• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • bejbisen

Zirap: Ja, men ungefär så är de här oxå... och ibland tycker ja de är lite svårt att veta om ja mår lite illa, eller om ja är hungrig... Och ibland mår ja även illa just för att ja börjar bli hungrig...
    Dessutom äter ja på tok för mycke godis å gott.... måste sluta med det!

I veckan är de eftermiddags skift som gäller... ska bli kul att se hur trött ja kommer va innan de är dax att gå hem inatt... fattar inte, när ska denna trötthet lägga sig?! Minns inte att ja va så här trött nån av de andra gångerna?!   

• marieotyra

Jag var sjukt trött förra graviditeten, men denna gång känns det mer normalt på den fronten. Håller med om det där med illamåendet. Mår illa när jag börjar bil hungrig, vet inte om jag är hungrig heller bara mår illa. Har varit borta i helgen och det är så tråkigt när man inte riktigt kan säga om man kommer att kunna äta eller inte. Min svärmor skulle göra lax till middag, men bara av tanken på lax började jag må illa...och sedan kom lukten...

Hoppas att det blir bättre snart... 

• bejbisen

Ja, visst är de jobbigt när man inte riktigt vet om man är hungrig eller mår lite illa..
    Usch, ja kan inte med vissa lukter/dofter nu när ja är gravid... De är hemskt... men, de blir väl bättre med tiden hoppas jag

Sitter å funderar på om man ska köpa ett nitro city chassi att komplettera City Crossen med, va tror ni? Kan de va värt? Nitro chassit väger ju betydligt mycke mindre, och är garanterat smidigare när man ska iväg på stan, djurparker, osv osv under sommaren å så....    

• Sofi81

Jag går omkring och käkar hela tiden! Detta är så olikt mina andra graviditeter så att det finns inte, men illamåendet har i alla fall lagt sig vilket jag tycker är grymt skönt, men är fortfarande sjukligt trött. Dessutom så blir jag väldigt lätt yr och ont i huvudet har jag för jämnan. Hoppas verkligen att det ger med sig snart!

Snart dags att berätta för "cheferna" på jobbet. Jobbar på ett personalkooperativ, så jag ska väl ta och kläcka ur mig hemligheten på måndag då det är dags för styrelsemöte, tycker dock att det skulle vara skönt att få höra helt klart att man får förlängt tills sommaren först, så att det inte faller på att dom får veta att jag är gravid! Så får det ju inte gå till men man vet ju aldrig!!!

Det där med vagn, vet inte alls hur man ska tänka där!! Vi kommer nog bara att köpa en vagn till bebisen och sen så har ju L kvar sin som han har och med en ståbräda kan vi klara oss rätt bra. H är inte alls sugen på att varken åka vagn eller stå på ståbräda!

• micksaan
    Sofi81 skrev 2011-11-09 12:11:36 följande:
    Jag går omkring och käkar hela tiden! Detta är så olikt mina andra graviditeter så att det finns inte, men illamåendet har i alla fall lagt sig vilket jag tycker är grymt skönt, men är fortfarande sjukligt trött. Dessutom så blir jag väldigt lätt yr och ont i huvudet har jag för jämnan. Hoppas verkligen att det ger med sig snart!

Snart dags att berätta för "cheferna" på jobbet. Jobbar på ett personalkooperativ, så jag ska väl ta och kläcka ur mig hemligheten på måndag då det är dags för styrelsemöte, tycker dock att det skulle vara skönt att få höra helt klart att man får förlängt tills sommaren först, så att det inte faller på att dom får veta att jag är gravid! Så får det ju inte gå till men man vet ju aldrig!!!

Det där med vagn, vet inte alls hur man ska tänka där!! Vi kommer nog bara att köpa en vagn till bebisen och sen så har ju L kvar sin som han har och med en ståbräda kan vi klara oss rätt bra. H är inte alls sugen på att varken åka vagn eller stå på ståbräda!
    Kanske det blir en liten tösabit denna gången?

Vi funderar nog också mest på enkelvagn med ståbräda/syskonsits. Återstår att se hur det blir.
  • marieotyra

Jag tycker att vagn är sjukt svårt, skulle tippa på att vi köper någon billig begagnad syskonvagn att ha hemma och behåller gamla enkelvagnen också. Har ju inte direkt några trottoarer eller cykelvägar här ute...

Sofi81: Drygt att behöva fundera på anställningen och inte bara kunna berätta när det känns naturligt! 

• Zirap

Nu har vi berättat för våra föräldrar om graviditeten. Känns skönt att äntligen ha "släppt bomben". 

Jag hade inskrivning i måndags och fick tid för UL 3 januari. Ska bli så spännande :) 

• bejbisen

Zirap: roligt att ni berättat :)
    Kul att redan ha fått en tid till UL. Känns som att min BM glömde bort att boka de när ja va på inskrivningen :/ ha för mig hon gjorde de 2:à graviditeten. Aja, hon kanske tänkta vänta med att boka till nästa besök i v.14. Hoppas bara de finns nå tider kvar då!

• micksaan

Du kan ju annars ringa och fråga henne bejbisen? Så ni inte blir utan. Kanske är ont om tider där kring jul, nyår och alla mellandagar, så kanske bäst att veta att ni får någon.

• bejbisen

Subshined: ja, de skulle man ju oxå kunna göra. Annars få hon väl fixa fram en tid. Inte mitt fel att hon tabbat sig isåfall

Usch, vilken start man fick på arbetsdagen. Hann jobba i 30 min innan ja hör ett vrål, då har en 21 årig grabb klippt av 2 fingrar i pressen sen dess ha man varit rätt skakis. Hade krismöte i några timmar å så. Fy fan säger ja bara. Sjukt hur fort saker händer alltså

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012