Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun
    Tullamulla skrev 2012-05-22 18:00:03 följande:
    Hej på er alla! Här är en flitig läsare som nästan aldrig hinner skiva själv dock...Stort grattis till alla er lyckliga som redan fått era guldklimpar! Och lycka till alla som är på G. Jag var hos BM idag, v 35+3 och var i stort sätt säker på att mini fixerat sig nu och att det började närma sig. Har massor av förvärkar o tryck nedåt och dottern kom ju 36+4 och son som är äldst kom 37+6. Blev inte riktigt det beskedet, bebis har vänt på sig och ligger nu i säte. Hon kollade med UL. Så nu blir det vändningsförsök på tors nästa v. Har för mig att ni är några här som varit med om samma sak? Hur stor chans är det att den vänder tillbaka självmant? Och att försöket lyckas? Har bara tagit för givet att det ska bli som med de andra två så snitt har jag inte funderat på hur det skulle vara....men det får det bli om den inte kommer på rätt köl igen. Nu håller jag tummarna för att inget drar igång innan dess, då vet jag inte hur dem gör.? Glädjande var iaf att mitt HB var högre än vid inskrivningen, detta utan järmtabletter Önskar er alla en skön kväll o tack för att jag vara med på ett hörn i tråden, ni förgyller mina dagar
    Var och vände på vår bebis för 2,5 vecka sedan. Hälften av försöken lyckas sa läkaren. För vår del gick det otroligt smidigt, på mindre än en minut var h*n på plats och har varit snäll och legat kvar så också. Bebisen borde inse att den har mycket bättre pltas så som den ligger nu sa läkaren. Har du haft två lättare förlossningar är chansen god att du kan föda vaginalt i alla fall med då kommer de i så fall att mäta ditt bäcken o.s.v. för att se om det är rimligt. Lycka till!
  • Havsjungfrun
    Baby1112 skrev 2012-05-22 20:32:03 följande:
    Grattis Tessi!!!

Välkommen Tullamulla!!!

Var och röntgade bäcken idag. Är 5 mm för tight i ingången för att föda i säte. Det positiva var dock att bebis nu vänt sig ner med huvudet igen. Men är ytterst rörlig, så den skulle mycket väl kunna snurra igen.
    Ska på extra koll nästa vecka för att se om den ligger kvar, annars blir det nytt vändnings försök. Misslyckas det då blir det snitt... :(
    Hoppas mini stannar med huvudet ner nu!!!
    Åh, hoppas verkligen att den stannar kvar så då. Du får dra ett bälte runt magen eller så Flört
  • Havsjungfrun
    Tullamulla skrev 2012-05-23 09:48:53 följande:

Tack för att du delar med dig! Känns ganska likt mig, jag har oxå moderkakan i framvägg o har inte känt så mycket kraftiga sparkar pga det. Förrän nu när den har fötterna neråt... Då kan de göra vändningsförsök fast moderkakan ligger fram, var osäker på det då infon är olika om detta. Hoppas allt går bra för dig och att du slipper snittas! Jag kommer dock välj det om den inte vänder sig på första försöket. Det blir en ny erfarenhet i så fall
    De kollar med UL hur både bebis och moderkaka ligger innan de bestämmer om de ska genomföra vändningsförsöket eller inte. Har också min moderkaka i framvägg så jag var också väldigt oroligt hurvida det skulle gå eller inte. Min låg i alla fall högst upp på höger sida av livmodern så det var inga problem. Skulle moderkakan mot all förmodan (min mycket erfarnan bm har aldrig varit med om det) skadas snittar de akut. De kör CTG-kurva både före och efter försöket för att försäkra sig om att bebisen mår bra. Man får en injektion med Bricanly innan vändningsfösöket så att livmodern slappnar av och inte "strävar emot". Har man fött barn tidigare är det större chans att vändningsförsöket lyckas då "lägenheten är större" som min dr. uttryckte det.

