• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Står det någonstans att det SKA bli det på NUS? I så fall är det ju för att skydda personal å andra på sjukhuset och det har jag full förståelse för. Jag skulle bli vansinnig om jag blev fotad hela tiden i mitt arbete. Ett förbud skulle i mina ögon i praktiken förbjuda mig att få med personalen på bild utan att fråga först, eller kanske skriva på ett papper och det tycker inte jag vore hela världen. Ett totalt förbud mot att helt fota den egna bebisen är jag inte rädd för att det kommer att inträffa i sverige. Det ligger för mycket tradition i en sån grej.

• Zirap

Vi har fått tid för KUB den 29onde november, så då blir det första titten! Sedan till RUL vill vi nog eg båda veta vad det blir för kön, men eg vill nog inte sambon att jag ska veta. Så jag tror att vi kommer att låta bli att tjuvkolla denna gång.

• Zirap

Jag lyckades precis höra hjärtljuden med min angel sound! Ca 11+0 idag. För en vecka sedan gick det inte alls, men nu behövde jag inte leta i mer än 10s

• Zirap

Sambon köpte den till mig i present i början av förra graviditeten. Antar att han köpt den på internet.

• Zirap

Jag är så himla trött hela tiden, men illamåendet har minskat något vilket är skönt. Jag kan tex äta choklad nu (kommer inte ihåg om jag skrivit det redan) så det är jag ohyggligt glad för. Jag känner mig så tillfredsställd av att få sätta i mig choklad, det lugnar själen på nåt vis, hihi.

Börjar få mer å mer ont i brösten. Inte kul när en viss 1-åring ska klättra upp på en när man ligger i soffan å han använder armbågarna för fullt för att kravla sig fram.

Jag har lämnat blodprovet för KUBtestet. Längtar verkligen till ultraljudet om 1,5 vecka. Tanken slog mig att det är ju då vi får veta om det är en eller två (!) Men samtidigt så tror jag inte att det kan vara två, jag mådde ännu sämre förra graviditeten å då var det ju "bara" en. Jag har fått för mig att folk är mer påverkade av tvillinggraviditeter. Sedan har vi det inte i släkten heller, så "risken/chansen" känns inte överhängande. Ska även bli kul att få ett BF eftersom jag saknar det i dag även om jag har ett hum om vilken vecka det borde röra sig om. 

• Zirap

Å en annan sak förresten - jag drömmer otroligt mycket nu, men det är så osammanhängande att jag känner mig alldeles matt av att försöka få ordning på drömmarna. Jag vill som sortera intrycken fast jag inte ens är vaken. Knasigt.

• Zirap

Egentligen tror jag ju absolut inte att bebisen ska ha Downs och känner mig inte orolig för det heller. Men eftersom både jag och min sambo är av den åsikten att vi (hur hemskt det än låter) skulle "sortera bort" ett sådant foster, så känns det ändå rätt att göra testet. Sedan är sambon inte villig att göra fostervattensprov som ett första steg pga den ökade risken för missfall, så därför "räcker" det med KUB så länge vi får en bra siffra där. Å dessutom så uppskattade jag verkligen det extra ultraljudet förra gången, så därför ser jag fram emot det mest som en rolig grej, även om det finns allvar i bakgrunden eller vad man nu ska säga.

Sen har man ju såklart det där med att det kostar en stor slant... men det får det vara värt tycker jag. Vi lever ganska snålt så vi tar det från sparade pengar. 

• Zirap

Välkommen Tuffs80! Så jobbigt att bli flyttad en hel månad :/ Men hade hade i alla fall en blödning som du var osäker på vad det var, eller förstår du inte alls hur det gått till med "flytten"? 

• Zirap

Välkommen Flattis. I min förra graviditet fick jag förlossningar i vecka 17 och då blev det besvärande med trappor, men det var inte så att jag inte kunde gå i dem. Jag skulle rekommendera att ni i stället letar lägenhet så att ni har flyttat klart innan bebisen kommer, för det är mest barnvagnen jag tänker på som ett problem. Det är inte roligt att behöva lämna den nere i trapphuset, om det ens är tillåtet. Och att släpa upp den för trappor är inget man gör annat än i nödfall. Så börja leta aktivt, men känn att ni är nöjda med den bostad ni väljer innan ni tar den.

• Zirap
    Flattis: Haha, jo visst menade jag foglossningar (skrev på telefonen som var så snäll att autokorrigera, jag HATAR sånt!) Som sagt håll ögonen öppna så ska du se att ni hittar något! Har ni tänkt köpa eller hyra?
Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012