Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Ser ni på "Barnmorskan i East end"? Tack gode Gud att vi föder barn i dagens Sverige {#emotions_dlg.flower}

• Havsjungfrun
    MissFörstånd skrev 2012-06-03 22:22:51 följande:

Hoppas att du har en bebis i famnen snart. Jag har bf på lördag. Dotter föddes i 37+2 så det var ju ett tag sen. 39+0 idag.
    Tack detsamma! Sonen kom 35+4 så både dottern och denna bebisen är "sena" Flört
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-04 09:13:10 följande:
    Lycka till alla som inte fått ännu, snart har ni era guldklimpar här och då kommer ni inte i håg hur jobbigt ni har haft det nu. Synd att tiden går så fort bara, jag skulle vilja stoppa tiden lite nu.
    I dag är första dagen mannen jobbar så jag och vera ska vara själva hemma. Mannen jobbar halvtid i två veckor sen heltid en vecka sen ledig 6 veckor, vi ska ha en underbar sommar:) 
  • Havsjungfrun
    Sweet life skrev 2012-06-04 09:19:49 följande:
    15 dagar till BF och jag är så jävla trött på det här nu!!!!

Kan inte sova, orkar inte vara vaken... I morse när sambons klockan ringde 05.50 hade jag redan vart vaken i tre(!) timmar!! Dock kunde jag somna om när jag la mig på hans sida av sängen. Den är mjukare än min och det behövdes väl lite omväxling för att kroppen skulle slappna av. Men jag sov ändå bara en timme..

Jag har hittills vart den där superkvinnan som aldrig gnällt över sin graviditet till familj, vänner eller barnmorskan. Men nu orkar jag inte längre.. Har gråtit konstant sen jag vaknade och mamma ringde för ett tag sen och då bröt jag ihop så nu är hon på väg hit och ska försöka pigga upp mig lite...
    Kram!!!
  • Havsjungfrun
    Annelie81 skrev 2012-06-04 09:21:21 följande:
    Då var han här! "lillebror"! Vi var inne på FL 22.30 och han behagade att komma ut 03:07 idag! 3590g och 50 cm! Bedårande! Dock är det överfullt på förlossningarna runt om i Sthlm och därför ligger vi på en eftervårdsavdelning...skall egentligen till hotell bb ( Danderyd) men men. Jag kan tänka mig att åka hem nu!!! Allt gick så bra!
    Grattis till er kille Baby! Skönt att det gått bra.
  • Havsjungfrun

Usch vad jobbigt för er som inte riktigt vet vart ni kommer att få föda. Här är det som tur är, peppar peppar, ganska så ovanligt att man blir skickad någon annanstans. Ska ockå till bm idag och hon kommer nog bli ganska så förvånad då hon inte trodde att det skulle bli någon mer träff för mig... Ska nog be henne att kolla om hon ser några tecken tror jag...

• Havsjungfrun

Sophieand: Grattis till er tjej Baby!

Har hämtat hem en blivande storbror från skolan med magknip. Enligt maken hade han varit hård i magen igår kväll så jag hoppas verkligen att det bara är det som spökar.

• Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-06-04 12:46:59 följande:
    Ensortsmamma: här händer ingenting efter att vi har sex, inga sammandragningar, ingen molvärk el nåt. Inte ens efter orgasm. Varje gång efter vi haft sex så hoppas jag på att den där jäkla slemproppen ska lossna men det gör den aldrig nån mer än jag som inte får några som helst känningar efter sex?
    Samma här.
  • Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-06-04 13:13:40 följande:
    Visst är det så, bebisarna kommer ju när dem kommer och nu är det ju nära för oss alla. Har inte vart så här otålig mina andra graviditeter men denna gången går jag bara och längtar ihjäl mig. Samtidigt som jag försöker njuta då detta är sista graviditeten. Är mer orolig denna graviditeten oxå så vill bara ha ut han så jag kan ha full koll på hur han mår.
    Precis så känner och har jag också känt hela den här graviditeten.
Svar på tråden Juni-barn