Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

gammelmamma skrev 2012-06-14 18:14:59 följande:

Nu har jag hittat, minimundus heter företaget:)

Där har de Anita Maternity också...
    RocketQueen skrev 2012-06-14 18:07:58 följande:
    Pannkakor ska man akta sig för har ja märkt, iaf med såna händer som vi har. Jag lyckades slänga ut ett par på golvet när jag försökte sist... Fördelen är ju att mannen gärna diskar allting hela tiden, han vill inte riskera att jag tappar fler grejer Tungan ute
    Det var ju en fördel i alla fall Flört

• Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-14 18:05:26 följande:
    Tack för tips om bh, det är lite svårt att köpa nu innan för mina bröst har i princip inte förändrats alls under graviditeten men jag misstänker att det blir annorlunda när jag börjar amma. Men samtidigt vore det skönt att ha skaffat några redan från början. Sömlöst och mjukt låter bra. 
    Ett tips är att köpa en nu att ha från början, ex. sovtoppen som gammelmamman tipsade om och sedan se vad du behöver när mjölken kommit igång.
  • Havsjungfrun

Kl. 02.01 i fredags natt kom vår Lill-Skrutt ut tillslut! Blev en gosse på 4525 g och som var 50 cm lång. Blev en ganska så snabb och lite dramatisk förlossning. Efter extrem hemlängtan åkte vi hem idag.

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-18 02:30:01 följande:
    Skönt att höra men jag har ju gått över 18 dagar idag...

Så nu börjar jag bli lite skraj av alla som skriver om alla katastrofsnitt, hemska förlossningar o att bebis är såååååå stor osv efter dem dagarna
    Har du inte blivit igångsatt ännu? Tänkte på dig när jag låg på BB och hoppades att du också fått din bebis. Här får man numera välja när man är 42+0 om man vill bli igångsatt direkt eller gå på kontroller varannan dag. Håller tummarna för dig!!!!
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-18 11:42:31 följande:
    Nu far vi till förlossningen då bebis inte har rört sig som vanligt på hela förmiddagen. Har bara fått en liten putt och ingen reaktion alls när jag dricker sött, kallt, puttar och trycker på magen som jag alltid får annars...

Sambon kastade sig i bilen hem från jobbet och nu går jag bara här och väntar på att han ska komma...
    Håller tummarna för er!!!
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-06-18 12:14:09 följande:
    Imorse kom lille Emilian till världen kl 07:50 3480 tung och 51 cm lång. Var en minst sagt dramatisk förlossning. Fick åka i ilfart in med ambulans då jag vaknade med blod precis överallt och när jag ställde mig upp så bara rann det ut mängder. Hann tänka mycket under färden in, har aldrig vart så orolig i hela mitt liv då jag inte visste hur han mådde el ens levde i vilket fall som helst så trodde läkarna att det var en VÄLDIGT kraftig teckenblödning och vi mår båda bra. Lite skakig och väldigt trött då jag bara sovit en timme sen igår morse zzzzz

Lycka till till alla er andra som fortfarande väntar
    Oj, vad dramatiskt!!! Tur att allt gick bra... Stort grattis till er kille Baby
  • Havsjungfrun

Uddabus: Hoppas att du får lite hjälp på traven idag!

RocketQueen: Håll ut, snart kommer den! 

• Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-06-20 07:11:15 följande:
    Nu är Charlie här... 01.25 föddes han med sugklocka.

Han vägde 5264 o var 55 lång... Utan att gå sönder ett dugg ligger vi fortfarande på förlossning o han ammar så fint
    Grattis! Äntligen är han här. Skönt att höra att allt gått bra. Samma hattmått som vår kille.
Svar på tråden Juni-barn