Inlägg från: Havsjungfrun |Visa alla inlägg
  • Havsjungfrun

Juni-barn

Tess1979: Grattis till killen Baby!

Cataleya: Sååå söt!

Stjärnfrukt: Ring din bm igen, så kan hon ju inte nonchalera dig!!!    

• Havsjungfrun

Amy86: Grattis till bebisen Baby!

Danica: Hoppas att dina värkar har lugnat sig! Min kusin föddes sin andra dotter när dotter nr. 1 låg hemma i värsta vinterkräksjukan. Hon var så dåliga så att mormor som är distriktssk och passade henne började bli riktigt orolig. Kusinen klarade sig i alla fall från sjukan men fick ligga isolerad och när pappan åkt hem från förlossningen fick han inte komma tillbaka p.g.a. smittorisken.  

Fick sådan där hemsk magkramp igår kväll igen, var i.o.f.s. ett tag sedan nu. Låg med värmedyna halva natten. Gjorde fruktansvärt ont när jag låg på den sidan som jag hade ont i så jag fick ligga på rygg eller på höger sida vilken jag ju inte vill. Magen är i alla fall stenhård mest hela tiden nu.
    Är ett par här som väntade barn och som födde förtidigt och det gick inte att rädda henne. Dödsannons i tidningen och begravning idag. Blir så himla illa berörd...

• Havsjungfrun
    Pluttan skrev 2012-06-13 12:23:24 följande:
    Vaknade vid 00.45 av att det var sjöblött i trosorna och sängen. Gick ut och satte mig på toa och då bara skvalade det i hela toan. Då fattade jag att vattnet hade gått.
    Så nu har jag varit inne på fl för en kontroll. Allt såg bra ut. Inga värkar. Hade dock i går kväll och lite under natten. Men inga riktigt kraftiga.
    Ska dit igen i morgon. Efter 72 timmar sätter de igång det om inget hänt innan dess.
    Spännande! Lycka till!!!
  • Havsjungfrun
    fyrklöver81 skrev 2012-06-13 14:09:07 följande:
    Förlossningen kan starta trots att huvudet är röligt, det spelar ingen roll. Alltså förlossningen är inte närmre om huvudet är fixerat.
    Det viktiga är att om huvudet är rörligt och vattnet går måste du genast kontakta förlossningen, då det finns risk att barnets navelsträng lägger sig fel om förlossningen kommer igång. Men detta endast vid vattenavgång ej vid värkar,
    Du ska vid ev vattenavgång vara så stilla som möjligt. 
    Det där är gamla rön säger min bm! Hon har varit med om det en gång under hela sitt yrkesliv och skulle det inträffa känner man oftast själv att det "hänger ut något". Sedan kan man ju självklart ta det lite extra lugnt om det skulle inträffa och självklart tala om det när man ringer förlossningen. Frågade henne extra om det förra veckan eftersom min bebis är ordentligt rörlig.
  • Havsjungfrun

Ensortsmamma: Lycka till imorgon! Håller tummarna för er.

• Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-13 23:19:34 följande:
    För oss slutade det med urakut snitt, navelsträngen ville ut först. Dessutom vände hon sig mitt under förlossningen. Det enda jag gjorde var att ta ett steg till en stol med ett bäcken på, annars var jag sängliggande. JAg skulle inte stanna hemma om vattnet gick!
    Åh fy, vad ruskigt! Hon menade självklart inte att man skulle stanna hemma utan ringa direkt men det är väldigt, väldigt ovanligt att det händer. Tur att det gick bra!
  • Havsjungfrun
    RocketQueen skrev 2012-06-13 23:48:21 följande:
    Nu börjar jag seriöst tröttna på den här svullnaden, nu är jag till och med svullen i ansiktet, pannan är alldeles vattnig :-/ Och fötterna har svullnat upp så mycket att de är blåa, aouch...
    Är inte svullnad i ansiktet ett teckenpå havandeskapsförgiftning... Tycker att du ska kolla upp det.

Har haft asont i både fötter och händer igår kväll och inatt. Höger hand känns onormal när jag klämmer ihop den.  
  • Havsjungfrun
    Dancia skrev 2012-06-14 09:53:55 följande:
    Själv ligger jag inlagd på BB sen igår. Det blev för mycket för mig nu med sjukan där hemma och jag bröt ihop totalt. Har kämpat igenom väldigt mycket smärtor och jobbigheter i graviditeten och nu blev det för mycket. Idag ska de avgöra om de kan ge mig en igångsättning men tyvärr ser det mörkt ut eftersom tappen är ganska fast och omogen fortfarande trots en.hinnsvepning och slempropp som åkt ut i omgångar sen igår. Vet inte vad jag ska ta mig till, har aldrig mått så här psykiskt dåligt och aldrig känt mig som en värdelös mamma, vilket jag gör nu. Vill bara ha ut bebis och sen bli mig själv igen och vara den mamma jag brukar vara.
    Stora kramar till dig!
  • Havsjungfrun
    gammelmamma skrev 2012-06-14 11:59:44 följande:
    Havsjungfrun: Jag kände att mitt inlägg lät lite "tyket", det menade jag inte. Ville bara skriva så att ingen stannar hemma när vattnet gått.
    Absolut ingen fara! Tog det inte så...

Bebisgalen: Grattis till killen Baby!
    RocketQueen skrev 2012-06-14 11:38:46 följande:
    Jo jag är kvar, gnälligare än nånsin bf+8 nu
    Samma här!!!

Min hand är inte som sig bör idag vilket den bevisade med råge då jag tappade en bytta med 1,5 sats pannkakssmet över hela spisen!!! Kan väl tillägga att det inte alls var roligt...

• Havsjungfrun
    mimi02 skrev 2012-06-14 14:51:35 följande:
    Jag med är kvar. BF+1 idag, inte för att jag trodde att den skulle komma innan men nu hoppas jag den kommer snart. Har haft regelbundna förvärkar eller värkar sen i måndags/tisdags. Inte konstant, men ca en varje timme och jag tror att slemproppen (eller en del av den) kom häromdan..... Så det känns som det är nåt som händer, men samtidigt verkar det ju som att man kan hålla på rätt länge ändå. 

Fick tag på en TENS-apparat idag så ska se om den funkar på förvärkarna. Nån annan som använde sån under förlossningen nu och har några bra tips.

En annan fråga - amningsbh - nån som har tips på mjuka och sköna? Köpte en på HM för ett tag sen men kvaliten är värdelös tycker jag. Abecita har jag hört bra om - men de verkar vara slut överallt..... 
    Använde TENS förra förlossningen och tyckte att det var kanon då man kunde börja med den redan hemma. Jättebra om du tränar dig med den på dina förvärkar så att du lär dig apparaten innan det är dax.

Min bästa amnings-bh köpte jag på Babyproffsen från Anita Maternity. Inga i bomull tycker jag, blir så svettigt.
Svar på tråden Juni-barn