• Zirap

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Jag ska korta dagarna med de nya arbetstidsförkortningstimmarna vi får den 1a april. Sedan jobbar jag den 11 Maj som sista dag. Första barnet kom v. 38+1, så jag vågar inte jobba längre än så. Vill ju hinna få lite ordning hemma också. Bf 31 maj.

• Zirap

Fy, jag har varit förkyld i 1,5v och eftersom det bara gått utför senaste dagarna så fick jag penicillin idag. Känns verkligen inte roligt att knapra piller som gravid, men samtidigt är det inte kul att vara sjuk heller. Har fått jätteont i bihålorna, öronen och munnen. Läkarna har sagt att immunförsvarer är nedsatt när man är gravid. Måste haft tur under förra graviditeten, för då var jag inte sjuk en gång sista halvåret.

• Zirap

marieotyra: Känner igen det där! Känns som om jag har världens tandköttsinflammation, men det är ju inte ens rött. På sitt sätt är det ju bra att de blivit mer restriktiva med penicillin, men känner man sig typ döende vill man oftast ändå pröva allt som går för att bli frisk

• Zirap

Var hos BM igår (v31+5). Ännu inge tecken på havandeskapsförgiftning vilket är skönt såklart! BM frågade om jag hade ätit frukost (vilket jag hade). Blodsockret låg bara på 3,2. Vikten var samma som förra besöket, men det är ju inte så konstigt eftersom jag varit sjuk i 2 veckor.

• Zirap

BM idag, 33+5. Bebisen är fixerad och magen har sjunkit. Tycker faktiskt att det känns lite tidigt, men är såklart glad att det händer något. Jag som hade för mig att andra barnet brukar fixera sig sent, (om ens alls) innan förlossningen...?

• Zirap

Jag har haft en sådan molvärk de senaste dagarna. Blir så trött och matt av att gå runt å ha ont! Minns inte alls att jag kände såhär på slutet förra gången. Hoppas verkligen att jag hinner sluta jobba och vila upp mig ett par dagar innan förlossningen, för som det är nu har jag inte ett gram kraft över känns det som!

• Zirap

Marieotyra: Fogarna har blivit mycket bättre sedan bebben fixerade sig. Det är "mensvärk" som plågar mig nu

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012