni några erfarenheter utav det? Har varit jättedålig i magen hela dagen och kan ju inte låta bli att börja hoppas. Jag som inte skulle leta tecken och bli besviken...
    Japp, när värkarna har börjat lite smått har jag sprungit som en galning på toa.
  • Havsjungfrun

Elskling123: Grattis till er tjej Baby! Hoppas att allt gått bra!

Stjärnfrukt: Gud vad arg jag blir när jag läser om din dag Skrikandes, vilka skitstövlar!!! Vad sa din sambo måste jag fråga? Hoppas verkligen att du kan glömma dessa idioters kommentarer och känna dig vacker för dig och din bebis skull {#emotions_dlg.flower}. Kram 

Svar på tråden Juni-barn