• bejbisen

Vår/sommarbebisar i umeå 2012

Tänkte starta en tråd för oss i umeå som väntar vår/sommarbebisar 2012.

Själv väntar jag barn nr 3 i maj/juni.

Hoppas att nån fler vill hoppa in i tråden och prata om allt mellan himmel å jord medans vi väntar på våra små guldklimpar

om ni känner igen mig, så prata inte högt om att jag väntar barn då det fortfarande är "hemligt"           

Vilhelmina ♥080825♥ Vilgot ♥100307♥
  • Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012
  • bejbisen

Jag fryser oxå för de mesta sen ja blev gravid. Har dock för mig att jag svettades de tidigare 2, men ja minns inte.. ja hoppas iaf att det vänder. Jag hatar nämligen att frysa!

Idag var jag på inskrivning, och imorgon är de dax för de tidiga ULet. Håll tummarna för att de verkligen är nått där, och att det lever!   

Sofi81: Hoppas på att det blir en TOPPEN jul Som du säger så ska man ju tänka positivt!
    Man väntar ju barn, och inte missfall  

• Zirap

Idag kastade jag in handduken och började med Lergigan i samråd med BM. Det tar ju emot så att ta tabletter som gravid, men jag är ändå tacksam att de finns. 

I morse kände jag magen för första gången! Vilken lycka :) Men så snart man stigit upp ur sängen och kissar är den spårlöst försvunnen igen såklart. 

• myror i brallan

Har inskrivning på fredag och har lite kluvna känslor för det... det är så trist att den där jävla blödningen ska grusa mina känslor med oro när det enda man vill är att vara superlycklig över att vara gravid ännu en gång...
    Nåväl, BM har sagt att om jag inte vill gå på norrlandskliniken och betala för ett tidigt UL så får jag vänta och se...
    Hade jag haft pengar att slösa på ett UL hade jag gjort det men min ena hund har varit till veterinären så där har jag 2500:- som ska ut utöver de vanliga räkningarna och inkomsten är inte den bästa när man legat sjuk... SUCK!

Bejbisen: Hoppas allt gick bra med UL:et!

Zirap: Ja man måste ju orka med vardagen hyfsat... ibland får man lov att äta piller fast man inte vill...
    Jag fick lov att äta ett penicillin som man inte bör äta när man är gravid pga lunginflammationen... fast det skulle vara värst i slutet av graviditeten men gissa om jag har oroat mig extra för det... utöver blödningen menar jag!
    Men vad gör man, kan ju inte ligga skitdålig hur länge som helst....

Nu tillbaka till jobbet, ha det gott alla! Sol idag

• Sofi81

Bejbisen : Hur gick det igår?? Hoppas att det var kanon!

Zirap : Jag har också fått Lergigan utskrivet, men har inte hämtat ut det då jag har börjat må bättre igen. Men det har som kommit och gått i omgångar mitt illamående, men närmar mig ju skata med säkert 12 veckorsstrecket och hoppas då att börja må bättre

Myror i  brallan : Jobbigt när det blir så. Men alltså att måst gå runt med en sån känsla och bara "vänta". Det är otroligt dumt de!

Sitter hemma och gör ingenting då min minsting är sjuk, han är så spak och lite febrig till och från och visa dagar äter eller dricker  han inte ens. Ja avvakta är rådet vi fått, så det är det vi får göra. Jobbigt bara att veta att ytterligare en lön blir liten!! Men vad gör man inte !

• bejbisen

Ulet gick jättebra... fick se en liten böna som var 1,6 cm lång, och hjärtat slog. Blev flyttad 3 dagar bakåt, så är på 8+3 idag igen
    Räknar med att bli flyttad nån fler dag på RUL.

Alltså, jag är så sjukt trött att ja tror att ja måste gå å lägga mig nu... kan inte hålla ögonen öppna länge till :-/
    Och nu har ja dessutom börjat känna av foglossningen from hell.... redan nu i v.9... hade hoppats att de skulle ta lite längre tid den här gången, men ikket... Hoppas iaf att ja kan jobba längre än till v.20 denna gång.    

• myror i brallan

Bejbisen: Jobbigt med foglossning... jag hade skit ont från v.1o med andra barnet och fick gå sjukskriven sista 3 månaderna dels pga fogarna och dels pga jobbiga förvärkar... lillfisen var på väg ut i nov ist. för i jan... men kikade tillslut ut i början på feb. Har börjat få hemskt ont i ländryggen men så har jag ett väldigt tungt jobb.
    Kul att UL:et gick bra! Skulle också vilja göra ett tidigt UL men det verkar stenkört

• Zirap
    Sofi81: Jag siktade också på vecka 12 sist, men fick plågas till v 23, så det är lite därför jag känner att det är bäst att börja med tabletter redan nu så att jag inte deppar ihop för mycket av illamåendet. Vill ju försöka njuta så gott jag kan den här gången Glad.
  • Sofi81

Zirap- jag mådde också illa länge förra graviditeten, men verkar bli bättre denna i alla fall, annars har jag ju tabletterna att hämta ut. Ikväll ska jag på kick off med jobbet. Fortet och sen middag på tc. Ska bli trevligt efter en veckas vabbande!

• myror i brallan

Själv har jag fått tråkiga nyheter idag... var på inskrivningsbesök hos BM imorse och där visade grav.testet negativt så den eventuella graviditet jag haft är nu över... den lilla blödningen jag hade räckte tydligen inte för att blöda ut ngt enl. Bm som ville att jag skulle prata med kvinnokliniken men enligt kvinnokliniken så säger dem att grav. hormonerna finns kvar i kroppen så länge som det finns rester kvar i kroppen.. så om man ska tro på vad de säger så kan det alltså inte finnas ngt kvar... eller??? Det var som om jag kände det på mig att det inte var som det skulle då jag inte mått illa eller så (mådde rejält illa med mina andra två)... det jag är lite brydd över är... hur fort grav.hormonerna gått ut kroppen, var jag ens gravid från början!? Kan ett grav.test visa positivt utan graviditet? Enl. kvinnokliniken kan det göra det om det är ngt fel på testet...Kanske gick ngt fel redan i början men att blödningen väntade med att komma till i v.8???  Jag är då tydligen inte gravid längre så nu lämnar jag denna tråd.
    Hoppas det går bra för er alla andra!
    Kram... från en lite ledsen och uppgiven "Myra" 

Svar på tråden Vår/sommarbebisar i umeå 2012