Min dotter spelar "Bjällerklang" en våning upp Solig 

Var sååå skönt att ha på vår  bordsfläkt i sovrummet hela natten, svalkar lite extra i alla fall. Idag har jag bakat bullar på förmiddagen. Hoppas att några finns kvar när Lill-Skrutt kommer ut... Har hela familjen hemma på onsdagar och det är mysigt.
  • Havsjungfrun
    Tullamulla skrev 2012-05-23 16:30:01 följande:
    Havsjungfrun: Tack för ditt svar, känns lite lugnare nu med några postiva erfarenheter av detta. Knepigt att alla vi tre har moderkakan i framvägg, undrar om det spelar roll? Har aldrig haft det förut och inte heller någon bebis i säte? Säkert en slump. Min BM säger att vår bebis är ganska liten ( precis som syskonen) så det har gott om plats att vända sig ännu...Känns konstigt då jag tycker det verkar trångt i magen Hon går bara på mitt SF-mått i sin bedömning. Ja, ja det ska bli spännande att se vad som händer, Baby 112: verkar ju lova de för din del, håller tummarna. och ni kämpar med/mot FK. Lycka till o stå på er!
    Borde inte spela någon roll hur moderkakan ligger, men ett sammanträffande är det ju...
  • Havsjungfrun
    Bumman79 skrev 2012-05-23 20:31:20 följande:
    En fråga: imorse när jag vaknade å var kissnödig typ varannan timme så kändes det som att magen var hård å öm är det sammandragningar man har då? :P. Å blåsan gör ont...trots att man kissat ofta hela natten...

När jag gick på stan igår en kort bit fick jag som mensvärk långt ner i magen och det kändes som att det låste sig lite när jag gick så jag fick gå i snigelfart...och sätta mig och vila ofta. Är det oxå SD när det händer? Känns som att jag är den enda som inte har koll på det där med SD...
    Sammandragning=magen blir hård, utan smärta
    Förvärk=magen blir hård med smärta, ofta som mensvärk

Lite knepigt att blåsan gör ont dock, du har inte åkt på en urinvägsinflektion?
    LillaGrynet skrev 2012-05-23 20:11:21 följande:
    Ni som fått barn innan på naturligt sätt.. Har era bebisar varit väldigt aktiva dagarna innan det kör igång!? Jag blev ju igångsatt med sonen.. Men igår sen proppen börja lossa har det varit full fart i magen och den är jätte hård nästan hela tiden...
    Kommer inte heller ihåg riktigt men skulle snarare tro att de "vilat sig i form"...

• Havsjungfrun

Gammelmamma: Stort lycka till idag! Hoppas att du snart har bebisen i din famn {#emotions_dlg.flower}. Kram

• Havsjungfrun

Gammelmamma: Stort lycka till idag! Hoppas att du snart har bebisen i din famn {#emotions_dlg.flower}. Kram

• Havsjungfrun
    Lina007 skrev 2012-05-24 07:26:02 följande:
    Kl 05.59 fick vi äntligen välkomna lilla lillasyster till världen med 2720 gram och 48 cm.

Min förkylning och rethosta gjorde att det drog ut lite på tiden och jag var sååå trött. Men ut kom hon - till slut!
    Stort grattis till er lilla tjej Baby!

Håller tummarna för er som är på g!!!

Vill också ha bebisen nu, v. 38+2, men har förlikat mig med att jag inte kan påverka det och att den kommer när den kommer! Med sonen som föddes en månad förtidigt ville man ju bara att han skulle stanna kvar ett par veckor till... Färdknäppen hjälper i alla fall inte, har testat två gånger de senaste dagarna och inget har hänt. Det gäller dock att passa på så länge det går Flört 
  • Havsjungfrun
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-05-24 08:42:02 följande:
    En bekant till mig sa nyss att magen inte blir hård vid riktiga värkar? Stämmer verkligen det? Det trodde jag var en förutsättning....?!
    Hm, kommer inte riktigt ihåg. Det var inte fokus just då...
Svar på tråden Juni-barn