• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • micksaan

Jag har haft ganska liknande graviditeter hittills. Illamående mellan vecka 5-6 till 12-13 ungefär. Gått upp lika mycket hittills. Det jag hade denna graviditet var tidiga känningar i fogarna men det är bortblåst sen någon vecka tillbaka  och hoppas det inte kommer tillbaka. 

Moderkakan ligger i bakvägg denna gången, förra gången i framvägg. Så jag har känt av rörelser tidigare och tydligare än förra gången.

• fettofjant

hej! jag smyger in här med :) gravid med nummer två, med BF 4 april, har en dotter sen juni -10
    gick in i vecka 19 idag och har RUL nästa vecka, läääängtar så sjukt mycket:)

headtrips.blogg.se - Joliee 28/6 2010 - Loppan BF 4/4 2012
  • sleepingangels

Välkommen fettofjant!
    Vad kul med UL hoppas allt ser bra ut :)

Nu har jag fått tid för inskrivning hos BM den 17 november :)
    Jag har även fått tid för ett tidigt UL hos Norlandskleniken den 16 november!    
    Spännande! :D  

• Zirap

Min förra graviditet  var fruktansvärd. Långvarigt illamående, huvudvärk,  depression, foglossningar, nästäppa, näsblod, havandeskapsförgiftning. Jag lovade mig själv att aldrig behöva vara gravid igen, men samtidigt känns det knepigt att adoptera när man kan få biologiska barn och syskon vill jag att min son ska få. Jag gillar verkligen inte att vara gravid, det är ett fruktansvärt tillstånd, jag verkar inte vara gjord för sånt här!

Den här gången har jag börjat må illa tidigare (v 6), men illamåendet är lite annorlunda. Förra gången mådde jag så illa att jag gått ner 3kg till inskrivningen. Nu har jag däremot gått upp 2 kg eftersom att ständigt äta faktiskt hjälper den här gången. Förra gången gick jag upp c:a 13 kg, allt efter v 20. Så vi får se hur det går den här gången.

Jag har inskrivning på måndag.

• sleepingangels

Urk! Det lät värkligen inte som en kul gravidetet! Lite avskräkande faktist.
    Hopps du slipper det denna gång! Hoppas du får en bra erfarenhet denna gång!
    Håller tummarna för att du sliper det du var med om förra gången!

Lycka till på inskrivningen!    

• sleepingangels

Hej :)

Hur är det med alla er?

Själv har illamåendet börjat! Förra gången jag var gravid spydde jag som en gris! Var tvungen att vara hemma från skolan då. Hoppas det inte bli samma denna ¨gång!

• bejbisen

Välkommen fettofjant

Jodå, här är de som vanligt. Toktrött och småhungrig hela tiden!
    Känns inte bra att redan äta som en gris å gå upp massa kilon... men, va har man för val?!    

• Zirap

Samma här, jag kan känna mig hungrig en halvtimma efter att middagen dukats av! I kväll har vi dock lyxat på och gått på restaurang och ätit medan farmor & farfar tog hand om sonen. Har faktiskt inte stoppat i mig något sedan vi gick därifrån vid 18:30 å nu ligger jag i sängen och ska sova för natten *stolt*.

I övrigt är jag väldigt less på att må illa. Har mått illa dygnet runt i 4 veckor å det är verkligen jobbigt att jobba heltid, vara en bra sambo, bra mamma och bra matte samtidigt. 

Har sovit 2ggr i dag men är ändå jättetrött nu, godnatt! 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012