fyrklöver81 skrev 2012-05-31 19:54:51 följande:
Hej alla! Nu blir jag lite orolig då jag har ganska Mycket sammandragningar o är bara i v 35+5. Min man jobbar natt och jag är ensam med dottern. Vad händer om förlossning startar , är det ngn fara för barnet? Nej minst en vecka till vill jag ska gå, detta gillas inte !
Vår son fföddes v. 35+4 och han mådde bra. Lite gul bara men det gock över när han fick "sola sig" i den helgråa decemberhimlen från BB-fönstret. Fick extra mat eftersom han var prematur och var lite frusen första dygnet. Hoppas dock på att din bebis vill stanna några veckor till!
Tullamulla skrev 2012-05-31 15:55:02 följande:
Hej på er alla nyblivna och blivande mammor! Några dagar sen jag skrev nu så stort Grattis till nya små bebisar. Idag var vi på vändningsförsök, jag hade lite ställt in mig på att mini redan vänt sig rätt men icke.... Det var inte direkt någon trevlig upplevelse även om alla var väldigt gulliga på alla sätt. Koll med Ctg följdes av viktskattning med ultraljud. H*n vägde bara 2,2kg nu iv 36+4 men flöde och fostervattensmängd var bra så de tyckte att det var ok trots -25% mot förväntad Vikt. De andra barnen har oxå varit små o även jag o min man när vi föddes. Liten men envis hade bebis borrat ner rumpan rejält i bäckengången så trots ett rejält klämande o tryckande fick de inte ens upp rumpan...men jäklar vad ont det gjorde! Så nu blir det inte Varberg som planerat utan snitt på Östra 14 juni, känns skumt! Men nu vet vi iaf och maken kommer att få stanna, de ha bara enkelrum där för snittade. Alltid något men nu gäller det att ställa om mentalt och bebisen stannar i magen tills dess... Skulle jobbat min sista dag i morgon men struntar i det och är hemma och vilar istället. Känner mig rätt mör och öm.
Synd att det inte lyckades men det är klart att han de kilat ner rumpan i bäckenet så är det svårare att få loss dom. Hoppas att ditt snitt går bra och att det känns ok!