-
Ja, de är ju inte särskilt tillförlitliga...conda skrev 2012-06-08 20:01:23 följande:TUL i v. 38+0 så uppskattades bebis till 3800g, i v. 39+0 föddes vår Ivar och då vägde han 4630.Det låter ju bra!Lucian Caesar skrev 2012-06-08 19:46:16 följande:Uddabus jag läste på en app jag har att dem inte växer lika snabbt efter 40 veckor. Stod inga siffror men dem ökar inte lika fort i vikt som innan bf. 200 gr ökar dem väl i vikt varje vecka innan bf så då e det ju mindre efter bf.
-
Grattis till de nya bebisarna
!
Uddabus: Har också en sådan där trea som luras... Hoppas att vi snart får träffa dem!!!
Danica: Urk, stackars er! Hoppas verkligen att du klarar dig och att du kommer iväg till läkaren som planerat på måndag annars kanske du kan få en telefontid med honom/henne i alla fall så att du slipper vänta längre på bedömningen.
Håller tummarna för er som klockar värkar och är på g på riktigt!!! -
Elvis mamma: Grattis till er lilla tjej
! Vad många förlossningar som slutat med oplanerade snitt... Tur att ni mår bra i alla fall.
Catalaya & PojkarnasMamma85: Håller tummarna för er att ni snart har era bebisar i era famnar! -
JennieJ: Skönt att allt var bra med Theodor men bra att de kollar honom ordentligt. Verkar inte vara helt ovanligt att mellanväggen i hjärtat inte har slutit sig när de föds men gör det efter ett par dagar. Kram
-
Är tokig på frågande och då är jag "bara" på bf+5. Särskilt svärmor (är allergisk mot henne när jag inte mår bra) som kom hit i förrgår bara för att hon var "tvungen att känna på magen" och se hur jag såg ut. Blä... Men då har vissa faktiskt sms:at i 3,5 vecka redan och undrat om jag känner något. Det får de faktiskt reda på så småningom!!!Bumman79 skrev 2012-06-10 14:26:34 följande:Nu börjar det kännas långdraget tycker jag...många frågar om man har känningar osv å man svarar alltid på samma sätt nää det känns inte som att ngt är på G än...:P.
Det är lite som att man börjar tro att det aldrig ska komma någon bebis...ändå har jag ju en hel vecka kvar tills BF har ju inte gått över tiden ÄN.. :). Känns overkligt allting... -
Lillagrynet: Lycka till!!!
Ginny: Grattis till er tjej!
-
Känns nog troligt. Det är bara vi tredjegångsmammor som är fast härUddabus skrev 2012-06-10 21:47:20 följande:Vart tog cataleya vägen? Bb kanske?
-
Vet allt att det är flera kvar, men det känns som om många som hade bf efter oss redan har fött...
Kan inte sova, känner mig så stressad över att Lill-Skrutt inte kommer ut! Gick upp och gjorde ett försök att känna på livmodertappen istället. Kan den vara alldeles vid slidöppningen nu? Så har det inte varit tidigare, fick t.o.m. ta en spegel för att kolla efter. Känns lite skumt. Googlade på bilder men hittade inga. Ska till bm imorgon och jag hoppas att hon kan komma åt att göra en hinnsvepning då om det inte hänt något innan.
Tittade förresten på "Barnmorskan i East End" tidigare ikväll och när en bebis hade fötts och skrek så blev det ett himla liv på min bebis i magen. -
Mycket rörelse i magen här också!MissFörstånd skrev 2012-06-10 23:49:23 följande:Havsjungfrun - spännande, förstår att det blir svår att sova.
Här har bebisen party i magen så jag inte kan somna. Hårt party känns det som. -
Lycka till!!!Frökenfräken82 skrev 2012-06-11 00:07:23 följande:Aj! Nu har jag haft regelbundna värkar i en timme. Mellan 3 och 10 minuter emellan dem. Något helt annat än de förvärkar jag känt tidigare. Kan det vara ngt på g kanske?