• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • nipnim

AgnesGN: spännande och stort grattis!Glad

• AgnesGN

Tack så mycket! Känns overkligt, men härligt. TVÅ små mirakel. Och jag som inte kunde få barn enligt gynläkaren i början av september... =P Sen visade det sig att det kan jag visst, och jag kan få två på samma gång... =P

• Tuffs80

Vad kul att du fick motbevisa läkarn dubbelt upp :) Varför skulle du inte kunnat?

AgnesGN skrev 2012-01-18 20:36:58 följande:
    Tack så mycket! Känns overkligt, men härligt. TVÅ små mirakel. Och jag som inte kunde få barn enligt gynläkaren i början av september... =P Sen visade det sig att det kan jag visst, och jag kan få två på samma gång... =P

• AgnesGN
    Tuffs80 skrev 2012-01-18 20:39:25 följande:
    Vad kul att du fick motbevisa läkarn dubbelt upp :) Varför skulle du inte kunnat?
    Jag var där i början av september eftersom mensen varit helt superkonstig sen jag slutade på nuvaring i december i förra året. Hon gjorde VUL och det visade sig att jag hade ett pärlband av små äggblåsor i båda äggstockarna, det i samband med mensrubbningar, övervikt och en del hormonförändringar tydde på något som heter PCO-S. Läkaren trodde inte att jag hade egen ägglossning och skulle behöva hjälp från barnlöshetskliniken, och för att få hjälp av dem skulle jag behöva gå ner 15 kg till (hade gått ner 12 kg på 3 månader). Så jag gav upp hoppet om att bli gravid själv, och bara en månad senare plussade jag, blev på smällen typ 2 veckor efter besöket hos gyn... =P
  • AgnesGN

Tack! Jag tror på kosten och även på att jag slappnade av och inte försökte lika intensivt att bli gravid... Jag gav ju upp hoppet, och då hände det... =)

• micksaan

Härligt att det gick trots att prognoserna såg dåliga ut. Duktig du var som gick ner så mycket ändå. Och vilken lycka att det blir två stycken på samma gång (utifall att det är så att du egentligen har svårare att bli gravid)

• AgnesGN

Sunshined: Jo det var en lycka att allt kunde fungera som det skulle ändå. Och att få två på en gång är som sagt kanske lika, om jag nu har svårare att få syskon exempelvis...

• marieotyra

Innan jag fick Tyra hoppades jag på tvillingar för att få allt "överstökat" (jag vill ha två barn), då behöver man bara bli tjock en gång, utsätta sig för förlossning en gång... Men jag hade nog inte tänkt på allt annat det innebär att få tvillingar, det lär nog säkert vara en prövning vissa dagar!

Håller med de andra att det måste vara bra att det blir syskon på en gång, då behöver du inte fundera på om du kommer att kunna bli gravid igen...

Här har jag en liten febertjej som självmant pekade på sängen klockan 18 ikväll så det har varit rätt lugnt när sambon dessutom är borta hela veckan på jobb...

• AgnesGN

Haha, överstökat kan man kalla det... =) Men sen kan ju graviditeten bli ganska jobbig med två i magen. Sen blir det ett evigt springande till SpecMödra, och tätare besök hos MVC, har även varit hos dietist och ska till sjukgymnast... Så massa rännande från jobbet redan nu.... Sen ska du klämma ut två stycken istället för en... Känns skrämmande... =)

Men kommer kännas skönt att de små knoddarna kommer ha varandra... =)

Stackars tös med feber. Men skönt att det är lugnt för dig nu.... Du behöver vila.

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012