Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-27 11:40:10 följande:
    När vi ända har ämnet tarmtömning uppe på tal...måste man vara lös i magen eller räknas det som tömning även om det är normalt i konsistensen men kommer mycket och ofta?!
    På mig har det varit löst och först när värkarna har börjat så smått.
  • Havsjungfrun
    Ensortsmamma skrev 2012-05-27 21:02:11 följande:
    Detta händer bara inte! Sambon ligger i över 40 graders feber och troligtvis halsfluss, och jag ligger i soffan men vad jag hoppas vid Gud bara är jävligt starka förvärkar! Jag vill bara gråta just nu, snälla bebis STANNA! Om inte annat så är det lagom att jag blir sjuk lagom tills du ska ut den 14 :(
    Åk till doktorn båda två imprgon så att ni kan kolla er och få behandling direkt, man brukar bli frisk fort när man väl blir behandlad för halsfluss. Ni ska allt hinna bli friska tills 14:e! Lycka till!
  • Havsjungfrun

Bara en vecka kvar till BF!!! Idag och på onsdag murar dock maken och vår snickare på vårt garage så maken har "beställt" förlossning till onsdag kväll Flört

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-28 13:00:56 följande:
    Tror inte på att om man vilar nu skulle man orka mer sen.. Jag blir i alla fall slöare ju mer jag vilar.. Bättre att hålla tempot uppe i den mån man klarar av..
    Nej, fast det är lättare om man är utvilad till förlossningen eftersom den i sig tar så mycket energi.
    Ensortsmamma skrev 2012-05-28 13:02:21 följande:
    Jaha, då var vi båda hemkomma ifrån vårdcentralen jag hade inte vad de kunde se nu iaf något påbörjad till halsfluss , men sambon däremot hade så höga värden att de ville lägga in honom :s men han valde att försöka ta tabletterna hemma och hoppas att de blir bättre. Men nu när man tänker efter så hade de kanske vart bäst för mig och bebis om han blivit inlagd, mindre risk att vi blir smittade. Åh jag vill verkligen inte få det. Så nu är han sjukskriven minst en vecka. Och läkarn sa till honom att vi får hoppas att bebis stannar längre ( hon visste inte att vi ska bli igångsatta) för de kommer bli jobbigt för dig med en förlossning. Phua.. Jag behöver verkligen min sambo, klarar inte de utan honom!
    Oj, är han så dålig! Bra att han blivit medicinerad i alla fall så får du hålla koll på ev. symptom på dig och i så fall söka igen. Var noga med att ha olika glas, inga pussar o.s.v. så håller vi tummarna för att du klarar dig!

• Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-28 14:46:02 följande:
    Har fått en väldigt märklig känsla i kroppen nu om att det faktiskt är på g på riktigt nu! Fick springa till toaletten och göra nr 2 och sen dess har molvärken kommit och ökat kraftigt och det känns annorlunda. Känns annorlunda i magen och i ryggen känns det mer spänt och ihållande eller hur jag ska uttrycka mig. Ja, allt känns lite kraftigare och stabilare typ. Håller tummarna nu att kroppen inte luras!!
    Håller tummarna! Lycka till!
  • Havsjungfrun

Danica: Är det inte med i högkostnadsskyddet? Det är inte Lergigan Comp heller vilket gör att om man som jag måste äta dem en hel graviditet så går det några tusenlappar. Undrar om det hade varit samma om det var män som var gravidilamående...

• Havsjungfrun
    LillSnurr82 skrev 2012-05-28 17:07:24 följande:
    Jo klart förlossningen tar energi. Men tror ändå inte att det hjälper att ligga på soffan typ tre veckor innan förlossningen och då vara mer utvilad än om man lever så normalt som man klarar av fram till förlossningen. Så jag menar..
    Det håller jag helt med om.
    Dancia skrev 2012-05-28 18:41:12 följande:

Jo det är med i högkostnadsskyddet, men min lista låg på 0 idag så jag har ju ända upp till 2400 kr som ska betalas innan det gäller. Blev nästan en tusenlapp idag och blir väl detsamma nästa vecka. Ja Usch ja, jag har också lagt en hel del pengar på de där lergigan tabletterna genom hela graviditeten, och en massa panodil och tabletter mot magkatarr, penicillin ja...listan kan bli lång :P. Men det är ju tur att detta går på högkostnadsskyddet iaf.
    Det kostar att ligga på topp...
  • Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2012-05-28 21:13:46 följande:
    Här hemma känns det i magen PRECIS som det gjorde den dagen förlossningen startade förra gången! 
    Så nu är det spännande o se hur det utvecklas...haft en lite underlig känsla idag så jag har packat allt det viktiga i bb-väskan, lagt plastskyddslakan i sängen och så :)
    Jag blir inte alls besviken om det inte  händer någon nu ikväll/morgon för det är sååå mysigt att känna igen dessa känslor...innan det gör för ont Flört 
    Håller tummarna! Lycka till!!!
  • Havsjungfrun

Vår bebis har varit ovanligt lugn i magen idag. Den rör sig absolut men inga sådana där toksprång. (Nu protesterar den för det genom att försöka trycka ut rumpan genom min navel). Funderar på om den gör sig startberedd...

• Havsjungfrun

Åh, har sovit så dåligt inatt. När det var dags att somna började dottern att hosta och trots hostmedicin och kuddar så har hon hostat en hel del i natt så nu får hon vara hemma från dagis idag. Har dessutom vaknat hur många gånger som helst av en man som också hade svårt att sova och att jag själv kände efter om bebisen rörde sig eller inte, den var lugnare igår.
    Igår murades det på grunden till vårt garage så det var full rulle hela dagen även om maken sa att jag inte alls behövde passa upp med mat och fika men jag vill ju också kunna hjälpa till... Idag ska jag dock ta det lugnt förutom att jag ska iväg och hämta ut nya Lergigan Comp (sista burken hoppas jag innerligt!!!) framåt eftermiddagen. Kunde bara ta en tablett igår kväll då jag väntar på nytt recept och det resulterade i att jag spydde imorse, I hate it!

Svar på tråden Juni-barn