Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Tre Flickor skrev 2012-05-29 23:25:25 följande:
    Hallå tjejer!

Tänkte bara meddela att jag blev mamma till min tredje dotter på pingstafton i vecka 39+2. Förlossningsberättelse kommer i andra tråden så snart jag landat och fått lite tid över här hemma. Jag har tyvärr inte hunnit läsa ikapp i tråden ännu men det kommer snart hoppas jag Glad   
    Grattis till er tjej Baby! Gick allt bra?
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 10:16:00 följande:

Önskar varje gång jag går på toan att slemproppen ska ha gått så det känns som att det händer nåt men icke sa nicke.. Nån som vet ifall man kan ha börjat öppna sig fastän slemproppen inte gått? Surt med alla dessa förvärkar om dem inte gör nån nytta Rynkar på näsan    

Väntar barn nr. 3 h jag har aldrig märkt av att slemproppen gått överhuvudtaget, det trots att första förlossningen började med vattenavgång. Förvärkarna gör ju nytta då de "tränar" livmodern inför förlossningen.

Pratade med vårdcentralen om mitt uteblivna recept. Det visade sig att han skrivit ut det kl. 18.30 igår kväll samt missat att skriva ut Lergigan Comp {#emotions_dlg.djavulsk}. Idag är han ledig men hon skulle kolla med någon annan läkare om de kunde skriva ut det istället men varnade för att de kanske tyckte att min vanliga läkare skulle bedömma om jag behövde det imorgon... Då kom mina tårar kan jag säga! Har jag behövt dem hela graviditeten hittills så lär jag behöva dem de allra sista dagarna också. Är dock överraskad av att jag inte spytt idag eller mått särskilt illa heller utan tabletterna men vågar ju inte lita på att det sk hålla i sig. Kan det vara kroppen som förbereder sig på att föda barn istället Tungan ute?
  • Havsjungfrun
    emma78 skrev 2012-05-30 12:11:03 följande:

Grattis till ännu fler "majbebisar"!!!

Igår fick jag en "sättaigångförlossningmassage"!!Har inte sovit mycket i natt......shit vad ont det har gjort i rygg,ljumskar och blygben!!!Kan inte komma ihåg att jag hade så här mycket förvärkar med de andra två!
    Pratade lite med min bm om det där.Kan bara komma ihåg att mina förlossningsvärkar har varit väldigt koncentrerade i ryggen,men tycker nu att mina FÖRVÄRKAR är koncentrerade i ryggen.....NÄR är det då dax att ringa in??Gör ju inte saken lättare att jag "måste" komma in 4 timmar innan bebisen ska ut,för jag måste ha penicillin under min förlossning pga GBS......Svaret jag fick var iaf att när jag har 2 värkar på 10 min är det dax för mig att åka!

Så nu sitter man här och "klockar".Känns som att man är bajsnödig hela tiden.....Få se om det blir nått!    

Oj, spännande! Finns det sådan... Lycka till!
  • Havsjungfrun
    mycketsaft skrev 2012-05-30 12:27:47 följande:
    Grattis till alla bäbisar Skrattande Har problem med föräldrapenningen.. Min arbetsgivare har fortfarande inte skickat in löneuppgifterna till FK och jag har bf 6/6.. Ringer varje dag men han svarar aldrig, fick nu veta att han är på tjänsteresa till på fredag.. suck.. Han har haft blanketterna sedan första vardagen efter påsk.
    Måste arbetsgivaren fylla i intyget och skicka in det om man redan finns med i Fk:s rullor? Jag har inte lämnat det till min chef eftersom jag anser att de uppgifterna redan finns men det kanske är helt galet...Vi är ju ganska så många här som redan har barn och/eller som har varit sjukskrivna under graviditeten... Hur tänker ni?

• Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-05-30 18:01:33 följande:

Jag fick hem dem blanketterna från fk idag, förstår inte heller meningen med att behöva krångla med dem när man redan är inne i systemet.. Har ju både vabbat, vart sjukskriven & gått på gravidpenning bara under detta året så varför skicka in uppgifter dem redan har?
    Funderar på att ringa dem imorn & fråga så man vet säkert, har inte tänkt att ta ut nån föräldrapenning förrän juli månad för jag ska ha semester i juni. annars känns det lite tajt att få hem dem blanketterna nu när jag bara har 2 veckor kvar på min graviditet & bara grav penning fram till tisdag.
    Tess1979 skrev 2012-05-30 20:33:02 följande:
    Jag blev gravid igen innan mitt första barn hunnit bli 1 år och 9 mån, vilket skulle innebära att jag skulle få samma sgi som jag hade med första barnet och slippa greja med massa papper på nytt. Ändå kom det papper på posten där jag skulle fylla i lön etc. Så jag fick ringa till fs-kassan och fråga varför dom skickat dom pappren till mig. Hon berättade att jag har lägst samma sgi som jag hade tidigare, men om man har fått löneförhöjning eller så sen senast så kan man ju ha rätt till ännu högre sgi denna gång. Jag sa att jag hade samma lön och slapp då skicka in pappren, hon gjorde en anteckning om det på sin dator.
    Lite irriterande, varför kunde dom inte skriva det på pappren då att man endast behövde fylla i om man fått högre lön...
    Bäst att jag ringer då i fall att, ska ju söka redan på maj...

• Havsjungfrun
    Havsjungfrun skrev 2012-05-30 20:45:44 följande:
    Bäst att jag ringer då i fall att, ska ju söka redan på maj...

Envisa Fk-tant! Trots att hon konstaterade att alla uppgifter fanns i deras register är jag ändå tvungen att skicka in intyget. Och knäppa mig som inte tagit tag i det förren nu...
  • Havsjungfrun

Lycka till Jennie och Cataleya!

PojkarnasMamma85: Himmel vad mycket känningar du har utan att det händer något. Hoppas att det snart är på G på riktigt!

Var sååå himla inställd på att förlossningen skulle sätta igång inatt av någon anledning att jag kände mig helt snopen när jag vaknade i morse utan att det hänt något. Har varit sjuk trött idag och sovit middag 2!!! gånger. Har som ordentlig träningsvärk högst upp i livmodern, vaknade t.o.m. av att det gjorde ont, skumt.   

• Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-05-31 19:54:51 följande:
    Hej alla! Nu blir jag lite orolig då jag har ganska Mycket sammandragningar o är bara i v 35+5. Min man jobbar natt och jag är ensam med dottern. Vad händer om förlossning startar , är det ngn fara för barnet? Nej minst en vecka till vill jag ska gå, detta gillas inte !
    Vår son fföddes v. 35+4 och han mådde bra. Lite gul bara men det gock över när han fick "sola sig" i den helgråa decemberhimlen från BB-fönstret. Fick extra mat eftersom han var prematur och var lite frusen första dygnet. Hoppas dock på att din bebis vill stanna några veckor till!
    Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
    Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
    Synd att det inte lyckades men det är klart att han de kilat ner rumpan i bäckenet så är det svårare att få loss dom. Hoppas att ditt snitt går bra och att det känns ok!

• Havsjungfrun
    Nangijala skrev 2012-06-01 09:31:04 följande:
    Jag googlade det och hittade på flera sidor att man egentligen måste äta ca 7 ananaser under 1 timme för att få någon effekt!! Så det är galna mängder man ska få i sig..
    Aj, då måste hela tungan spricka och magen rasa...
  • Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-01 09:57:52 följande:

Ja det är först rörligt, ruckbart och slutligen fixerat OM det fixerar sig. Vet inte om det kan gå från ruckbart till rörligt... Låter lite skumt!
    Låter konstigt om den kan "backa"...
Svar på tråden Juni-barn