• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • sleepingangels

Marieotyra: Jo det är första barnet man andra gravideteten. Fick missfall i april när jag var i vecka 19. Visdes att barnet var döt i vecka 8+6 men att inte min kropp fattat det. Vi fick veta att det var dött på ul :( Men nu är vi gravida igen :)

Hur många barn har ni andra? 

• micksaan

Jag hänger också här litegrann. Jag har bf 21 mars och har en dotter född april 2010.  

• Zirap

Jag har plussat direkt på ett tidigt missfall, uppskattar att jag borde ha bf första veckan i juni. Har en son född i februari 2010.

• marieotyra

Har en dotter född mars 2010. 

Är lite orolig att jag kommer att bli en riktig fetknopp denna graviditet. Illamående men hungrig resulterar ju bara i att man äter skräp. Micrad matlåda får jag då inte i mig på jobbet iallafall...betydligt lättare att beställa en kebab tydligen. Bara att börja röra på sig mer antar jag...

• micksaan

Ja jag vägde mig idag, vecka 20+1. Har ökat 10 kg. Precis samma som förra gången. Bådar inte gott. Hade ju inte tänkt sluta med 35 kg plus som förra gången. Får börja försöka ta mig ut och promenera varje dag (hur nu tiden ska räcka till??) och sen kanske tänka till lite extra på godsakerna och spara de till en helgdag. Maten tycker jag att jag inte kan ändra på, äter normalt med jämna mellanrum och frukt mellan måltiderna. 

• marieotyra

Bara illamåendet ger med sig så är det ju lättare...men av någon anledning är det ju bara vitt bröd, oboy och skräpmat som går att äta när man mår illa. Har inte riktigt förstått varför...det är nog min undermedvetna sockermonster som är i farten *haha*

Förra graviditeten gick jag bara upp 14 kg, men då var jag i stallet varje dag till sjunde månaden så det går ju inte att jämföra. Sitta hemma på golvet och leka med Tyra är ju inte direkt lika fysiskt krävande (däremot psykiskt...)

• marieotyra

Helt smärtfri...mådde inte illa en enda dag och hade endast lite känning av ryggen mot slutet...känns inte riktigt som att man fått samma start denna gång iaf!

Jo, de flesta av oss känner till varandra sedan förra barnet (en annan tråd).  

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012