• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • myror i brallan

Förkylningen från helvetet har totalt slagit ut min kropp... högfeber sedan i lördags med frossa och värk i kroppen och idag har hostan slagit till med full kraft, hela bröstet med slem och orken är noll... har legat nerbäddad hela tiden och nu har jag börjat BLÖDA Gråter Behöver ju inte betyda missfall men magkänslan säger mig att det är så... känns så jävla trist när vi äntligen accepterat  graviditeten... vi får väl se hur det artar sig men jag hoppas inte på för mkt! Ville bara skriva av mig!!!

• Zirap

Myror i brallan: Fy så jobbigt, lider med dig. Blöder du mycket?

• bejbisen

Marieotyra: Men vilket oflyt!!! Typiskt att dom hela tiden ska träffa av när du inte kan va med!

Zirap: Usch, jobbigt att må illa :-/ Jag äter oxå hela tiden för att ja börjar må illa om ja blir hungrig. Jättedrygt.
    Nu i veckan jobbar jag natt, å ser ut som en stor svullen gris när ja kommer hem på morgonen!
    Bara för att ja äter massa mackor, yoghurt, och banan/äpple under natten.

Myror i brallan: Fy va jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är ett missfall, och att förkylningen ger sig av fort som bara den!!

Här har lilleman haft magsjuka sön-mån. Så nu går ja å känner mig kräkfärdig hela tiden! Sjukt jobbigt... Känns dessutom som att ja kommer få magsjuka på fre/lör bara för att jag och maken åker till kanarieöarna då! Blää!
    Har dessutom sjukt ont i halsen, och hosta som kommer mer å mer.

Näe, nu ska ja gå å borsta tänderna och hoppas på att slippa må illa mer... för nu är de dax att ge sig av mot jobbet.           

• marieotyra
    Myroribrallan: Uscha, hoppas att det bara är kroppen som spelar dig ett spratt...

Zirap: Det är ju verkligen inte kul att må illa...förra gången märkte jag bara att jag mådde illa lite lättare om jag sköt rejält på någon måltid och blev lite lättare åksjuk. Annars mådde jag inte illa alls...

Bejbisen: Hoppas att ni slipper magsjuka inför resan! 
  • myror i brallan

TACK ALLA FÖR PEPPEN!!!

Nej det är ingen fart på blödningen utan det liksom sipprar lite då och då (brunt)... pratade med BM imorse och hon sa att det är svårt att säga vad det är, MF eller ej men att med den dunder förkylning jag har i kroppen bidrar var hon ganska säker på , alla slemhinnor blir påverkade och sköra sa hon.. och så sa hon att eftersom jag gått så lite länge... 7+4 om nu senaste mensen var en mens... så ville inte kvinnokliniken att man skulle komma och göra nåt VUL pga blödningar ... knappt så hon fick skicka dit en tjej som ringt före mig som var i v12 och blödde... BARA ATT VÄNTA OCH SE ALLTSÅ!!! Aldrig har det varit så jobbigt att vänta... sån konstig känsla... Men så väntar jag också på att vc ska ringa upp för tidsbokning... misstänkt lunginflammation Nåväl... får jag medicin mot det så kanske hostan ger sig och retningen för "fröet" oxå... om det behagar stanna kvar vill säga... SUCK...

Hoppas verkligen att ni alla andra klarar er från sjukdom och elände... de räcker ju med alla graviditetskrämpor eller hurFlört

• Miss Lady E

Hej på Er!
    Är en Umeå tjej som väntar mitt första barn i mars 2012 :) har RUL på måndag så då får jag ett definitivt BF -längtar!!!

Hur mår ni då?

• marieotyra

Välkommen blondie11!

Jag var på inskrivning igår, allt verkade bra. Men det är inte alldeles enkelt att lyckas gå dit utan att någon ser en när öppna förskolan och bvc är på samma ställe. Såg flera kända bilar på parkeringen så fick kryssa mellan träden och försöka vara osynlig...*haha*

• myror i brallan

marieotyra: HA HA HA.. visst är det kul att leka skummisFlört

Fick bekräftat igår att det var lunginflammation men efter 1 dygn med penicllin så mår jag mkt bättreGlad
    Visst jag hostar och ja jag blöder fortfarande då och då men jag är ändå vid gott mod... hoppet är det sista som överger människanFlört

Vad gör ni andra idag? Underbart väder vi fick! Har tom varit ute en stund på gården med mina hundar... de sprang runt som 2 dårar och jag stod och glodde på dem som ett fån lycklig över att orka vara uppe och ute i solen en stund.. om än en kort stund!

• Zirap

Jag har jobbat som vanligt idag. Gick ganska bra fram till efter lunch, då jag verkligen blev jättetrött och illamåendet ännu värre, så jag gick hem lite tidigare (jobbar heltid, dagtid). Väl hemma höll jag ändå ångan uppe, vill ju se sonen så länge han är vaken! Har precis ätit två små mackor på franska med skinka och ett glas mjölk, så jag mår faktiskt lite bättre just nu. Får hoppas att det håller i sig tills jag kryper i säng kl 21 när "Drömmen om ett barn" är slut Glad. För övrigt är riktigt riktigt ljust bröd det enda bröd som faller mig i smaken just nu, inte så praktiskt/hälsosamt kanske, men så får det va!

Välkommen Blondie11! 

• marieotyra
    Zirap: Mackor är det enda i matväg jag är sugen på nu också. Går rätt bra att äta annan mat också när man väl har börjat äta, men innan när man tänker på att gå och värma matlåda i micron på jobbet så vänder det sig nästan i magen...

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012