Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Glömde: Vecka 40 idag, snart Baby!!!

• Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-05-29 08:47:14 följande:
    Vecka 38, 37+0 idag! Färdigbakad!!! Och nu får han mer än gärna komma! Eller nej, han får vänta en vecka till för babyskyddet kommer med posten senast på måndag!

Jag börjar bli så jävla trött på det här nu... Lös i magen varje morgon, molvärk och sammandragningar varje kväll/natt men dagarna är hur lugna som helst! Fingrar och händer domnar bort på natten och gör så ont att jag bara vill gråta. Fötterna krampar och fotsulorna värker för varje steg jag tar...
    Jag har också grymt värk i ena foten, tror att det är någon typ av sendrag men vet inte vad jag ska göra åt det...
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-29 09:35:44 följande:
    Havsjungrfun - Jiey! Spännande!  

Jag får sendrag flera gånger varje natt i vaden och när det släpper så kommer det fram på smalbenet istället. Skit säger jag för jag vågar knappt röra mig när jag sover, men jag är dålig på att dricka på dagarna också och vätskebrist kan ofta framkalla sendrag. 

Jag har kommit på att på midsommardagen har jag gått över 14 dagar och om bebis inte kommit då kommer jag låsa in mig för jag orkar då säkerligen inte höra en enda kommentar om att bebisen inte har kommit. Jag bor i Dalarna och midsommar är ju heligt här i krokarna så A L L A som jag någonsin känt är alltid här i området och "kikar förbi", men inte iår om bebisen inte kommit  
    Det konstiga är att jag inte får direkt kramp med det känns ändå som om jag haft kramp under halva foten. Gör till och från jätteont när jag går. Får testa att dricka mera. Bananer är väl också bra då det innehåller mycket magnesium.

Håller tummarna för att du är "kläckt" då!!! Själv ska jag på bröllop till min kusin på midsommarafton så jag hoppas verkligen inte att jag kommer att gå över en massa. Vill ju helst inte missa det. 
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-29 11:27:57 följande:
    Diarré , undra om det är ett tecken? Jag som annars ALLTID är hård i magen speciellt under graviditet när jag äter järntabletter. Vill minnas att jag fick tömma tarmen flera ggr innan det satte i gång med dottern...
    På mig har det varit det båda gångerna men det har satt igång först efter att jag kommit in på förlossningen med värkar.
    Tess1979 skrev 2012-05-29 11:33:45 följande:
    Samma här. Diarré idag... och är alltid annars hård i magen. Hoppas att det inte är ett tecken på att det är på g! Jag har bf den 13 juni och barnvakten (farmor) kommer hit först nästa måndag, så bebis får se till att stanna inne ett tag till!
    Då får den försöka stanna kvar lite till!
  • Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-29 11:56:30 följande:
    Drömde nåt kul i natt förresten. Först kom en bit av slemproppen.. Sen när jag skulle torka mig såg jag att det hängde nåt mellan benen.. Tog då tag i det och drog och ut kom resten av slemproppen som såg ut som en handgranat.. Stor som en mango. Haha! Berätta för sambon som satt och vänta på sin bror med uppdukat frukostbord framför tv:n att slemproppen gått och att det var på gång.. Men han sa att hans bror var lite sen så han hade inte tid att följa med till förlossningen just nu i dag.. För hans bror skulle komma och han var tvungen att vänta på honom... Haha..
    Dessa konstiga drömmar Drömmer. Har själv drömt två gånger att min make har missat hela förlossningen. Inget som jag är orolig för i verkligheten så man kan ju undra hur hjärnan får ihop det. Hoppas att de båda har tid när det väl gäller!!!
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-05-29 12:02:19 följande:
    Elvis mamma - Här är det så att alla kallt räknar med att komma hem till oss och det vet jag inte om jag klarar av. Jag brukar gilla att fixa och grejja före midsommar men iår orkar jag nog inte om inte bebis kommer typ nu!
    Men det måste väl folk inse att om du är höggravid eller precis har fått barn så är inte det aktuellt. Om de inte inser det själva så får ni säja ifrån redan nu hur ni tänkt er årets midsommarfirande!
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-05-29 16:02:35 följande:
    Precis tryckt i mig 500 gram jordgubbar, lyckades hitta svensks idag äntligen å köpte för att ha mumsa på efter middagen men jag var alldeles för glupsk å glufsade i mig allt själv
    Mmm, här blev det inköp av vattenmelon som lite omväxling Glad

Blev så irriterad när jag för en stund sedan var på Apoteket som ligger 2,5 mil hemifrån för att hämta Lergigan Comp och recepten inte kommit in. Hade kollat med vårdcentralen att min dr. verkligen skulle fixa det idag och det skulle han för han skulle vara ledig imorgon. Ringde redan i fredags men då de ville invänta ett provsvar till ett annat recept fick jag tåla mig till idag. Så nu kommer jag att spy och må illa imorgon igen och sedan behöva åka extra en gång till för att förhoppningsvis få mina mediciner Kräks 
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-29 17:50:44 följande:
    Detta stod i min libero-app:
    Forskning visar att våra gener avgör hur länge vi stannar i livmodern. Barnet har ärvt sina gener från dig och från pappan. Det finns inte mycket du kan göra åt saken, förutom att vänta.
    Men då borde väl alla i en syskonskara födas förtidigt... Min förste kom 35+4, andra på BF och nu är jag 39+0 så det stämmer ju i så fall inte. Oavsett är det som sagt bara att vänta...
  • Havsjungfrun
    snuppis skrev 2012-05-29 18:00:14 följande:
    Imorgon ska jag in på UL och kika på hur bebis ligger. Säte trodde bm. vi får se då inte alls sugen på vändningsförsök då en del sagt att de gör ont! är i v 37 
    Lycka till!!! Inte helt bekvämt men mitt gick ju så smidigt och lätt och bebisen ligger kvar åt rätt håll ännu. Lyckas det så är det ju bättre än att behäva göra ett kejsarsnitt i onödan eller föda i säte tycker jag i alla fall men var jättenervös innan.
  • Havsjungfrun
    Janniiique skrev 2012-05-29 22:54:58 följande:
    Den 27 Maj kom Thelma till oss i raketfart, 3505 g och 48 cm lång.
    Grattis till er tjej Baby!
Svar på tråden Juni-barn